About Me

header ads

SEO: Добро чи Зло?

 Слово SEO - абревіатура з англійської (Search Engine Optimization) і означає "оптимізація для пошукових систем". Часто бачу, як використовують словосполучення «SEO оптимізація». Це тавтологія, масло масляне виходить. Не треба так казати. Хоча це ваша справа.


Чисто «по-науковому» визначення свідчить так:


SEO - комплекс заходів, що проводяться з метою покращення видимості сайту або окремої сторінки в результатах органічної (неоплаченої, природної) видачі пошукових систем за певними запитами користувачів.


У технічному плані SEO ділиться на дві категорії: внутрішня оптимізація і зовнішня. Однак перед тим, як проводити оптимізацію, потрібно знати і розуміти, що і «в який бік» оптимізувати.


Існує таке поняття, як SEO аудит сайту. Аудитом називають всебічний аналіз сайту, виявлення помилок, перевірка щодо відповідності стандартам і вимогам пошукових систем. Сюди належить:


Виявлення проблем та недоліків в оформленні та структурі сайту.


Перевірка контенту на унікальність, наявність ключових слів, їхнє розташування і т.д.


Технічний аудит, який у свою чергу включає перевірку html коду сторінок, перевірку на наявність дублів, налаштування сервера та robots.txt для спрощення індексації сайту пошуковими роботами.


Аналіз маси посилань.


Можливо, сюди відносяться ще якісь моменти, про які я просто забув згадати. У результаті SEO аудиту має бути вироблена та сформована, або ж відкоригована стратегія просування та порядок виправлення помилок на сайті.


У порядку виробленої стратегії проводиться внутрішня та зовнішня оптимізація.


Внутрішня оптимізація


Я вирішив розділити поняття внутрішньої оптимізації ще на два типи: стара та сучасна. Ні, інакше буде краще: класична та прогресивна. Отже, до класичної я відношу:


Створення правильного вмісту.


Під правильним контентом я розумію унікальні статті з оптимальною кількістю ретельно підібраних ключових слів, а також тематичний відео/аудіо контент та зображення.


Перелинківка.


Грамотна перелінковка передбачає наступне: покращення якості юзабіліті та розподіл «ваги» на сторінках сайту. Хороше перелінкування також сприяє індексації сторінок сайту пошуковими роботами.


Дизайн та юзабіліті.


До цього я відношу правильно підібрану тему, або шаблон (у випадку з CMS), ту саму перелінковку, яка допомагає користувачам знайти контент на вашому сайті швидше. Це, у свою чергу, позитивно впливає на показник відмов. Юзабіліті визначає ступінь простоти користування функціоналом сайту, коли користувач докладає мінімум зусиль для здійснення бажаної дії (пошук статті, придбання товару тощо) Щодо дизайну, то тут у кожного свої смаки. Єдина порада - основний колір не повинен бути в стилі «вирвиок»: отруйно яскраві кольори, миготливі блоки з рекламою і т.д. Усього має бути в міру.


З технічної точки зору на дизайн існує таке поняття, як адаптивний дизайн (англ. - responsive design, букв. - Чуйний дизайн). І хоча це більше стосується тих, хто займається версткою, оптимізаторам теж слід про це знати та розуміти, що це таке, і для чого воно потрібне. Головний постулат (принцип) адаптивного дизайну полягає в тому, що необхідно використовувати всі засоби для покращення візуального сприйняття сайту користувачем незалежно від розмірів екрану або будь-яких інших можливостей пристрою, яким він користується. Це має покращити взаємодію користувача з сайтом.


Title та метатеги.


Title або Заголовок просто повинен містити ключові слова. Особливо на початку. Крім того, заголовок повинен бути таким, що інтригує і спонукає відвідувача до дії, а не просто «Так, ти тут бачиш ключовик який шукав».


Що стосується метатегів, то я звернув би увагу тільки на мета опис (description), тому що саме з нього (якщо правильно його заповнити, звичайно ж) генерується сніппет у видачі в пошуковій системі та соціальних мережах. Це вже стосується маркетингу, ніж чистого SEO, але все-таки. Адже сніппет, це щось подібне до рекламного оголошення. Подумайте, що ви написали в оголошенні, рекламуючи свою сторінку?


Іншими метатегами можна знехтувати. Вони не такі вже й важливі, якщо чесно. Хоча деякі цікаві моменти все ж таки є.

Обов'язково потрібно встановити ЧПУ.


Це такі URL, де замість незрозумілих наборів символів чи цифр стоїть якась лексична одиниця — слово чи словосполучення. Це має покращити видимість у пошукових системах. Тому в них також слід використовувати ключові слова, але також не варто занадто зловживати. В урлах також корисно вставляти ключові слова, ще з однієї причини. Якщо контент корисний, а ваш ресурс більш-менш відомий, то на нього будь-коли посилатимуться. І іноді просто голим URL без анкорного тексту. А так вони з'являться. «Зайві» анкорні посилання лише заважають спамерам. (Хоча є і PRO спамери, не сперечаюся).


Ключові слова в тегах ALT і H.


Перші потрібні для пошуку за картинками (за ними теж трафік йде), а щодо останніх я трохи сумніваюся. Точно про його вплив на SEO не впевнений, але для більшої впевненості все-таки ставити бажано. Тим більше що на користувачів це точно впливає. Вони вже знатимуть про що йдеться у тексті.


На цьому «класична» частина закінчується (хоча назвав я, мабуть, не всі). Переходимо до прогресивної частини.


Перше, що треба тут сказати, так це те, що SEO у сучасному розумінні – дуже велике та досить складне комплексне поняття. Адже SEO, зрештою, не самоціль. Виходячи з визначення, озвученого спочатку, метою SEO є покращення видимості (а разом з SMM та впізнаваності) сайту та бренду та отримання відвідувачів на сайт. Для цього потрібні хороші позиції у видачі пошукових систем. Хоча , повинен сказати, перше місце у видачі не гарантує високого CTR та конверсій. Тут і входить у бій «прогресивна» внутрішня оптимізація.


Основним завданням оптимізатора тут є передбачання бажання користувача. А далі потрібно йому це надати у потрібному світлі та прихильності. Це основний принцип. Це є основою. А зараз перейдемо до конкретностей. Що потрібно зробити.


Зробіть так, щоб ваш сніпет помітили.


Для цього потрібно знати, як формується сніпет. Потрібно знати, що таке Scema.org, що таке Open Graph, як правильно користуватися Google акаунтом, як зробити XML карту сайту з відео і як нею користуватися.


Якщо ви займаєтеся переважно «білим» SEO, то ви, напевно, орієнтуєтеся на просування бренду. Тому доменне ім'я має його утримувати. Воно має виконувати не лише SEO, а й маркетингову функцію. Погодьтеся, домен "time.com" виглядає краще, ніж

"supermegapopularniechasy.info". Це я, звісно, ​​перебільшив, але сенс зрозумілий.


Добре, якщо домен містить головний ключ, але не обов'язково.


Адже якщо будувати СДЛ, то в бій підуть прийоми набагато сильніші, ніж ключовик у домені. Тим більше, що Google недавно ще зменшив його значення.

Швидке завантаження сторінок.


Людям не хочеться чекати зайві кілька секунд. Це факт. Тому спробуйте максимально полегшити сторінки для швидкого завантаження.


Оптимізація для соціальних мереж.


Це означає, що якщо на вашому сайті є контент, який може сподобатися відвідувачам і яким будуть ділитися в соціальних мережах, то його необхідно оптимізувати для цих цілей. Наприклад, потрібно враховувати особливості формування сніпета в різних соціальних мережах, потрібно знати розміри зображень, які найбільше підходять для них, вміти розміщувати кнопки для поширення по соцмережах. Я маю на увазі кнопки для лайків, ретвітів, ріпостів, репінів і т.д.


Також потрібно використовувати всі можливості, які надають соцмережі для розміщення матеріалу на сайті та для реклами своїх спільнот. Сюди входять віджети різних типів і форм, можливість вбудовування тіла твіту в текст, а також подбати про банальні Title та метаописи, які з'являтимуться у сніпеті.


Насправді в цій моїй «прогресивній» внутрішній оптимізації не так багато пунктів, і його не можна використовувати як чек-лист. Це скоріше спрямовуюче керівництво до «розуміючого» SEO, де оптимізація вже не просто техпроцес, що оперує цифрами, а робота, до якої входить аналіз людського фактора. Якось так.


Зовнішня оптимізація


Щодо зовнішньої оптимізації, то тут таких змін не відбулося. Принаймні, на мій погляд, це так.


Зовнішньої оптимізацією називається робота, проведена поза сайтом з метою поліпшення видимості пошукових системах, тобто. підвищення позицій.


По суті, до зовнішньої оптимізації належить лише лінкбілдинг. Інакше — нарощування маси посилань, отримання посилань. Посилання — головний фактор, який враховується під час ранжирування сайтів у пошуковій видачі, яким хоч якось можна маніпулювати. (Не менш важливим фактором є характеристики домену, але це трохи з іншої опери).


Порівнюючи важливість внутрішньої та зовнішньої оптимізації, можна навести в приклад автомобіль: хоч би якими хорошими були аеродинамічні властивості вашого авто, без хорошого двигуна (посилальний профіль) воно не поїде так, як хотілося б. З хорошим двигуном ваш автомобіль може їхати досить жваво, поки кузов буде в більш-менш нормальному стані і не буде якихось «поломок, що кричать», що заважають руху.


Я б сказав так: на початку роботи над сайтом 80% слід приділяти внутрішній оптимізації, 15% посилочному профілю та близько 5% роботі в соцмережах. Десь за кілька місяців це співвідношення можна міняти на 50/30/20. А ще через місяць можна змінити (і так залишити) на таке: 10/60/30. Це моя особиста суб'єктивна думка, можете з нею не погоджуватися, я сперечатися не буду.

Якщо говорити безпосередньо про лінкбілдінг, то у кожного оптимізатора є свої міркування з цього приводу, свої тактики та методики. І незважаючи на те, що будь-яка робота з нарощування посилань завжди упирається у виділений для цих цілей бюджет, існують деякі базові принципи та поняття, якими оптимізатори керуються, проводячи кампанію із закупівлі (та інших видів отримання) посилань.


Різні прогони (за каталогами, профілями, закладками)


Якщо говорити про прогони за різними каталогами, цей метод вже відживає своє. Хоча користь він все-таки приносить, якщо використовувати його грамотно та користуватися базою якісних тематичних ресурсів (а не запамленими загальнотематичними каталогами).


Що стосується профілів, то я скажу, що це ще поки що дієвий спосіб. Але знову ж таки, потрібно використовувати якісну базу для прогону.


Прогони по закладках роблять, переважно для розведення посилальної маси.


Коментування блогів, тем на форумах


Цей метод більше дбає про самого коментатора, т.к. анкором тут виступає саме його ім'я. Однак є інший спосіб отримання посилань у такий спосіб. Це звичайний спам.


Покупка посилань


Це найпоширеніший серед оптимізаторів спосіб отримання посилань. Можна купувати посилання тимчасові (платити регулярно - щомісяця), а можна вічні (ставляються «надовго» - поки що блог не кане в Лету).


Зважаючи на велику популярність, існує кілька видів покупних посилань. Вони відрізняються за типом та за ціною. Можна закуповуватися посиланнями з біржі — вони дешевші самі по собі, але платити потрібно постійно. А можна купити вічні посилання - у постові, контекстні посилання, платні огляди, куплені статті. За них ви платите більше, але тільки один раз і стоять вони вічно.


Взагалі, способи отримання посилань обмежуються лише фантазією, винахідливістю та здібностями оптимізатора до аналізу.


Вище я описав більшу частину того, над чим працює SEO спеціаліст. Погодьтеся, чимало. Особливо з огляду на те, що цей список не вичерпний. Виконуючи все це, витрачається час, сили та інші ресурси. Сеошники виконують свою роботу. І ця робота за правильного підходу приносить свої плоди. То чому ж так часто сеошників називають шахраями?


Я вважаю, що тому є дві причини. Перша — замовники, які припускаються безліч помилок самі і коли за ці помилки приходить розплата у вигляді відсутності очікуваних результатів, то винна у всьому — нібито неякісне виконання оптимізаторами своєї роботи.


Друга причина — велика кількість псевдосеошників, котрі беруть гроші незрозуміло за що, користуючись тим, що замовник «не в темі». Потрапивши один раз до такого «приватника» або студії, замовник приєднається до лав тих, хто волає про недобропорядність сеошників.

SEO: Добро чи Зло?


Дописати коментар

0 Коментарі