Внутрішня та зовнішня оптимізація сайту
Ця стаття присвячена внутрішній та зовнішній пошуковій оптимізації, а також факторам, що впливають на її поліпшення.
Внутрішня оптимізація веб-сайту, що це?
Багатьох оптимізаторів-початківців турбує питання внутрішньої оптимізації сайту. Я сам ще недавно і поняття не мав, що це безумовно один з найважливіших аспектів оптимізації сайту, вважаючи що достатньо, просто написати сайт, прогнати його по закладках, каталогах і т.д.
Але сьогодні я хотів би зупинити увагу тих, хто не зовсім ще розуміє, що таке внутрішня оптимізація і як вона впливає на ранжування сайтів у ПСах (пошукових системах). Безперечно можу сказати, що при правильній оптимізації сторінок сайту по НЧ запитам, Ви самостійно, безкоштовно, можете витягнути сайт у ТОП 10. Хочу підкреслити, саме самостійно та безкоштовно, а не за допомогою третіх осіб за гроші. Просто необхідно дотримуватися не складних, але суворих правил оптимізації.
1. Складіть список ключових запитів (семантичне ядро) для сайту.
2. Якщо ключових фраз багато, розділіть їх використання за різними сторінками сайту, по 2-3 ключі на сторінку. Бажано щоб сторінки були 2-го або 3-го рівня. Тобто. щоб користувач міг дістатися матеріалу не більше ніж у 2 або 3 кліки.
3. Розподіливши ключі на сторінках, наповнюйте сторінки контентом відповідно до тематики ключових фраз. Напишу відразу, якщо контент буде не читаним (тобто складатися з одних ключів і не мати жодного смислового значення), Ви одразу можете забути про ТОП пошукових систем. Пишіть унікальний смисловий, тематичний матеріал. Не скупіться в розмірах, пишіть що більше тим краще. У середньому (звісно все залежить від тематики) 2000-4000 символів.
4. Вказуйте ключові фрази в контенті, не частіше ніж через 2 пропозиції, намагайтеся також вказувати ключі в різних словоформах, наприклад: оптимізація сторінок сайту на форумі та тема форуму про оптимізацію сторінки сайту, релевантні сторінки та релевантність сторінок. Сподіваюся думку Ви вловили. Виділяйте ключі атрибутами <strong> та <i> але не переборщуйте 2-3 рази на сторінці буде достатньо.
5. Якщо на сторінці присутні графічні об'єкти, ключі можна прописати в тегах <alt> і <title> у зображень. Також порекомендую використовувати на сторінці графіку невеликого обсягу, формат gif, це прискорить завантаження сторінки.
6. Як тільки матеріал готовий, ключі прописані, зверніть увагу, чи є у Вас на сторінці заголовок <H1>? Повинен бути. Причому в єдиному екземплярі. Цей заголовок повинен вінчати весь матеріал на сторінці та обов'язково містити ключі. Наприклад: <h1>Релевантність сторінок у внутрішній оптимізації сторінок сайту</h1>
Якщо Ваш матеріал на цій сторінці містить кілька підзаголовків, то для них є <h2><h3><h4> і т.д., але пам'ятайте, що після кожного заголовка має бути хоча б абзац тексту.
7. Тепер звертаю увагу на найголовніший (на мій погляд) елемент внутрішньої оптимізації, назва сторінки, яка відображається в самому верху інтернет браузера. У різних движках він прописується по-різному, тому пропустимо цей момент. Головне, що Ви повинні знати, це значимість титлу.
Принцип його написання схожий з написанням заголовка <H1>, бажано що він був осмислений і містив ключі цієї сторінки. Звертаю Вашу увагу на те, що слова, що повторюються в титлі, втрачають свою значущість, зменшуючи свій вплив на ранжування. Якщо ми наприклад написали заголовок так <h1>Релевантність сторінок у внутрішній оптимізації сторінок сайту</h1> то титл пишемо так <title>Релевантність сторінок у внутрішній оптимізації сайту</title>. З нього ми прибрали повторення слова сторінок, тим самим зберігши його значення як частину ключа.
8. Тепер звернемо увагу на навігацію, чи вона зручна? Відвідувач не заблукає в нетрях сторінок Вашого сайту? Отже, все зроблено правильно. Зробіть перелінкування, це внутрішні посилання на сторінки сайту. Грамотна перелінковка дозволяє навіть підняти pr. Зазвичай перелінковка робиться за схемою: Посилання з головного на розділ, з розділу на матеріал, а з матеріалу на головну.
9. Після того як Ви закінчили роботу над матеріалами, створили потрібну кількість сторінок на сайті, обов'язково створіть sitemap.xml і robots.txt, це допоможе роботам набагато швидше сканувати Ваш сайт та індексувати дозволені сторінки. У robots.txt обов'язково закрийте від індексації всі дублі сторінок (це однакові сторінки з різними адресами, наприклад, розділи тегів, архіви).
10. Всі вихідні посилання (посилання на інші ресурси) закрийте в nofollow або noindex.
Хочу звернути Вашу увагу на те, що тут вказані (на мій погляд), найважливіші фактори внутрішньої оптимізації. Якщо я, що щось упустив, не дописав, то це завжди можна дописати під моїм постом. Я так само вчуся, як і всі Ви. Сподіваюся ця інформація хоч трохи спростить процес внутрішньої оптимізації сторінок сайту для новачків.
Що таке грамотна внутрішня оптимізація
Кілька років тому внутрішня оптимізація в порівнянні із зовнішніми посиланнями не мала такого вже великого значення, і можна було вивести в Топ практично будь-який сайт за будь-яким запитом тільки за рахунок посилань. Зараз все навпаки - сайт може вийти в Топ по багатьох СЧ-НЧ тільки за рахунок грамотної внутрішньої оптимізації, в той час як без неї будь-які бюджети посилань будуть витрачені дарма.
Правильно обрані посадкові (просуваються) сторінки.
Я завжди намагаюся розділити семантичне ядро на смислові групи і під кожну групу оптимізувати окрему сторінку. Якщо ключових фраз мало, і на смислові групи їх навіть з натяжкою поділити складно, тоді потрібно діяти залежно від специфіки цих фраз – оптимізувати одну сторінку під усі запити, або визначити під кожен окремий запит свою сторінку. Під специфікою запиту я розумію рівень конкуренції, смислове навантаження та кількість слів у запиті (односкладник, двоскладник, багатоскладник).
Правильно складені заголовки (title) та мета-описи (keywords, description) сторінок.
По-перше, тайтли і мета-описи повинні бути унікальними і релевантними не тільки на сторінках, що просуваються, але і на всіх сторінках, доступних для індексації пошуковими системами. Це не лише послужить додатковим аргументом на користь загальної релевантності (трасту, якщо хочете) вашого сайту, але й сприятиме залученню пошукового трафіку за НЧ запитами. До того ж, пошукові системи не люблять описи, що повторюються.
По-друге, не раджу пхати в заголовок більше 12-15 слів - від більшої кількості не буде користі ні в плані просування, ні в плані зручності. Щодо мета-описів – я намагаюся не ставити туди понад 20 слів.
По-третє, намагайтеся робити тайтли людиноочитабельними – адже саме тайтл відображатиметься у видачі як посилання на ваш сайт, а на посилання з осмисленим текстом клацатимуть більше, ніж на перелічені через кому ключові слова.
• Свідомий, унікальний, зручно оформлений контент.
Осмислений контент – це контент, створений людини, а чи не для робота.
Якщо ви просуваєте інтернет-магазин, подумайте, чи доцільно розміщувати на посадкових сторінках величезні тексти в кілька тисяч слів, чи краще поставити короткі описи, що продають? Заголовки h1 і виділення strong, b та інші атрибути, що посилюють, потрібно намагатися вживати там, де це потрібно за змістом, а не з кожним ключовим словом. Ключові слова рекомендую розподілити рівномірно по всьому тексту, а не пхати їх у перший абзац.
Забезпечення правильної індексації сайту
На сайті не повинно бути сторінок, що дублюють одна одну, з однаковим контентом, але різними
URL'ами (версії для друку, сторінки з ідентифікаторами сесій, сторінки з сортуванням одних і тих самих товарів у різному порядку тощо). Якщо таких сторінок позбутися неможливо, необхідно закрити їх до індексації в robots.txt. При спробі зайти на неіснуючу сторінку має видаватися 404 помилки. Ще я намагаюся від початку просування визначитися з основним дзеркалом і налаштувати редирект.
Також раджу додавати свої сайти до Панелі інструментів Google та регулярно відвідувати розділи зі звітами про помилки індексації.
Правильна структура сторінок.
Кожна сторінка складається із двох основних частин – а) шаблонної – меню навігації, шапка, футер та інші наскрізні блоки, які повторюються на кожній сторінці; б) змістовної – основний контент, заради якого створювалася ця сторінка. Шаблонна частина не повинна бути набагато більшою за змістовну частину – це може не тільки погано позначитися на релевантності сторінок, але й призвести до проблем з індексацією сайту (випадання цілих кластерів сайту в ПС, перенесення сторінок з основної видачі в опущені результати в Google та ін.).
Грамотна верстка сторінок.
HTML-код сторінки повинен сприяти, а не перешкоджати її індексації роботами пошукових систем. За допомогою div-верстки можна і потрібно розміщувати важливі блоки ближче до початку сторінки, а низькозмістовні – ближче до кінця.
Намагайтеся робити внутрішню оптимізацію до того, як почнете нарощувати масу посилань - це заощадить зусилля, час і бюджет.
Зовнішня оптимізація – загальні положення та методи
Раніше птимізатори (Seo контори та фрілансери) зводили весь процес просування сайту замовника до банальної закупівлі зворотних посилань (зовнішньої оптимізації) у Sape та їй подібних біржах, іноді використовуючи якісь фільтри для відсіву вже зовсім відстійних майданчиків для розміщення посилань. На юзабіліті і внутрішню оптимізацію сайту, що просувається, ніхто уваги і не звертав, бо посилальним бюджетом можна було продавити будь-які недоліки внутрішньої оптимізації сайту замовника.
Багато оптимізаторів і зараз намагаються проповідувати таке ж ставлення до просування проектів, але реалії вже змінилися і зараз недостатньо займатися лише зовнішньою оптимізацією (закупівлею зворотних посилань), потрібно обов'язково піддавати сайт замовника Seo аналізу (для виявлення та усунення огріхів внутрішньої оптимізації) та розглядати його з точки зору привабливості для користувачів (юзабіліті).
Зрозуміло, що Seo контори та фрілансери досить інертні у своєму ставленні до просування проектів і будуть ще довго наголошувати тільки на зовнішню оптимізацію, але поступово і вони змінять вектор розвитку. Але ми з вами, власники власних проектів, можемо без будь-якої інерції слідувати в струмені сучасних течій Seo реалій і приділяти належну увагу саме факторам внутрішньої та оптимізації користувача, не забуваючи однак і про зовнішню оптимізацію.
І якщо десь у вашого сайту спостерігається повний швах та провал, то це може суттєво занизити вплив та інших факторів просування, на які ви витратили чимало часу. Тому лише внутрішньою оптимізацією і перелінковкою просунутися на досить хороший рівень не вийде, потрібно буде обов'язково задіяти зовнішню оптимізацію (зворотні посилання).
Але закуповувати посилання в Sape я вам поки не раджу, бо почати варто саме з безкоштовної зовнішньої оптимізації, яка можлива і має навіть ряд плюсів перед закупівлею зворотних посилань в біржах типу Sape. По-перше, така зовнішня оптимізація не вимагатиме від вас грошових вкладень, щоправда, поколювати все одно доведеться, але за наявності вільного часу це не буде проблемою.
По-друге, зовнішня оптимізація за рахунок безкоштовних зворотних посилань підходить для просування за будь-якими пошуковими запитами і може стати дуже корисною підмогою саме для сайтів, що просуваються за некомерційними запитами.
Якщо внутрішня оптимізація має якийсь ліміт, що обмежує наші дії, то зовнішній його немає. Основний сегмент зовнішньої оптимізації - правильне вкладення грошей у просування. Звичайно, існують і безкоштовні методи, але в конкурентних тематиках та запитах ними не обійтися. На допомогу приходять послуги, що дозволяють впливати на просування акцептора на платній основі. Основна мета – отримати посилання з якісного донора з потрібним анкором. Впливатиме посилання в тому випадку, якщо воно індексуватиметься ПС.
Якість донорів.
Будь-яке вхідне посилання має свою якість, яка визначається безліччю параметрів. З особистого досвіду можу сказати, що якісними робітничими посиланнями на сторінках донора вважаю:
• Вік домену – від 6 місяців
У зв'язку з безліччю нововведень (алгоритми, фільтри) у пошукових системах ті сайти, які стоять понад 6 місяців та працюють – дадуть робоче посилання. + до всього сам вік впливає на траст донора, а отже і на якість нашого заслання
• Кількість зовнішніх посилань – до 5
З нашим посиланням буде 6. Саме 6 ВС вважаю оптимальною кількістю
• ТИЦ – від 10
Звичайно, донори, що мають тІЦ = 0, теж можуть бути робітниками і якісними, але за 6 місяців було кілька апів тІЦ, і сайти не набрали хоча б 10 вселяють мало довіри
• Розмір тексту на сторінці – від 2000
Менше 2000 зазвичай означає, що вмісту на сторінці немає. Зазвичай, це текст шапки, сайдбарів, футера = 500-1000 символів. Звичайно, при перевірці вручну цей пункт можна заперечити, але при пакетному зупинці посилань раджу спиратися на цей пункт (наприклад, при закупівлі в біржах посилань, статей).
• Сторінка в індексі
Звичайно проставляти посилання зі сторінки, яка не в індексі ПС немає сенсу. Сенс з'являється лише тоді, коли є можливість відстежувати індексацію або бути впевненим у тому, що її буде проіндексовано.
• Відсутність стоп-слів у контенті сторінки
Під стоп-словами маю на увазі різну ненормативну лексику, розмаїття відкритих кодів (php, java, мови програмування). Звичайно, все індексується, і якщо не суперечить законам країни, то продовжуватиме індексуватися. Але сторінки, контент яких складається із кодів – особисто я уникаю.
• Доменна зона
В принципі, майже однаково індексуються всі популярні доменні зони, але я віддаю перевагу зонам: ua, com, net
Рівень домену – 2 рівні
Рівень сторінки – 1, 2, 3 рівня
Відповідь сервера – 200
Якість анкору
Просуваючи запит вкрай не бажано мати масу посилань, анкори посилань якої складаються з чистого входження ключа.
• Чисте входження
Чисте входження ключового слова до анкору посилання на донорі передбачає відсутність зайвих слів і незмінної словоформи ключа. Тобто ключ "як є"
• Морфологічне входження
Те саме, що і чисте входження, тільки з використанням відмінків, відмін, числа та пологів. Також із входженням додаткових слів.
• Природність
Природним текстом посилання в основному є анкор, що не містить в собі запиту, що просувається. Так само природним анкором вважаються слова: тут, тут, ось, URL (сама адреса посилання). Тобто під даними односкладовими словами стоятиме посилання на акцептор
Приблизний відсоток співвідношення входжень для вибраного ключа, щодо частини маси посилань цього ключа за його досвідом оптимальний:
Чисте входження = 80%
Морфологічне входження = 15%
Природність = 5%
Основні способи отримання посилань для просування:
• Форуми
Має на увазі отримання природного посилання в ході будь-якого обговорення.
Плюси: природність посилань, безкоштовно
Мінуси: можлива відсутність місця (спеціальних розділів, тем) для проставлення посилання
• Коментарі блогів
Коментування блогів в основному використовується для підвищення трасту сайту, що опосередковано або безпосередньо впливає на просування. Залишаючи коментар, проставляється посилання у відповідне поле. Анкором є ім'я коментатора
Плюси: природність посилань, безкоштовно
Мінуси: велика кількість НД на сторінці коментування, очікування схвалення коментаря
• Каталоги сайтів, статей
Все ж, хоч і минули колишні часи, коли прогін каталогами сайтів приносив непогані результати при просуванні, але користь від них все ще можна вичавити. Те саме стосується і каталогів статей. Основний недолік - мала довіра ПС до таких донорів, які, по суті, є лінкопомийками
Плюси: безкоштовно
Мінуси: велика загальна кількість ЗС сайту
• Соціальні закладки та мережі
Дуже хороші донори. В основному, посилання з них проставляють для просування НЧ запитів або прискорення індексації
Плюси: безкоштовно
Мінуси: невелика кількість сервісів
• Біржі посилань
Мабуть, найпопулярніший спосіб просування. Повний контроль купленої маси посилань, пакетний підбір, аналіз та зміна донорів.
Плюси: відстеження донорів, великий вибір
Мінуси: платно (щомісячно)
• Біржі статей
Якісне просування через біржі статей пояснюється тим, що, як і в біржах посилань, ми можемо контролювати своїх донорів, а також оточувати свої посилання якісним тематичним контентом, який і пишемо самі. Тобто основна частина контенту сторінки донора – наша стаття, в якій наведено посилання
Плюси: відстеження донорів, великий вибір, тематичний контент сторінки донора
Мінуси: платно
• Біржі оглядів та контекстних посилань
Постові, платні огляди, контекстні посилання – переважно є вічними.
Плюси: великий вибір, одноразова плата
Мінуси: дорого, немає можливості замінити донора
0 Коментарі