About Me

header ads

17 факторів які враховують пошукові системи при розрахунку ваги посилання

 Продовжуємо серію цікавих публікацій на SEO SEM, у цій статті йтиметься про фактори, які варто враховувати при розробці стратегії просування сайту, а саме – про фактори, які так чи інакше враховують пошукові системи.


На годиннику 9:30 ранку, початок робочого дня, і ви вже розмовляєте з новим клієнтом. Всі вони дуже схожі, такі допитливі, все їм цікаво і всі хочуть знати - як пошуковик ранжує сторінки, чому запропоновані вами зміни дадуть позитивний ефект, де ви вчилися SEO, та й природно, просять показати приклади ваших попередніх робіт.


Чим глибше ви пояснюєте клієнту всі подробиці роботи над новим проектом, тим щільніше підходьте до питання нарощування посилальної маси. Ви малюєте таблицю факторів, що впливають на ранжування сторінки пошуковою системою, на першому місці за важливістю виявляються посилання. Клієнт запитує, чому посилання мають таке велике значення. Більше того, він ставить питання, який ставить вас у глухий кут:


Як оцінити вплив посилання на позиції мого сайту у видачі Google?


У цій статті я спробую допомогти вам відповісти на це питання. Нижче перераховано більшість найважливіших факторів, які впливають на розрахунок ваги посилання пошуковими системами.


Як ви вже напевно помітили, пошукові сервери все більше надають значення показникам домену, ніж окремої сторінки.


У вас не виникало питання, чому все частіше на перших позиціях пошукової видачі ми бачимо нові сторінки з дуже невеликою кількістю посилань?


Це пояснюватиметься тим, що ці сторінки розміщені під авторитетними доменами з великою кількістю зворотних посилань та високими внутрішніми показниками.


Ми провели опитування серед практикуючих SEO фахівців про те, які фактори вони вважають найважливішими при ранжируванні, більшість опитаних поставили "Домен Ранк" (так ми назвали цей показник) вгорі списку, оскільки вважають його одним із ключових в алгоритмі ранжирування Google.


"Домен Ранк" найімовірніше розраховується з його загальної маси посилань, яка відрізняється від посилальної маси окремих сторінок сайту (з якої розраховується "Пейдж Ранк" для сторінок). Нижче, я розповім про фактори, що безпосередньо впливають на один з цих показників або одночасно на обидва.


1. Внутрішні та зовнішні посилання.


Коли пошукові машини тільки почали використовувати посилання для оцінки популярності, важливості та релевантності документа заданому пошуковому запиту, за основу було взято загальновідомий життєвий принцип: що інші говорять про вас, набагато важливіше (і заслуговує на більшу довіру) ніж те, що ви говорите про себе самі.


Таким чином, коли внутрішні посилання (посилання з однієї внутрішньої сторінки сайту на іншу) передають якусь вагу, зовнішні посилання (з інших сайтів) важать значно більше.


Це ще не означає, що не потрібно працювати над гарною перелінковкою внутрішніх сторінок вашого сайту (варто робити правильну структуру URL-адрес), або піклуватися про якість внутрішніх посилань (хороший текст посилання, уникати зайвих, непотрібних посилань, і т.д.), я просто хотів сказати що показники сторінки дуже залежні від її цитованості зовнішніми ресурсами, тобто. кількості та якості зовнішніх посилань.


2. Текст посилання (анкор посилання).


Для SEO фахівців, добре відомо, що текст посилання один з найважливіших параметрів, які враховує пошукова машина при ранжируванні, тому не дивно, що анкорам посилань приділяють особливу увагу.


З наших SEO експериментів (а також виходячи з величезного практичного досвіду), стало очевидним, що "точна відповідність" тексту посилання передбачуваному пошуковому запиту має значну перевагу перед банальним набором ключових слів в анкорі.


Слід зауважити, що пошукові системи не завжди роблять таку велику різницю в текстах посилань, особливо для звичайних (не брендових) ключових фраз, цим часто маніпулюють деякі просунунки для того, щоб отримати кращі позиції в ПС.

3. Пейдж Ранк.


Більшість пошукових систем мають свої власні пузомірки для вимірювання ваги сторінок і найпоширеніші: StaticRank (Microsoft), WebRank (Yahoo!), PageRank (Google). Більшість із них засновані на ланцюжковому алгоритмі Маркова.

Якщо провести аналогію, то посилання в Пейдж Ранк це як голоси, яка сторінка набрала більше голосів та має більший вплив у майбутньому.


Для самого базового розуміння основних принципів Пейдж Ранку достатньо знати таке:


• Кожна URL-адреса отримує невелику кількість Пейдж Ранка

• Якщо на сторінці є N-а кількість посилань, то кожна з них передає Пейдж Ранк розділений на N (отже чим більше на сторінці посилань тим менше Пейдж Ранка вона передає)

• Показники такі як панель Google у якій є лічильник PageRank або SEOmoz з mozRank за шкалою від 0 до 10


PageRank може розраховуватися для маси посилань як на рівні сторінок, приписуючи URL свої показники, так і на рівні доменів, так званий Домен Ранк. При розрахунку показників на рівні домену, береться до уваги вся маса сайту, і на базі її розраховується показник Домен Ранк.


4. Траст Ранк (рівень "Довіри").


Головна ідея системи Траст Ранк полягає в тому, що "добрі" і з високим рівнем "довіри" сторінки знаходяться в більшій посилальній "близькості" ніж сторінки, що містять спам, які на великій посилальній відстані від цього віртуального центру довіри.


Таким чином, пузомірки типу Пейджранк передають лише вагу, а пузомірки типу Траст Ранк допомагають пошуковим системам фільтрувати спам від якісних ресурсів.


Незважаючи на те, що пошукові послуги не надають публічності показники цієї пузомірки, цілком очевидним є той факт, що "посилальна відстань від центру довіри" враховується при ранжируванні сторінок. Ще існує Зворотній Траст Ранк, який відслідковує хто посилається на вже відомі спам сайти, він також є частиною алгоритмів ранжирування.


Основна ідея вище написаного: отримуйте посилання із трастових сайтів, а не потенційних спам ресурсів.


5. Домен Ранк.


Саме визначення Домен Ранк (ще відомий як "рівень авторитетності домену") часто обговорюється серед SEO експертів, точного, універсального визначення цього поняття все ще немає.


Більшість оптимізаторів під цим загальним терміном мають на увазі комплекс факторів, що характеризують домен: популярність, важливість, рівень довіри. Домен Ранк для кожного домену розраховується пошуковими машинами індивідуально, в першу чергу виходячи з посилальної інформації (деякі фахівці кажуть, що також при розрахунку цього параметра враховується і вік сайту).


Пошукові сервери враховують показник "авторитетності" сайту при розрахунку ваги посилань, тому завжди потрібно враховувати при плануванні посилального просування. Скажу більше, показники домену можуть мати більше значення, ніж показники окремої сторінки, з якої йде посилання на ваш сайт.


6. Різноманітність посилальних джерел.


Ми проаналізували всі відомі нам посилання, і з'ясували що з високими позиціями у видачі найсильніший взаємозв'язок має показник, що характеризує різноманітність посилаються доменів.


Ми підозрюємо це пов'язано з тим, що цим показником найскладніше маніпулювати, і пошукові системи використовують його як надійний спосіб для боротьби зі спамом.


Як показує досвід багатьох SEO фахівців, різноманітність посилальних джерел має сильний позитивний ефект при ранжируванні сайту пошуковими системами. Дотримуючись цієї логіки, виходить, що завжди краще мати певну кількість посилань з різних сайтів, ніж та ж кількість посилань всього з декількох сайтів, чим вище різноманітність посилальних джерел тим краще.


У свою чергу і посилання з сайтів, які самі мають велику розсилку посилань (тобто на них посилаються багато різних сайтів) будуть передавати більшу вагу ніж посилання з сайтів з низьким розсиланням.

7. Незалежність, різні власники.


Пошуковики можуть за допомогою різних методів визначати належність сайтів одній і тій самій людині (або компанії), яка існує взаємозв'язок між різними сайтами. Серед цих методів такі (природно це не все):


• Перелінкування сайтів

• Дані власника під час реєстрації доменів.

• Загальна IP-адреса шаред хостингу або IP-адреса C-класу.

• Одна й та контактна інформація на сайтах.

• Документи загального змісту (контракти, договори), викладені в контенті сайту.


Якщо пошукові системи виявляють такий взаємозв'язок між мережею сайтів, вони знижують вагу переданий посиланнями між ними, або взагалі відбирають можливість передачі ваги.


8. Положення на сторінці.


Microsoft був першим пошукачем, який публічно зізнався, що збирається аналізувати блокову структуру сторінок.


З того часу SEO фахівці почали помічати в Google та Yahoo такий самий елемент аналітики.


Деякі фахівці висловлюють думку, що таким чином пошукові системи намагаються боротися з продажними зовнішніми посиланнями, тобто. щоб були непривабливими ті місця куди їх зазвичай намагаються запхати вебмайстра: бічні панелі та підвал.


Всі сеошники єдині в одному - найцінніші посилання з "контентної" частини сторінки, з таких посилань передається і вага і трафік по них також йде.


9. Тематична близькість.


Існує велика кількість способів, якими пошукові системи можуть визначати тематичну близькість двох окремих сторінок (або сайтів).


Раніше для цієї мети Google Labs використовувало алгоритми, які автоматично класифікували сайти за тематиками (медичні, продаж нерухомості, спорт та багато-багато інших) залежно від їх URL імені, назви категорій та підкатегорій сайту.


Можливо, і тепер вони використовують схожі механізми для визначення "споріднених" сайтів усередині різних тематик. Виходячи з тематичної близькості, посилання між сайтами можуть передавати більшу або меншу вагу.


З іншого боку пошукові системи використовують фактор "тематичної близькості" для боротьби зі спамом. Коли сайт із гарною репутацією раптом починає посилатися на якісь тематично віддалені підозрілі ресурси (фарма, онлайн-казино, адалт), пошукові системи можуть розцінити такі дії як спам.


10. Оцінка контенту.


Тематична близькість може підказати пошуковим системам взаємозв'язок між посиланнями на сторінці , контент і контекст посилання відіграє значну роль при передачі ваги з однієї сторінки на іншу.


При конентно/контекстному аналізі посилань пошукові системи намагаються визначити, наскільки це можливо зробити машинним шляхом, чому на цій сторінці є посилання.


Якщо це природні посилання, можливо кілька варіантів. Вони можуть бути інтегровані в контент, посилатися на близькі за тематикою сторінки, використовувати стандартні норми HTML структури, використання слів, фраз, мови тощо.


Аналізуючи всі ці показники робот може з достатньою точністю відрізнити природні посилання від таких, що присутні з інших причин: таємно проставлені (хакінг), посилання авторських прав (вони передають якусь вагу, але небагато), і звичайно платні посилання.


11. Географічне розташування.


Географічні дані посилання взаємопов'язані з сайтом, на якому вона розміщується, але пошуковики, особливо Google, все більше і більше приділяють увагу географічній відповідності посилань до того сайту, на який вони посилаються (так звана географічна релевантність). Для географічної локації сайтів пошукові системи використовують різні визначальні фактори, серед яких:


• IP-адреса хостингу.

• За національними доменними зонами (.de, .co.uk, ua тощо).

• Якою мовою контент сайту.

• Реєстрація сайту в регіональних каталогах/пошукових системах/дошках.

• Відповідність фізичній (реальній) адресі вказаній на сайті або в whois даних.

• Географічне розташування сайтів, які посилаються на ваш сайт.


З одного боку, знаходячи посилання з сайтів якогось певного регіону, ви отримуєте можливість опинитися на хороших позиціях у локальному пошуку для цього регіону.


З іншого боку, якщо всі, хто на вас посилається, локалізовані тільки в одному конкретному регіоні, вам буде складно просунутися в пошуку для інших регіонів, навіть якщо ваш сайт для цього має всі потрібні географічно-визначальні фактори (IP адреса хостингу, національне доменне ім'я, мова контенту і т.д.).

12. Використання Rel = "Nofollow".


Іноді здається що минуло вже дуже багато часу відколи з'явився тег nofollow.


Все дуже просто, коли ви закриваєте посилання в тег rel="nofollow", воно вже не може передавати ніякої ваги іншим сторінкам. На сьогоднішній день, за даними Linkscape індексу приблизно 3% всіх посилань у мережі приховано в тезі nofollow, причому більше половини з них приховують внутрішні посилання.


Іноді серед сеошників постає те саме питання, завжди і чи всі пошуковики дотримуються цього правила. Загальновідомо, що Google може передавати деякі посилання посилання через зовнішні посилання Вікіпедії, незважаючи на те, що вони заховані в тезі nofollow.


13. Тип посилань.


Посилання можуть бути різними форматами. Три найпоширеніші:


• Пряме текстове HTML посилання.

• Графічні посилання.

• Java скрипт посилання.


Google нещодавно оголосив, що вони не тільки навчилися переходити за посиланнями в Java коді, але також передають через них посилальну вагу (ця новина засмутила багатьох вебмайстрів, які ховали на своїх сайтах Java код платні/рекламні посилання).


Вже протягом багатьох років пошукові системи використовують атрибут "alt" у графічних посиланнях аналогічно анкорному тексту у звичайних текстових посиланнях.


Як би там не було, не всі посилання мають однакову вагу для пошукових систем. Ми провели ряд експериментів, результатом яких стали такі дані: найбільше ваги передають звичайні прямі HTML посилання зі стандартним анкорним текстом, за ними йдуть графічні посилання з насиченими ключовими словами "alt" атрибутами і нарешті Java скрипт посилання.


Хотілося б звернути увагу всіх тих хто збирається нарощувати масу посилань для свого сайту, що пошуковики все ще погано працюють з "нестандартними" посиланнями, тому в першу чергу потрібно намагатися отримати прямі текстові HTML посилання з правильним анкорним текстом, вони будуть найефективнішими.


14. Різноманітність сторінок, що посилаються.


Коли сторінка має зовнішні посилання, при розрахунку ваги передається за посиланнями враховується не тільки кількість посилань, а також кількість сайтів, на які посилаються.


Як ми вже зазначали, алгоритм "Пейдж Ранка" - незалежно в якій він пошуковій системі, ділить всю посилальну вагу сторінки на кількість вихідних посилань на ній.


Крім цього, пошукові системи оцінюють на скільки доменів йдуть всі посилання. Якщо, наприклад, посилання з контенту сторінки йдуть всього на кілька доменів з якісним релевантним контентом, тоді вони можуть передавати більшу вагу ніж кількість посилань з різних кутів сторінки на різні домени неякісних сайтів за віддаленою тематикою.


Також пошуковик відстежують на кого ще крім вас посилається та чи інша сторінка. Отримувати посилання зі сторінок, які крім вас посилаються на якісь сайти з сумнівною репутацією, це завжди набагато гірше, ніж зі сторінки, яка посилається на інший якісний та авторитетний ресурс.


15. Санкції пошукових систем.


Кожен хто професійно займається SEO бізнесом, бачить у своєму страшному сні санкції, які можуть накладати пошукові системи, результат яких може бути від втрати можливості передавати посилальну вагу до повного бана сторінки або сайту в пошуковій системі.


Якщо сайт або сторінка втрачає можливість передавати ваги, тоді продаж посилань з неї втрачає всякий сенс.


Майте на увазі, що пошуковики можуть використовувати різні прийоми санкцій (неможливість просуватися за певними запитами, зниження показників Пейдж Ранку, і т.д.) в першу чергу це спрямовано проти тих хто систематично намагається маніпулювати результатами видачі, але алгоритми все ще не досконалі і під фільтри можуть також потрапити випадкові сторінки.

16. Контент/Інтегровані дані.


На сьогоднішній день в мережі дуже популярний інтегрований контент з різних хостинг сервісів (відео, документи, фотографії, файл - хостинги і т.д.) який містить зворотні посилання на домашній сайт.


Я не думаю, що пошукові системи повністю відмовляться враховувати ці посилання, але все ж таки намагатимуться обмежувати вагу і значущість таких посилань, навіть незважаючи на те, що ці сайти не є спам ресурсами і дуже корисні для користувачів мережі.


Коли пошукові машини бачать один і той же контент з одними й тими ж посиланнями на тисячах різних сайтів, це сигнал для них про зниження рівня показника розмаїття посилань. Це питання може бути предметом дискусій, але пошукові системи намагаються знайти і відфільтрувати посилання, отримані таким способом, щоб уникнути подальших маніпуляцій.


17. Хронологія та історія посилань.


Час і дата появи посилань йдуть останнім пунктом у нашому списку (але це не знижує значення цього фактора).


Роботи пошукових машин подорожуючи в мережі збирають і порівнюють інформацію про те, як нові та старі сайти знаходять посилання, ця інформація в першу чергу потрібна пошуковикам для боротьби зі спамом, до того ж частота з якою сайт отримує нові посилання впливає на рівень його авторитетності, тому нові сайти, які дуже швидко отримують велику кількість посилань, можуть викликати підозру.


Ну і остання порада - уникайте одночасної покупки великої кількості посилань, тому що пошуковик може сприйняти це як спамерські дії, а це суттєво позначиться на позиціях вашого сайту.


Хоча наш список містить багато пунктів, не потрібно вважати його догмою, використовуйте те, що вважаєте за потрібне.

17 факторів які враховують пошукові системи


Дописати коментар

0 Коментарі