Бан (жаргонне вираження вебмайстрів, походить від англійського ban – забороняти), означає спосіб покарання пошуковою машиною за застосування спамерських прийомів, який полягає у забороні сайту до індексації та видалення його з бази. Хоч би які зусилля були вкладені в оптимізацію сайту, після бана жодного відвідувача з даної пошукової системи не прийде. Відновлення в індексі не гарантовано, зазвичай потребує особистого листування з розробниками та у будь-якому випадку займає тривалий час.
Браузер (програма перегляду, browser), програма, встановлена на комп'ютері користувача і дозволяє переглядати документи у певних форматах (html, xml та ін.). Програма дозволяє ввести в поле адреси URL сайту та, за наявності з'єднання з Інтернетом, отримати вказану сторінку з веб-сервера.
ВІЦ (зважений індекс цитування (ІЦ), що враховує кількість сторінок), що посилаються на сайт, та власний ВІЦ цих сторінок. Оновлюється двічі на тиждень. Є одним із факторів, що впливають на положення сторінки у результатах пошуку.
Вхідна сторінка (вхідна сторінка – сторінка сайту), оптимізована під одну або кілька пошукових фраз з метою попадання на високі місця у результатах пошуку. Автоматично створений дорві містить випадковий текст, в якому періодично зустрічається потрібна пошукова фраза, і тому не приносить відвідувачу жодної користі. Створений вручну дорвей може бути осмисленою сторінкою за вузькою темою, корисною та потрібною користувачеві.
Дорві. Жаргонізм від англійської doorway (вхідні двері, портал). Значить те саме, що і Вхідна сторінка.
Індекс (база даних пошукової машини, так званий інвертований індекс) зазвичай нагадує індекс термінів, що застосовується в підручниках і наукових виданнях. Містить словник слів, що зустрічаються на інтернет-сторінках, з приписаними до них списками адрес інтернет-сторінок, що містять ці слова. Служить для пошуку сторінок із вмістом заданих ключових слів. Індекс поповнюється пошуковим роботом під час періодичних обходів Інтернету.
Індексування - процес обходу сторінок сайту та поміщення їх у базу пошукової машини. Тільки після індексації сторінки її можна знайти в пошуковій машині.
ІЦ – кількість доменів, що посилаються на сайт. Із загальної кількості доменів, як правило, виключаються посилання на сайти, розташовані на безкоштовних хостингах, посилання на гостьові книги, форуми, ряд каталогів. Оновлюється щотижня.
Клоакінг (маскування, походить від англійського to cloak (маскувати)), спосіб роботи веб-сервера, коли користувач, що приходить на сторінки сайту, бачить один вміст, а пошукова машина – інше. Реалізується за допомогою відстеження IP-адрес пошукових роботів та видачі їм іншої інформації. Клоакінг дозволяє приховати спам, завдяки якому сторінка знаходиться високо в результатах пошуку, і видати пристойне утримання користувачам. Виявлення клоакінгу в більшості випадків призводить до занесення сайту в "чорний список" пошукової системи та повного припинення його індексації.
Конверсія - відношення числа відвідувачів, що скористалися запропонованою на сайті послугою, до користувачів, що прийшли на сайт. Також може йтися про відношення кількості відвідувачів сайту, які скористалися запропонованою на сайті послугою, до користувачів, які побачили рекламу сайту, або послуги.
Контекстна реклама – реклама, зміст якої залежить від запиту користувача до пошукової системи. Так як подібна реклама показується тільки тим, хто цілеспрямовано шукає інформацію на тему запиту, її ефективність набагато вища за звичайну. CTR контекстної реклами становить 3-4%, але нерідко сягає 30-40%. Подібна реклама забезпечує найкращу конверсію відвідувачів у покупців.
Мета-теги - спеціальні вказівки для пошукової машини, що містяться в тексті сторінок, але не відображаються користувачеві в браузері. Найчастіше використовують мета-теги Keywords та Description. Перший включає список ключових слів, яким відповідає сторінка, а другий – її коротку інструкцію. Сучасні пошукові системи не надають серйозного значення мета-тегам при ранжируванні сторінок.
Непотистський спам - проставлення посилань винятково для врахування їх пошуковими серверами і збільшення таким чином значень популярності (у різних її модифікаціях), з метою вплинути на положення сайту в результатах пошуку.
Пошукова оптимізація (також просування сайту, також "розкрутка" сайту, оптимізація сайту, пошукова оптимізація, SEO) - набір дій щодо зміни сайту та елементів зовнішнього середовища з метою отримання високих місць у результатах пошуку за заданими запитами.
Пошуковий робот - програма, що є складовою пошукової машини, і призначена для обходу сторінок Інтернету з метою занесення їх у базу пошуковика. Порядок обходу сторінок, частота візитів регулюється алгоритмами пошукової машини. Заборонити індексацію всього сайту або його частин можна за допомогою файлу robots.txt, що містить інструкції для пошукових роботів.
Пошуковий спам – різні методи обману пошукових систем та їх відвідувачів з метою підвищення рангу сторінки в результатах пошуку. Різні пошукові системи мають різні визначення того, що вважати спамом; Найбільш загальне визначення свідчить " пошуковий спам " - це будь-які прийоми чи тексти, розраховані лише з роботи пошукових машин, а чи не призначені для " живого " відвідувача.
Ранжування - процес вибору сторінок з бази пошукової машини, що відповідають запиту користувача, та впорядкування їх за ступенем зменшення відповідності (релевантності) запиту.
Редирект (від англійського redirect (перенаправлення)), програмне рішення або скрипт, який примусово перенаправляє користувача з вибраної сторінки на іншу сторінку, яка, можливо, не відповідає інтересам користувача.
Релевантність (від англійського relevant - що стосується справи), позначає відповідність знайденого документа запиту, зробленому користувачем пошукової системи.
Посилальна популярність (від англійської link popularity), загальна назва технологій, що дозволяють, при розрахунку релевантності документа певному запиту, враховувати авторитетність документа - наявність у Мережі посилань на цей документ або домен, на якому він знаходиться, та текст цих посилань. Існує кілька реалізацій посилальної популярності, що застосовується різними пошуковими системами – PageRank (Google), ВІЦ, ІЦ (Апорт). Як правило, у всіх існуючих модифікаціях враховується також посилання популярності доменів або документів, що посилаються на даний домен або документ.
Стоп-слова - службові одиниці мови, що не несуть самостійного смислового навантаження. До них відносяться прийменники, спілки, вигуки і т.д. Як правило, видаляються пошуковою машиною з образу сторінки, що індексується, з метою зниження навантаження на пошуковий сервер і зменшення розмірів індексу. При обробці запиту користувача стоп-слова також видаляються із запиту. Кожна пошукова машина зазвичай має свій власний набір стоп-слів. До стоп-слів можуть ставитися і службові послідовності знаків, наприклад, http, www,.com.
Титул - вміст тега title. Відображається як заголовок вікна браузера під час демонстрації сторінки та як заголовок знайденої сторінки в результатах пошуку.
Фрейм - це частина веб-сторінки, побудованої на основі фреймів. Ідеологія кадрів нагадує вікна операційної системи, прив'язані до одного місця веб-сторінки - користувач може змінювати будь-яке з вікон, тоді як інші залишаються незмінними. Фрейми призначені для сайтів із складною навігацією; не рекомендується використовувати в інших випадках, т.к. через особливості кадрової структури вони незручні для роботів пошукових машин.
Хіт – звернення браузера до веб-сервера. Зазвичай вживається у вужчому сенсі - звернення до веб-сторінці (документу типу .html, .php, .cgi, .asp і т.д.), виключаючи, таким чином, запити до файлів, що містять графічні зображення, службові запити тощо .д.
Хост - IP-адреса відвідувача, вперше зафіксована веб-сервером або сервісом статистики протягом певного періоду часу (доба, години). Один унікальний відвідувач може зарахуватися як один хост (якщо він має виділену тільки для нього IP-адресу), не вважатися хостом взагалі (якщо IP-адреса закріплена за групою користувачів, наприклад, за проксі сервером, за допомогою якого кілька користувачів здійснюють доступ до Інтернет, і з цієї адреси вже було зафіксовано відвідування) або зважати на кілька хостів (якщо IP виділяється користувачеві динамічно, скажімо, при доступі через dialup connection).
Юзабіліті - Калька з англійської usability, означає зручність використання сайту.
Cookie - невеликий файл, який створюється браузером користувача (за вказівкою програмного забезпечення на веб-сервері), що містить певні дані. Зазвичай, використовується визначення унікальності користувача, часу його останнього візиту, особистих налаштувань, зроблених користувачем.
CTR (скорочення від англійського Click-Through-Ratio), відношення числа кліків за рекламним матеріалом або посилання до їх показів відвідувачам. Виражається у відсотках.
PageRank - алгоритм розрахунку авторитетності сторінки, і навіть показник авторитетності в чисельному вираженні.
Зовнішні фактори ранжирування – фактори, що не входять до структури, контенту та інших якостей самого сайту, що враховуються пошуковою системою при ранжируванні документів. До зовнішніх факторів відноситься вхідна посилальна маса - кількість і якість посилань (і сторінок-донорів цих посилань) на сайт, що просувається, а також список їх анкорів. В окрему групу факторів слід винести поведінкові. Співвідношення у вплив успіху просування – приблизно 30% від внутрішніх, 30% від зовнішніх і 30% від поведінкових (у різних тематиках співвідношення може змінюватися).
Внутрішні фактори ранжирування – якості сайту, що впливають на оцінку його пошуковими системами. Це тематика та кількість унікального контенту, що відповідає правилам HTML-верстка, відсутність будь-яких заборонених технологій (типу клоакінгу) та вірусів, правильно налаштовані сервер та система управління контентом, логічна та відповідна цілям пошукового просування внутрішня перелінковка тощо. Всі вони працюють за принципом, схожим на знамениту «кадку Тимірязєва»: якщо відкрита зверху бочка зроблена з дощок різної довжини, то води в неї можна налити рівно стільки, скільки дозволяє найкоротша. Очевидно, що перевага від відмінного контенту на сайті (тексти з входженнями ключових слів – необхідна умова для успішного просування!) може бути знищена неправильними налаштуваннями редиректу або випадковим закриттям всього розділу від індексації через файл robots.txt. У внутрішній оптимізації дрібниць немає - потрібно досягти ідеального стану сайту.
Внутрішньо – внутрішня сторінка сайту (сторінка другого, третього та наступних рівнів вкладеності по відношенню до головної).
Видача (SERP, Search Engine Results Page) – сторінка видачі результатів пошуку. Показується користувачеві пошукової системи у відповідь на запит. Усі популярні ПС демонструють перші десять найбільш релевантних (відповідних запиту) результатів – це є ТОП10. Потрапити в першу десятку за потрібними ключовими словами дуже важливо, тому що наступні 10 результатів дивляться менше 20% користувачів (за комерційними запитами ще менше). ТОП10 "знімає всі вершки", боротьба за місця в ньому - основне завдання SEO.
ГС («говносайт») – термін, який застосовується для сайтів, створених виключно для технічних цілей «чорної» або «сірої» оптимізації, а також продажу реклами. Живому відвідувачеві робити на них нічого – вони не містять жодної корисної інформації і зазвичай виробляються сотнями в автоматичному або напівавтоматичному режимах. Переважна більшість сателітів належить якраз до категорії ГС.
Донор – сторінка, де купується посилання. Повинен відповідати певним вимогам якості та іншим SEO-критеріям – тільки в цьому випадку куплене посилання буде ефективним.
Дубльований контент – одна з причин склеювання сайтів та накладання фільтрів. На жаль, пошукові системи поки що не надають процедури захисту прав на тексти та інший контент, при цьому досить погано визначають першоджерело. Тому якщо якийсь недобросовісний конкурент або просто вебмайстер, який шукає тематичні тексти для сателітів, запозичить у вас тексти, то пошукова система цілком може і знизити ваш сайт у результатах пошуку, і повністю виключити з них за певними запитами – показуючи замість вашого сайту ресурс, який запозичив ваші тексти.
Жирна сторінка (жирне посилання) – якісна сторінка (або посилання з такої сторінки) з дуже добрими SEO-параметрами.
Дзеркало – сайт, який, на думку пошукової системи, є частковою або повною копією іншого сайту. Найчастіший випадок виникнення дзеркала – відсутність серверного редиректа з кодом 301 URL з www і без www (тобто сайт просто видає пошуковику однакові сторінки за адресами, наприклад, www.site.ua/page.html та site.ua/page.html) . Пошуковик «склеює» дзеркала, тобто в індекс пропускається і надалі бере участь у ранжируванні лише одне з них.
Інвайт (запрошення) – спеціальне посилання з ідентифікатором або цифровий/літерний код, який дозволяє зареєструватися в будь-якому закритому сервісі. Реєстрація у нових перспективних сервісах – наприклад, біржах посилань – на ранньому етапі дозволяє оцінити їхні можливості та створити мережу рефералів, завдяки якій можна забезпечити собі добрий пасивний дохід.
Капча (CAPTCHA) - механізм захисту від автоматичного сабміту, небажаних коментарів та реєстрацій тощо. Є полем форми, куди необхідно ввести показане на малюнку слово або цифри. При цьому картинка спотворена, що перешкоджає системам розпізнавання тексту їх прочитати, але людина легко з цим справляється.
Клік (клацання, перехід) – клацання мишею за гіперпосиланням або кнопкою, що призводить до переміщення користувача на іншу веб-сторінку або підвантаження додаткових динамічних елементів цієї веб-сторінки.
Ключові слова (ключові запити, ключові пошукові запити, ключові слова) – словосполучення, за якими сторінки сайту виводяться в ТОП пошукових систем. Повний список ключових слів також може бути «семантичним ядром».
Конверсія – відсоток відвідувачів сайту, які виконали необхідні дії (мети, goals). Вужче значення терміна – відсоток відвідувачів, які стали клієнтами компанії-власника сайту після ознайомлення з сайтом (відразу або у віддаленому майбутньому). Конверсія залежить від якості сайту: інформативності, зручності, дизайну, зрозумілості, рекламного ефекту тощо. Турбота щодо підвищення конверсії – одне з основних завдань інтернет-маркетолога. Мало залучити на сайт цільових відвідувачів: від них потрібно досягти бажаних дій.
Контент – зміст, заповнення сайту. Інформація, представлена на веб-сторінках. Хоча зазвичай під «контентом» мають на увазі тексти, насправді це і зображення (фотографії та ілюстрації), і відеоролики, інтерактивні елементи. З погляду SEO найважливішим є текстовий контент: його унікальність (відсутність копій, у тому числі часткових, на інших сайтах), насиченість ключовими словами, обсяг та HTML-верстка.
Кореневий каталог – це основна папка сайту на сервері. Сайт розміщений на диску сервера так само, як якась програма на Вашому жорсткому диску. Саме в кореневому каталозі сайту зазвичай знаходяться файли robots.txt, .htaccess, index.html та підкаталоги з контентом.
Кросспостінг – додавання нового контенту одночасно на кілька майданчиків. Термін зазвичай застосовується до блогів: новий запис (пост) поміщають у кілька мережевих щоденників на різних майданчиках.
Cookies – файли, в яких сайти зберігають інформацію про себе на комп'ютері користувача. Завдяки кукам користувача «запам'ятовують»: він не повинен заново реєструватися та авторизуватися при повторному відвідуванні сайту тощо. Ще одне цікаве застосування - "стежить реклама": оголошення, релевантні пошуковим запитам користувача, "переслідують" його протягом деякого часу на сайтах, які він відвідує.
Кеш пошукових систем – сховище всього, до чого може дістатись робот-павук. Документи (веб-сторінки та їх контент) не тільки індексуються, але й копіюються (хоча зазвичай і без картинок) пошуковою системою. Користувачеві доступний як перехід на сайт, так і перегляд збереженої в кеші пошукової системи сторінки – на випадок, якщо потрібний сайт зараз не працює.
Мертве посилання – посилання, що веде на відсутню (тимчасово або остаточно) сторінку. Сторінка вважається остаточно зниклою, якщо сервер видає код 404 (Not Found). Присутності таких посилань на сайті слід уникати.
Метатег - параметри HTML-розмітки, що визначають властивості документа. Це опис сторінки (Description), ключові слова (Keywords), вибір кодування (Content-Type), мови (Content-Language), вказівки для пошукових роботів (Robots, Visit), заборона для браузера кешувати сторінку, інформація про автора сторінки.
Метрика – термін має два значення: 1) параметр, що характеризує будь-який процес («метрикою успіху пошукового просування є видимість сайту в пошукових системах»…); 2) скорочена назва системи статистики.
Монетизація – способи отримання доходу від будь-яких проектів та сайтів, прямо не призначених для отримання прибутку (тобто прибуток від інтернет-магазину йде і без монетизації, а щоб отримувати дохід від ведення блогу або будь-якого інформаційного сайту, необхідно розробити способи монетизації - Наприклад, розмістити блоки контекстної реклами).
Морда – головна сторінка сайту.
Морфологія – форми слів (відмінки, відмінювання, відмінювання і так далі). У будь-якій мові слова можуть змінюватися залежно від контексту вживання. Тому пошукові системи повинні вміти розпізнавати всі форми (морфологічний пошук) і «розуміти», які сторінки є найбільш релевантними запитам користувачів. У контенті сторінок необхідно використовувати як прямі (чисті, точні) входження ключових ключів, що просуваються, так і словоформи - пошукові системи їх розпізнають.
Непот-фільтр – один із найстаріших фільтрів. Накладається на сайт, на сторінках якого надто багато вихідних нетематичних посилань (або якщо сторінка класифікована як «розміщувальна посилання, призначені тільки для збільшення ваги сторінок-реципієнтів»). Приводить до помітного зниження або обнулення «ваги», що передається – майданчики-донори під непот-фільтром неефективні. Фільтр накладається автоматично, тому після усунення причин санкції (зайвих посилань) автоматично знімається – щоправда, за деякий час. Останні версії непот-фільтра застосовуються до сайту, окремих розділів сайту та сторінок або окремих посилань. Термін «непот-фільтр» перегукується з латинським словом «онук», а в сучасній культурі непотизм – слово для позначення кумівства. Римські папи роздавали землі та чини своїм ставленникам та родичам,
що призводило до зловживань.
НЧ, СЧ, ВЧ – низькочастотні, середньочастотні та високочастотні ключові запити. Частотність – кількість запитів певного словосполучення, зробленого користувачами пошукових систем за місяць. Також варто згадати іншу характеристику запитів – конкурентність, тобто складність виведення у ТОП10 через високу активність, велику кількість конкурентів та серйозні бюджети на SEO. Найчастіше високочастотні запити є одночасно висококонкурентними, проте це не зовсім синоніми.
Парсер – додаток, який займається збиранням даних із відкритих джерел (парсингом) та їх систематизацією. За допомогою парсерів накопичуються масиви інформації, які допомагають спеціалістам ставити експерименти, розробляти оптимальні схеми та стратегії просування, створювати спеціальні послуги. Найпростіший приклад - видача пошукача парситься для знімання позицій сайту, що просувається.
Пасаж – «шматок» тексту веб-сторінки. У процесі роботи з контентом пошуковик розбиває текст документа на пасажі – невеликі шматки, які потім аналізує визначення його лінгвістичних параметрів.
Павук (краулер, бот, робот пошуковика) – система пошукової системи, яка здійснює індексацію веб-сторінок інтернету. Переходячи за посиланнями, робот-павук копіює, обробляє та заносить у спеціальну базу даних усі веб-сторінки. Відстежити заходи павуків на сторінки вашого сайту можна за логами сервера або систем статистики.
Пертинентність – майже повний синонім релевантності. Іноді має додаткове значення «ККД інформаційної корисності» – тобто відношення потрібної користувачеві інформації до всього отриманого на запит обсягу даних. У цьому сенсі пертинентність – метрика якості пошукової видачі.
Пісочниця (sandbox) – фільтр, що накладається англомовним Google на нові (за датою реєстрації домену та фактичної присутності сайту на домені) сайти. Він створений для боротьби з дорвеями та сателітами – щоб створювані автоматично сайти не могли відразу потрапити в ТОП, а спочатку «довели» свою корисність відвідувачам та відповідність критеріям якості. Також під «пісочницею» іноді мають на увазі фільтр і коефіцієнт песимізації, який накладається на сайт, що отримав за дуже короткий проміжок часу занадто велика кількість посилань, що не надто схожі на природні.
Песимізація - зниження сайту в результатах пошуку, проводиться пошуковою системою автоматично або вручну (модераторами). Ця санкція може бути накладена за різні порушення.
Плата за покази (PPI, pay per impression) – одна з найстаріших систем оплати інтернет-реклами. Найчастіше застосовується до оплати розміщення банерів. Гроші з рекламодавця списуються за показ рекламного блоку, а чи не за клік у ньому.
0 Коментарі