Представляю вашій увазі SEO F.A.Q. Відповіді є максимально короткими, але корисними. Питання збиралися з форумів та блогів, були відсортовані за рубриками:
1. Внутрішня оптимізація – тексти
2. Внутрішня оптимізація (посилання, сайт, сторінки)
3. Зовнішня оптимізація
4. Ранжування
5. Регіональність
6. Запити
7. Загальні питання
1. Як дізнатися, що сайт під фільтром АГС?
1. Різке скорочення кількості індексованих сторінок (зазвичай залишається до 50 сторінок)
2. Тривала відсутність внутрішніх сторінок в індексі без попередньої повної індексації сайту (у меншості випадків)
2. Як вивести сайт з-під фільтра АГС?
Переглянути структуру сайту з метою виявлення дублюючих контент сторінок та заборони їх індексування. Зазвичай дублікатами контенту є сторінки:
• Теги (мітки)
• Сторінки друкованої версії
• Результати пошуку на сайті
• Дублюючі категорії (сторінці присвоєно 2 та більше категорій)
• Інші, характерні скрипту, що дублюють сторінки
Сторінки-дублікати слід забороняти до індексування (метатеги, robots.txt, noindex контенту).
Варто звернути увагу на унікальність заголовків Title. Заголовки повинні бути унікальними та максимально відповідати кожній сторінці.
Внутрішні посилання на сторінки-дублікати слід прибрати з метою зменшення їх статичної ваги.
3. Як не потрапити під АГС?
Для того, щоб не потрапити під фільтр АГС слід:
1. Уникати дублікатів контенту на різних сторінках (якщо вже в індексі, перевіряємо пошуком довільних пасажів усередині сайту – перевірка)
2. Унікалізувати заголовки Title кожної сторінки, домогтися максимальної відповідності контенту заголовку
3. Унікалізувати контент дублюючих сторінок (якщо закриття від індексації неможливо – для кожного розділу, на сторінці міток розміщуємо унікальний усередині сайту текст)
4. Менше посилатися на дублюючі сторінки, частіше посилатися на потрібні сторінки
4. Чи рятує від фільтра АГС присвоєння сайту певного регіону?
Ні. Регіон не має відношення до цього фільтра.
5. Що таке пасажі?
Пасажі - це "правильні пропозиції". Розділювачами пасажів є:
1. . А (точка + пробіл + велика літера)
2. ? А (запитання + пробіл + велика літера)
3. ! А (знак оклику + пробіл + велика літера)
4. Теги – <h*>, <div>, теги табличної верстки, <p>
6. Чи можуть відрізнятися структури пасажів для молодих та старих сайтів?
Можуть, але залежність між віком сайту та структурою пасажів (короткі, довгі) не спостерігається.
7. Чи можна використовувати вкладені теги чи використовувати стилі у тегах?
Вкладені теги можуть повідомити пошукові системи про неправильну верстку, можливий наслідок якої – неправильне відображення інформації. Найкраще використовувати стилі, файл .css
8. Чи знижується вага слів від кількості в заголовку?
Так. Чим менше слів, тим більша вага кожного з них. Але це не завжди вигідно, розбавляти запити в заголовках потрібно здебільшого.
9. Як відноситься ПС до зміни деяких літер у слові на англійські та інші мови?
Як до неправильного слова, яке не враховуватиметься як вихідне слово.
10. Чи вважає ПС за чисті входження до тексту ті слова, які у анкорах посилань на внутрішні сторінки?
Так. Анкор – це такий самий текст сторінки, як і простий контент. Часто в сніпетах виділяється саме анкор внутрішнього посилання.
11. Як визначити відношення оптимальної кількості повторень ключового словосполучення до загальної кількості знаків тексту (щільність, нудота)?
Оптимальної щільності (як і нудоти) немає. Ця метрика зжила себе як параметр, який варто підглядати у конкурентів.
Однак, дивитися середнє значення цього параметра у сайтів ТОП-10 неправильно. Слід шукати максимально наближений до вашого сайту (кількість тексту, вік домену, пузомірки, індексація) та аналізувати його показники, намагаючись прирівняти до них свої.
12. Чи є шляховий та робочий метод впливати на сніпет сторінки в ПС?
1. Для НЧ ПК запитів – одне входження (будь-якої форми) в текст і полягатиме в сніпеті (+ оточуючі 1-2 пропозиції)
2. Якщо ж входження багато (СК, ВК запити), то передбачити майбутній сніппет важко. Зазвичай він складається з 1-2 речень, які містять не більше 1 чистого входження (при багатослівному запиті) + 1 морфологічного (можливо розведеного).
13. Яке ідеальне співвідношення типів запитів на сторінці, включаючи поділ на морфологію, прямого і розведеного?
Чим більше різних форм запиту (в т.ч. розведені), тим правильніше побудований текст, тим менша ймовірність потрапити під фільтри і більше шансів мати “ідеальний для ТОП-а текст”.
Ідеального співвідношення немає, але кількість чистих входжень найчастіше має переважати над сумою інших.
14. Як впливає рівномірність розподілу ключових слів на сторінці, що просувається на результат видачі?
На даний момент рівномірний розподіл запитів у тексті позитивно впливає на інформаційні ресурси, які повністю розкривають відповідь на запит користувача.
У комерційних тематиках і конкурентних запитах розподіл ключових слів у тексті слабко корелює з позицією у видачі. Проте слід дотримуватися саме рівномірного розподілу, який говорить про те, що весь текст присвячений запиту.
15. Як рахувати входження до тексту двослівників та запитів з великою кількістю слів?
Багатослівні запити зазвичай вважаються не більше одного пасажу. Якщо деякі слова багатослівного запиту не вживається у пасажі, запит називається “неповним”.
16. Роль довжини URL сторінки, що просувається?
Залежність між довжиною URL сторінки, що просувається, і позицією у видачі не спостерігається. ПС давно навчилася перетворювати URL на навігаційні ланцюжки, тим самим ігноруючи довжину реального URL.
17. Актуальність URL на кирилиці виду http://sayt.ua/бла-бла-бла-бла.html
Актуальності нема. Підсвічування входжень у кирилічні URL працює так само як і в транслітні URL.
18. Кирилиця в УРЛі. Добре чи погано?
Швидше, погано. Кирилічні URL візуально перетворюються на набори символів (у браузерах, месенджерах).
19. Чи працює обмін посиланнями?
Працює. Але тільки з тематичними сайтами, що розміщують посилання лише на сайти подібної тематики.
20. Як приховати посилання ПС?
• Атрибутом rel=”nofollow” можна заборонити облік посилання при ранжируванні (проте роботи ПС, можливо, переходитимуть, але анкор в анкор-лист не потрапить і посилання не враховуватиметься)
• Тегом <noindex> ховається тільки анкор посилання, але посилання враховуватиметься при ранжируванні, вага перетікатиме
• Javascript: посилання на javascript не враховуються, за ними не переходять роботи
• Видалити посилання на сторінку
21. Чому в більшості випадків під певний запит у видачу потрапляє сторінка із тегами?
Сторінка з тегами, в більшості випадків, має найбільшу статичну вагу (наскрізне посилання в меню, футері) + постійно оновлюється контентом, що стосується запиту (за рахунок публікації нових постів).
22. Що таке статична вага сторінки?
Статична вага сторінки – це міра, що умовно характеризує відношення кількості внутрішніх сторінок, що посилаються, і кількість сторінок, на які вона посилається.
У простому варіанті враховуються:
1. Кількість сторінок, що посилаються
2. Кількість сторінок, на які посилаються
3. Вага сторінок перших двох пунктів
Програма для розрахунку умовної ваги сторінок (приблизно відповідаю реальному розрахунку ваг сторінок у ПС) – Page Weight. Формула розрахунку:
PR(A) = (1-d) + d (PR(T1)/C(T1) + … + PR(Tn)/C(Tn))
• де PR(A) — це вага PageRank сторінки A (ту вагу, яку ми хочемо обчислити)
• D — коефіцієнт загасання, який зазвичай встановлюють рівним 0,85
• PR(T1) — вага PageRank сторінки, яка вказує на сторінку A
• C(T1) — кількість посилань із цієї сторінки, PR(Tn)/C(Tn) означає, що ми робимо це для кожної сторінки, що вказує на с А
23. Принципові відмінності просування головної та внутрішньої сторінки.
Головна сторінка в більшості випадків має (має мати) максимальну статичну вагу, яка може перебивати інші внутрішні фактори. Тим самим морда може:
• Мати менший відсоток розбавки анкор-листа
• Нехтувати потрібними параметрами тексту (кількість входжень, обсяги)
• Економити посилальний бюджет
• Не вимагати більш ретельної перелінковки
24. Який відсоток сторінок сайту в ідеалі мають вести зовнішні посилання?
Ідеал – на всі інформативні та корисні потенційним відвідувачам сторінки. Відсоток залежить від структури та смислового навантаження сайту. Можливо як 10% так і 99%
25. Як зберегти 100% індексацію сторінок блогу/сайту?
1. Позбавлятися дублікатів сторінок
2. Робити кожну сторінку корисною для відвідувачів
3. Перелінковувати сторінки з унікальними анкорами, що не повторюються.
4. Проробляти структуру сайту з метою чіткого поділу рівнів вкладення. Більше 4-го рівня вкладення сторінок на сайті не існує.
5. Дивитися питання №3
26. Чи впливає присутність .html на адресу сайту (url) на ранжування в пошукових системах? Тобто адреса може бути такою: _http://site.ua/new/ і такою: _http://site.ua/new.html
Ні. Присутність на адресі .html не впливає на позицію в пошуковій видачі і не позначається позитивно під час ранжування.
27. Чи можна зовнішніми факторами підвести сайт, що торгує в Sape, під АГС?
Ні. Найчастіше маніпулювання зовнішніми чинниками є збігом з потраплянням сайту під фільтр АГС.
28. Чи впливає позитивно на просування 301 редирект з версії сайту без www на версію з www або навпаки (залежно від того, як склеєні дзеркала)?
ПС чудово вміє визначати головне дзеркало сайту, в той же час, враховуючи вхідні зовнішні посилання на не основне дзеркало. Проте, варто підстрахуватися і зробити 301-й редирект із не основного дзеркала на основне, іноді бувають глюки.
29. Чи є сенс прописувати зовнішні посилання на сайт лише з www або лише без www, коли ПС уже склеїли дзеркала?
Ні. Вага перетікатиме на основне дзеркало, не гублячись "по дорозі"
30. У якому випадку варто закривати від індексації посилання та як уникнути розтікання ваги зі сторінки?
Усі “не корисні” і тематичні зовнішні посилання варто закривати від індексації (питання № 20), щоб сторінка не втрачала свою вагу. Також, внутрішні посилання на "не корисні" сторінки теж потрібно закривати від індексації.
31. Наскільки важливо уникати дублікатів внутрішніх сторінок під час просування?
Уникнення дублів сторінок є важливою складовою під час просування. Наслідки можуть бути дуже жалюгідними: АГС, зміна релевантних сторінок, занижене ранжування, інші фільтри.
32. Чи має значення на якому движку робити сайт, чи є у пс певні переваги на рахунок cms?
Має значення тільки тому, що деякі движки малопридатні для оптимізації сайту і приведення його в відповідний для просування вид: однакові title, title = h1, наскрізні тексти, відсутність можливості перелінкувати сторінки, посилання в javascript та інше.
Уподобань ПС до двигунів немає. Будь-які збіги - лише показник особливості двигуна.
33. Чи варто просувати в ПС сторінку одночасно за ВЧ та НЧ запитами? (наприклад, один ВЧ та 20 НЧ запитів на одній сторінці)?
Коштує чи ні – вирішує для себе кожен оптимізатор. Але просувати можна, до того ж успішно.
Просування, наприклад, 1 ВЧ і 20 НЧ сприяє: уникнення фільтрів на спамність, поліпшення поведінкових чинників рахунок збільшення “конверсійної складової”.
Але при неправильному підборі запитів на одній сторінці можна знизити зовнішній коефіцієнт релевантності (занадто розмитий анкор-лист).
34. Чи є сенс посилатися з внутрішніх сторінок сайту на його головну 2 рази, за умови, що одне посилання – наскрізне з анкором “головне”?
Наскрізні посилання мають меншу вагу, ніж контекстні (точкові) з усіх сторінок, але більшу, ніж одне точкове посилання. Дві наскрізні посилання на морду робити не варто, краще задуматися про проставлення точкових посилань з контенту сторінок з потрібним анкором (якщо перша наскрізна "головна").
35. Що таке траст сайту? Які фактори та метрики впливають на траст?
Загальноприйняті поняття трасту і його факторів - вигадка оптимізатора, що зневірився. Проте, заперечувати якусь сукупність зовнішніх та внутрішніх факторів сайту, в результаті визначальну "рівень довіри ПС" - неможливо.
На траст сайту можуть впливати як внутрішні, і зовнішні чинники. Як ті, куди оптимізатор може вплинути, і ті, куди неспроможна.
Виміряти траст сайту і вивести чисельний коефіцієнт неможливо, але слід звертати увагу на те, щоб сайт був максимально корисним, правильно оптимізованим, володів максимально природною масою посилань, мав хорошу структуру і як наслідок - індексацію.
36. Скільки максимум має бути зовнішніх посилань з головної сторінки сайту, що просувається?
Максимальної кількості посилань немає і не буде. Однак, завжди слід мінімізувати кількість зовнішніх посилань з метою уникнення передачі ваги.
37. Чи може велика кількість сторінок сайту, що просувається, бути негативним фактором?
Дивлячись у якому ключі розглядати питання. Якщо всі сторінки не містять дублікатів, містять лише унікальні тексти, то їхня кількість буде лише позитивно позначатися на просуванні. Якщо ж основна частина сторінок – дублікати, не унікальні тексти, то велика кількість таких сторінок негативно впливатиме на індексацію, просування.
38. Припустимо, за п'ятьма запитами йде просування морди. Але по всіх цих ключах є другорядні сторінки. При внутрішній оптимізації перелінкування грамотно робити з посиланнями на другорядні сторінки або на головну все-таки?
В даному випадку, перелінкувати можна, поставивши посилання на головну сторінку з усіх другорядних сторінок із чистим або морфологічним входженням. Так само з головною можна посилатися на частину (не всі) другорядних сторінок з уточнюючим анкором на засланні (розведені входження в анкор).
39. Чи є ефект від того, що багато оптимізаторів у підвалі сайту посилаються з ключем анкором на головну сторінку цього ж сайту?
Безперечно. Головна сторінка отримує додаткову статичну вагу та наскрізний анкор із ключем у свій внутрішній анкор-лист. Однак бажано посилатися на головну не тільки з футера, але і з контенту сторінок (якщо головна активно просувається).
40. Чи впливає трансліт написання ключа в Title (приклад – титл: Відгук про фільм Аватар – otziv_o_filme_avatar) на просування?
Так, але швидше транслітний дубль негативно позначатиметься через те, що багаторазове повторення ключового слова в заголовку носить "спамний характер".
41. Як правильно робити перелінкування сторінок сайту?
Для кожного сайту перелінкування сторінок планується індивідуально, в залежності від цілей.
Простіше зрозуміти як зробити правильне перелінкування дозволять відповіді на запитання “Для чого потрібне перелінкування?”:
1. Зв'язування всіх сторінок сайту з метою переходу по них відвідувача та пошукового робота. Як наслідок – хороша індексація сайту загалом
2. Прокачування необхідних сторінок статичною вагою. Статична вага розподіляється за рівнями вкладень, за спаданням від головної сторінки сайту (далі УВ-2, УВ-3…). Наприклад: Головна->Рубрики->Статті
3. Складання необхідного “внутрішнього анкор-листа” з просування запиту
Ці три пункти майже повністю характеризують необхідність перелінкування сторінок.
42. Як краще зробити перелінкування інтернет-магазину з метою просування безлічі НЧ запитів?
Для того, щоб мінімально просунути НЧ запити інтернет-магазину потрібно, щоб кожна сторінка мала хоча б 1 вхідне внутрішнє посилання. Оптимальний варіант 2 посилання.
Один із основних шаблонів перелінкування інтернет-магазинів:
Головна: посилається на розділи
Розділи посилаються:
1. головну
2. один на одного
3. на всі сторінки "анонсу товарів" (1 сторінка анонсу товарів містить кілька товарів 10-20)
4. на частину товарів
Анонси товарів посилаються на:
1. Головну
2. Розділи товарів
3. Один на одного
4. Самі товари
Сторінка товарів посилається на:
1. Розділ, у якому складається товар
2. Наступний розділ
3. На попередній та наступний товар (наприклад, за ID)
4. На деякі сторінки товару (схожі, купувалися нещодавно, ХІТи, попередні або наступні 3-5 товарів)
43. Якщо з сторінки, що просувається раніше, зроблена переадресація (301-й редирект) на нову, як працюватимуть куплені посилання?
Куплені посилання не загубляться, а передаватимуть вагу на нову сторінку.
44. Як заборонити до індексації домен без www?
• Зробити переадресацію (301-й редирект) з домену без www на домен з www
• Додати в robots.txt рядок “Host: www.site.ru” у блоці правил для ПС, вказавши тим самим основне дзеркало
• Заборона індексації домену без www (метатеги, robots.txt) краще не ставити
45. Чи є толк від коментування статей сайту, що просувається з точки зору пошукових систем і просування?
• Сторінка оновлюється, на неї частіше заходять роботи, у результаті покращується загальна частота індексації сайту
• У коментарях часто вживають найчастіші слова тексту (зазвичай вони просуваються) тим самим підвищуючи релевантність документа
• Позитивні відгуки впливають на конверсію (збільшення відсотка ймовірності транзакції), як і негативні (зменшення)
• Можливий вплив на поведінкові фактори (затримка на сторінці, конверсія, переходи по внутрішнім сторінкам, транзакції, “повернення” назад у пошук)
46. Яким чином можна заборонити певні сторінки до індексації?
1. У файлі robots.txt заборона певних сторінок здійснюється за допомогою Disallow
2. Метатег <META NAME="ROBOTS" CONTENT="NOINDEX"> на сторінках, які не потрібно індексувати
3. Тег <noindex> у частині непотрібного тексту сторінки, який потрібно заборонити до індексації
47. Як замінити одну сторінку на іншу у видачі (без видалення поточної)?
Якщо сторінка замінилася іншою у видачі, то, на думку ПС:
1. Вона менш релевантна заміненій
2. Потрібна сторінка перебуває під впливом санкцій (найчастіше фільтри “ти-спамний”)
Для заміни сторінки назад на вихідну слід вжити заходів, характерних для описаних вище пунктів:
1. Маніпуляція релевантністю – заміна сторінки
2. Вихід з-під фільтрів
48. Чи можна просувати сайт по ВК запиту виключно завдяки внутрішній оптимізації?
Однозначно сказати неможливо, але трапляються випадки, коли виходить без великого бюджету вийти до ТОП-10 за ВК запитом. Для цього потрібно:
1. Провести грамотний аналіз видачі та конкурентів
2. Переконатись, що сайт не містить технічних та структурних помилок
3. Переконатися, що сайт вікової, має хорошу довіру з боку пошукових систем (має природну посилальну масу, хороший трафік, не тільки пошуковий, хорошу конверсію, час відвідування сторінки, глибина переглядів і т.д.)
4. Продумати, як написати текст, який максимально відповідатиме даному ВК запиту
5. Продумати і реалізувати внутрішнє перелінкування, оптимально розподіливши і направивши вагу сторінок, що посилаються
6. Постійно стежити за унікальністю контенту сторінки, що просувається, і станом контенту сайту в цілому
49. Як правильно вирощувати масу посилань?
1. Посилальну масу потрібно вирощувати поступово. Швидкого ефекту все одно не буває
2. Посилальна маса не повинна бути динамічною (миготіння посилань, заміна вже проіндексованих)
3. Посилальна маса має бути різнорідною (не тільки посилання з Sape, а й статейні посилання, блогові, форумні і т.д.)
4. Швидкість отримання посилань має бути різною для різного віку сайту
50. Як правильно перелінкувати сітку?
Кожна сітка з непродуманою схемою перелінкування може бути забаненою пошуковою системою.
Існує безліч схем перелінкування: куб, кільце, ялинка. Але, за словами знавців, загальновідомі схеми швидко паляться.
0 Коментарі