При складанні семантичного ядра для свого проекту або для сайту клієнта необхідно приділяти велику увагу силі конкуренції. По-перше, від цього залежить бюджет на розкручування, а по-друге, взагалі доцільність просування того чи іншого ключового слова.
При аналізі достатньо брати топ 10, тому що в більшості випадків саме він стає метою оптимізаторів.
Чинники, що характеризують конкуренцію у пошукових системах:
1) За ключовим запитом у топ 10 знаходяться сторінки з тегами, архівами тощо. Якщо ви бачите таке в результатах видачі, це свідчить про слабку конкуренцію на запит. Найчастіше для просування такого запиту досить просто створити хорошу контентну оптимізовану сторінку.
2) У видачі знаходяться лише головні сторінки. Як відомо, головну сторінку сайту найлегше просунути за потрібним ключовим запитом. Так от, якщо ви бачите, що на першій сторінці видачі знаходяться лише головні сторінки, то знайте, що на цей запит висока конкуренція.
3) Якщо деякі сайти в топ 10 немає входження ключового слова в заголовку або слова знаходяться далеко один від одного (при двослівному запиті і більше), то знайте, що ви можете зайняти їх місце. Це говорить про те, що сторінка не заточувалася під це ключове слово.
4) Коли за підрахунку бюджету просування в сеопульті показується значення «0» у графах топ10 витрат конкурентів, це може також говорити про нульової конкуренції. Відповідно, чим вище значення бюджету у конкурентів, теми вища конкуренція за цим ключовим запитом.
5) Кількість контекстної реклами сторінці видачі. Якщо результати пошуку мають сайти, що знаходяться на спец. розміщення, це з упевненістю може означати високу конкуренцію. Буває й таке, коли нікого немає у спец. розміщення, але збоку показується багато реклами (+ число поруч із посиланням «усі оголошення»). Також у визначенні сили конкуренції грає роль ціни на перехід. Визначити приблизну ціну за клік можна, наприклад, у бігуні чи adwords. Висока ціна свідчить про високу конкуренцію.
6) Вік сайтів у видачі. Якщо в топ 10 є молоді сайти (до 3-4 місяців), то це більшою мірою говорить про слабку конкуренцію. Якщо на першій сторінці видачі знаходяться всі сайти з 10-річними доменами, то пробитися в десятку буде дуже важко.
7) Наявність сайтів з першої десятки в трастовому каталозі свідчить про те, що в цей топ значно важче пробитися.
На заході рівень конкуренції за запитами часто визначають, виходячи з кількості знайдених документів. Чим більше проіндексованих сторінок у видачі, тим вища конкуренція. У цьому випадку раджу вводити запит у лапках.
9) Частотність запиту. Як правило, якщо запит є високочастотним, то він є висококонкурентним. Це справедливо і для середньочастотних та низькочастотних запитів.
10) Багато що про конкуренцію на запит може сказати безпосередній аналіз контенту конкурентів у топ10. Яка структура контенту на сторінці: чи це коротка нотатка з одним входженням запиту, чи це велика оптимізована стаття? Тут спочатку необхідно візуально оцінити дизайн, сам текст та підрахувати кількість входжень ключового слова. Якщо ключового слова немає в тегах h, strong, це швидше означає, що ця сторінка не була оптимізована під цей запит.
11) Велика кількість сайтів, що мають підписку «знайдений за посиланням» (НВП) говорить про те, що на сторінці, що видається, пошукова система не змогла знайти запитуване слово(-а) і тому можна зробити висновок про низьку конкуренцію.
12) Кількість сторінок за посиланнями "ще" або "схожі" у видачі топ10. Я схильний вірити, що так чи інакше додаткова кількість сторінок із сайту, що має входження запиту, впливає на ранжування в пошуковій системі. Якщо, наприклад, на запит «штори» на одному сайті зустрічається 3 сторінки, а на іншому 1000 сторінок, то за логікою речей пошуковій системі є сенс довіряти саме другому сайту. Безперечно, це спірний момент. Може бути в когось є інші думки щодо цього?
13) Значення ТІЦ та PR на сайтах (сторінках) у першій десятці. З PR для Google у принципі все зрозуміло. У цій пошуковій системі він має досить велику вагу при ранжируванні.
Для повного аналізу конкурентів найкраще використовувати комбінацію всіх чинників, але найчастіше поняття сили конкуренції вистачає лише кількох.
0 Коментарі