Сфера оптимізації сайтів зростає з кожним роком, з'являються нові фактори ранжирування, зростають масштаби робіт. Я став частіше помічати, що мені не вистачає сторінки або документа, де зібрано всі основні моменти, що стосуються просування інтернет-проектів. Так з'явилася SEO-шпаргалка
Її не обов'язково вчити чи використати на іспитах. Її покликання – нагадувати про ключові пункти, які потрібно не забути перевірити, проаналізувати чи використати. Все в голові пам'ятати дуже важко, а тут зайшов і згадав. У коментарях вказуйте невраховані моменти, а також ті, за якими ви хотіли б бачити повнішу інформацію. У пості буде багато посилань на внутрішні сторінки блогу, які пояснюють ті чи інші поняття/випадки/пункти. У шпаргалці, гадаю, вони не будуть зайвими.
Перед просуванням (аудит)
1. Додавання сайту до Google Webmaster.
2. Встановлення сервісів статистики: Hit, Google Analytics (все не обов'язково).
3. Перевірка на бан, АГС та інші фільтри пошукових систем.
4. Аналіз індексації сторінок. Співвідношення кількості проіндексованих документів до реальної кількості сторінок ресурсу. Видалення дублів.
5. Вживання атрибуту rel=”canonical” на головний документ для ідентичних сторінок (наприклад, сортування).
6. Наявність та повнота карти сайту (sitemap.xml).
7. Наявність та коректність robots.txt. Вказівка шляху до карти сайту, директиви host (визначення головного дзеркала).
8. Перевірка на наявність малоінформативних та малоконтентних сторінок (наприклад, галереї). Їхня заборона до індексації в robots.txt.
9. Перевірка розділів ресурсу, з яких можна ставити зовнішні посилання (наприклад, профілі користувачів). Їхня заборона до індексації в robots.txt – захист від seo-спаму.
10. Коректність обробки 404-помилки.
11. Доступність ресурсу тільки з www або тільки без www (301-редирект на допомогу).
12. Аналіз показників ресурсу: вік домену, сайту, тиц, pagerank.
13. Перевірка швидкості роботи сервера та завантаження сайту, варіанти прискорення (оптимізація кількості скриптів, зображень тощо).
14. Оцінка коду сторінок. Видалення зайвого та надлишкового коду. Тут же якість верстки, наскільки можна валідність. Один h1 на документ (він же головний заголовок). Назви розділів та блоків на сайті оформлятимуть класом, а не збільшенням за рахунок тега h або шрифту. Основний контент якомога вище в коді.
15. Присвоєння необхідного регіону.
16. Для магазинів та організацій наявність даних про компанію на картах та адресах Google.
17. Сторінка із зазначенням найповніших контактів із компанією (“стаціонарні” номери пріоритетніші за стільникові). Наскрізний номер телефону найкраще текстом, а не картинкою.
18. Наявність на сайті чорних методів оптимізації: прихований текст, клоакінг, звалища посилань тощо.
19. Оцінка якості контенту: перевірка на переспам, унікальність, якість, корисність, потреба, конверсійність.
20. Наявність запитів, що просуваються в тексті сторінок, їх природність вживання.
21. Аналіз зовнішніх посилань зі сторінок проекту, видалення непотрібних і додавання атрибута rel=”nofollow” (чи редиректа) інших (по можливості).
22. Аналіз внутрішніх посилань – їх потреба, різноманітність, розташування. Наявність великих наскрізних елементів (по можливості їх скорочення, видалення або заборона до індексації). Внутрішні посилання не закриваються атрибутом rel=”nofollow”. По можливості прописувати релевантний title для лінків.
23. Прагнення правила “З однієї сторінки трохи більше 1 посилання інший внутрішній документ”.
24. Оцінка структури ресурсу. Який рівень вкладеності мають сторінки, що просуваються? Яку внутрішню вагу вони отримують?
25. Наявність ЧПК. По можливості використання людино-зрозумілих URL.
26. Аналіз тегів title, description. Вони повинні бути унікальні в межах проекту, найбільш повно описувати сторінку і мати входження пошукових запитів, що просуваються. У тезі title повторювана частина не повинна бути більш унікальною. Довжина тега тайтл – до 60-70 символів, description – 140-160.
27. Перевірка сніпетів у пошуковій видачі за ключовими словами, що просуваються. Коригування невдалих сніппетів.
28. Використання мікроформатів.
29. Для інтернет-магазинів використання YML-картки.
30. Наявність на проекті соціальних кнопок: лайки, розшарування.
31. Оцінка маси посилань на ресурс. Її кількість, якість.
32. Фавікон.
33. Продаж сайтом посилань. Які, де та скільки?
Внутрішня оптимізація
Цей розділ призначений для уточнення першого та правил створення контенту.
1. Структуризація контенту: заголовки (h2-h4), нумеровані (марковані) списки.
2. Різноманітність контенту: текст, картинки, відео тощо.
3. Унікальність вмісту. По максимуму цікавості, корисності та релевантності.
4. Використання тегів strong, b, em там, де це необхідно звернення уваги користувача, а чи не пошукової системи.
5. Використання внутрішньої перелінковки.
6. Контекстна перелінковка корисна для користувача. Посилання ставляться різні документи, застосовуються різні анкори (на 1 сторінку ведуть з інших внутрішніх документів різні тексти посилань).
7. Стежити за відсутністю переоптимізації у текстах. Пошукові запити, що просуваються, використовуються в людино-орієнтованому вигляді (не "оптимізація сайту дніпро", а "оптимізація сайту в Дніпрі").
8. Ключове слово, що просувається, зустрічається в контенті документа мінімум 1 раз, максимально – так, щоб не було протиріч з читабельністю та 7-м пунктом.
9. Розмір контенту, кількість пасажів, входження запитів не обов'язково, але можна орієнтуватися на середнє по ТОП 10 в пошуковій системі, що просувається. Допомога – безкоштовний аналіз у засланих агрегаторах.
10. Просувається сторінка має текстовий контент (хоча б 500-1000 символів).
11. Максимальне представлення сайту у пошуковій видачі.
12. Поведінкові фактори ранжування на рівні не нижче за середні показники за тематикою. Привабливі сніпети у пошукових системах.
Зовнішня оптимізація
1. Плавне нарощування маси посилань.
2. Для розміщення посилань необхідно вибирати найякісніші майданчики.
3. Різноманітність маси посилань. Тематичні майданчики, портали, новинники, форуми, соціальні мережі тощо.
4. По максимуму прагнути природної посилальної маси. В анкорі-листі сайту переважають природні тексти анкорів (у вигляді URL ресурсу, назви компанії тощо).
5. По можливості релевантний title у зворотному лінку.
6. Організація конкурсів та інформаційних подій, як метод нарощування зворотних лінків.
Ця шпаргалка – не істина в останній інстанції. Це мої напрацювання, які я використовую для просування сайтів. Можливо, про щось я і забув згадати (якщо так, то згодом обов'язково додам). Вся сфера SEO не зводиться лише до цих пунктів. Існує ще безліч індивідуальних особливостей інтернет-ресурсів, які необхідно враховувати під час оптимізації.
0 Коментарі