About Me

header ads

Оцінити конкурентність запиту

 Три способи оцінити конкурентність пошукового запиту


Кожен SEO-фахівець має свою методику оцінки конкурентності запитів.


Методи оцінки конкурентності пошукових запитів


Конкуренція це завжди порівняння та вибір. Щоб порівнювати якісь речі, вони мають кількісні показники, якісні можуть порівнюватися лише експертами чи великий тестової групою. Коли йдеться про оцінку конкурентності пошукових запитів, тут діють самі закони - потрібні кількісні показники, які дозволять сказати “цей запит досить конкурентний” чи “за цим запитом конкуренція низька”.


Однак, людям, які оцінюють конкурентність пошукової видачі, насправді не важливий цей показник. Їм потрібно визначити, скільки енергії необхідно вкласти в просування сайту за певним запитом, щоб бути на бажаних позиціях, який грошовий еквівалент або скільки зворотних посилань відповідатиме цій енергії. Конкуренція, у разі, виступає лише коефіцієнтом переведення одних енергетичних показників на інші. Наприклад, якщо ми знаємо, що за одним запитом ми витрачаємо 1000 грн/міс і сайт потрапляє в топ10, то інший запит з аналогічною конкуренцією, за ідеєю, займе стільки ж вкладень бюджету та часу на просування в топ10 (за інших рівних умов). Або інший приклад. Якщо сайт має певні кількісні показники (вік сайту, зворотні посилання, "лайки", кількість входження ключових слів у текст та ін.), то підібравши подібні показники для іншого сайту, ми, найімовірніше, зможемо конкурувати з першим на однакових позиціях.


Виходячи з вищесказаного, для аналізу конкурентності ключового запиту ми повинні порівняти або оцінити вже наявні характеристики. Розглянемо як це можна зробити.


Непрямі фактори


Оцінити конкурентність запиту можна, зібравши кілька кількісних показників за цим ключем в одну таблицю, аналізуючи видачу та сайти в ній. Наприклад, це можуть бути такі параметри:


- Кількість морд (головних сторінок) у топі;

- Загальна кількість сайтів у результатах пошуку;

- Число прямих входжень запиту до заголовків;

- Середня кількість зворотних посилань на сайти в топі;

- Середній вік сайтів у топі;

– кількість контекстних рекламних блоків у видачі пошуковика;

- наявність географічної карти в пошуку;

– Кількість слів у запиті.


Зібравши всі дані, можна ввести індекс ефективності ключового слова KEI (Keyword Effectiveness Index) як кількісний показник конкурентності запиту, склавши для нього формулу самостійно. Деякі вважають KEI як


KEI = (частотність запиту)*1000/(загальна кількість сайтів на запит).


Однак це дуже наближений показник і краще використовувати в ньому якомога більше різних факторів, що впливають на складність просування запиту в топ. Далі, порівнюючи KEI для різних запитів, можна оцінити, наскільки кожен з них конкурентніший за інший у плані просування.


Оцінка вартості


Другий спосіб порівняти два пошукові запити, це знайти і порівняти між собою вартість просування кожного з них. Для цього існують різні автоматизовані системи або можна оцінити вартість іншими методами.

Найпростіший метод порівняти дві комерційні фрази за вартістю – використовувати сервіс оцінки місячного бюджету та подивитися ставки (у Google є, відповідно, інструмент KeywordTool).


Якщо ви знали, наприклад, скільки праці і сил варто було просунути запит “рольставні” в топ10, то беручись за нову ключову фразу “гаражні ворота”, порівнюючи отримані різними сервісами вартості їх просування, ви приблизно уявлятимете, скільки праці і сил займе просування другого запиту ті ж місця.


Ортогональні запити


Яких результатів у топі більше (і на скільки), той запит і конкурентніший. Однак у цьому випадку складно оцінити кількісну різницю. А якщо запити часто зустрічаються на одній сторінці, то уявлення про їхню порівняльну конкурентність може виявитися не дуже вірним. Правильну картину можна отримати лише у разі ортогональності цих ключових фраз.


Ортогональним називають запити, які можуть зустрітися на одній сторінці з мінімальною ймовірністю. Наприклад, якщо у нас тематика сайту "ремонт", то запити з тематики "спорт" або "наука", швидше за все, будуть ортогональними. Перевірити це можна в ПС запитом:


запит1 && запит2


Зрештою, має бути порожня видача або мінімум результатів. Наприклад,


рольставні && спіруліна


дають лише 582 відповіді, їх можна вважати ортогональними.


Наше завдання — запровадити базис, з яким можна порівняти перший і другий запит, тобто знайти такий ортогональний обом фразам запит (згодом, можна зібрати і використати свою базу), який буде порівняний за конкурентністю (або за своєю вагомістю) з одним з тих , які ми аналізуємо.


Спочатку процес може здатися складним, але після кількох разів використання ортогональних порівнянь це виявляється дуже нескладною процедурою.


Висновок


Під "конкурентністю запиту" найчастіше мають на увазі енерговитрати, які необхідно вкласти на просування ключової фрази в необхідний топ. Тому, оцінюючи конкурентність запитів, необхідно шукати непрямі фактори, що впливають на ці енерговитрати, наприклад, це може бути вартість реклами або просування, отримана в сервісах оцінки бюджету, або сукупність інших факторів, таких як кількість головних сторінок в топі, наявність в ньому вікіпедії , середній вік доменів і так далі. Чим більше факторів використовувати для оцінки конкурентності ключової фрази, тим більш точним може виявитися результат.

Оцінити конкурентність запиту


Дописати коментар

0 Коментарі