Пошук інформації через меню – не єдиний із можливих варіантів. Використання пошукових систем давно вже стало звичкою. Люди користуються пошуком і покладаються на нього.
Пошук по сайту поступового еволюціонує, уникаючи простого знаходження рядка в назвах товарів (або сторінок сайту), і поступово за функціональністю наближається до «великих братів» – інтернет-пошуковиків. Давайте подивимося, які здібності можуть зробити ваш пошук на веб-сайті більш комфортним.
Видача результатів у міру введення. Система не чекає натискання кнопки «Шукати», а починає видавати результати в міру введення запиту пошуку.
Це робить пошук більш ефективним, як людина взагалі не здогадається натиснути кнопку «Шукати»? Водночас пошук стає більш чуйним. Не обов'язково писати запит повністю, прийнятний результат можна отримати після введення одного слова. Якщо ні, запит завжди можна уточнити.
Варто відзначити, що кнопка «Шукати» (або аналогічна їй) завжди розташовується поруч із рядком пошуку. Досвідчені користувачі воліють натиснути «Введення» на клавіатурі, замість кнопки на екрані, проте менш досвідчених відсутність кнопки зб'є з пантелику.
Автоматичне доповнення. І навіть одне слово писати не обов'язково – система може доповнити його за вас. Логічне продовження попередньої можливості. Так само ми можемо підказувати популярні запити, пов'язані з введеним ним словом. Це допоможе людині сформулювати свій запит.
Коригування запиту. Людям властиво помилятися.
Хтось напише слово неправильно, хтось пропустить букву. Важливо, щоб пошук не просто механічно шукав запроваджений запит, а й прощав неточності.
Або ще одна проблема – синоніми запитів. Наприклад, вибір кольору у магазині одягу. Те, що для жінки сливовий, баклажан, виноград, то для чоловіка просто фіолетовий. І якщо у вас на сайті вказані відтінки кольору, то для осіб чоловічої статі пошук буде працювати гірше.
Варто попрацювати і над повідомленням, коли на запит нічого не знайдено. Подумайте, що можете запропонувати клієнту у цьому випадку.
Пошук за категоріями. Можна шукати у назвах товарів, а й у назвах категорій.
Система пропонує пошук за найбільш відповідними розділами (ноутбук у розділі «Книги», ноутбук у розділі «Електроніка» та ін.).
Видає кілька варіантів запитів, доповнених популярними марками (ноутбук Asus, ноутбук Lenovo та ін.), після чого йде пошук за категоріями.
Наприкінці виводиться окремий товар, швидше за все, із популярних. Такий результат пошуку намагається вбити кількох зайців відразу – раптом щось сподобається. Структура видачі добре продумана. Система сама намагається відповісти на ще не задане (або сформульоване не до кінця) питання людини.
Насправді реалізувати якісний пошук сайту – дуже трудомістка задача. Роблячи свій пошук, ви маєте повний контроль і можете інтегрувати його зі своїм сайтом максимально повно. Однак на розробку піде багато людино-годин кваліфікованої праці програмістів.
Фільтри
Сучасні інтернет-магазини можуть похвалитися великими каталогами з великою кількістю товарів. На жаль, меню та пошук по сайту не завжди допомагають. Іноді виникає потреба знайти товари, що відповідають конкретним параметрам. З цим завданням справляються контентні фільтри.
Зазвичай вони розташовані ліворуч від переліку товарів.
Фільтри допомагають відображати ті товари каталогу, які відповідають заданим параметрам. Крім цього, дозволяють брати участь у результатах видачі за long-tale запитам, виду "купити синю чоловічу сорочку" або "купити червоне плаття", т.к. на сайті з'являються цільові сторінки.
Необхідний баланс кількості параметрів, доступних у фільтрі. Занадто маленьке число робить його нецікавим або навіть марним. Занадто велике – перевантажує фільтр, і користуватися ним ставати складно. Намагайтеся виділити найважливіші характеристики товарів і помістити їх у фільтр.
Якщо на вашому сайті представлені різні товари, то краще для кожного розділу підлаштовувати фільтр, щоб у ньому відображалися відповідні параметри.
0 Коментарі