About Me

header ads

Як просувати сайт – за рахунок оптимізації

 Як просувати сайт за рахунок зовнішньої та користувальницької пошукової оптимізації


Отже, зовнішня оптимізація. Що це таке, навіщо потрібно та як провести зовнішню оптимізацію безкоштовно? Зазвичай у такій послідовності в голові вебмастерів-початківців і оптимізаторів виникають питання з приводу зовнішньої пошукової оптимізації. Напевно, із самої назви зрозуміло, що даний вид пошукової оптимізації проводиться не на самому сайті, а з-поза. А полягає він у проставленні на свій улюблений ресурс, який потрібно просувати, якомога більшої кількості зворотних посилань (що ведуть з інших ресурсів на будь-які сторінки вашого).


Давайте спочатку спробуємо зрозуміти, а чому пошукові системи приділяють таку увагу зворотним посиланням на сайт. Вся справа в тому, що колись на зорі інтернету основним фактором, що впливає на успішне просування, була внутрішня оптимізація. Але як ви самі розумієте, оптимізатори стали всіма доступними способами накручувати поведінку користувача на сайті і тому пошуковим системам довелося задіяти додатковий фактор, який впливатиме на ранжування сайтів у пошуковій видачі — зворотні посилання на сайт.


Пошуковики справедливо розсудили, що якщо хтось посилається на інший сайт, то це можна порівняти з відданим за цей ресурс голосом і таким чином можна проводити ранжування, беручи до уваги не лише сам факт наявності зворотного посилання, але й той текст, який використовується в як посилання - анкор. До того ж пошукові системи вважають, що вплинути на зовнішні зворотні посилання оптимізаторам буде набагато складніше, ніж переоптимізувати текст на власному ресурсі.


Але все це було справедливо до певного часу, поки продаж посилань не став дуже прибутковим бізнесом і все це не було поставлено на потік (посилальні біржі, агрегатори, що дозволяють здійснювати закупівлю зворотних посилань в автоматичному режимі та багато іншого). Зараз посилальне ранжування (визначення відповідності сторінки, що просувається пошуковому запиту на основі анкорів зворотних посилань, що ведуть на цю сторінку) теж сильно спамлено і не може служити для пошукових систем як основний фактор, що впливає на ранжування.


Пошуковики змушені були шукати новий спосіб визначення релевантності сторінок тому чи іншому пошуковому запиту. При цьому пошукові системи знову ж таки цілком справедливо порахували, що можна буде запитати самих користувачів про користь того чи іншого ресурсу і на основі цього фактора користувача також здійснювати ранжування сторінок у пошуковій видачі.


Просувати сайт з урахуванням факторів користувача стало своєрідним трендом на сьогоднішній день, але й два інші фактори, що впливають на ранжування (внутрішні і зовнішні фактори), так само не втратили своєї актуальності і зараз можна говорити про тріумвірат в області просування сайтів.


Хоча, звичайно ж, реальних факторів, що враховуються пошуковими системами при ранжируванні документів (веб сторінок), дуже багато, але їх можна звести або спростити до цих трьох основних, які ми й розглядатимемо.


Як просувати сайт посиланнями (зовнішня оптимізація)


Отже, давайте не порушуватимемо послідовність появи факторів ранжування на арені пошукового просування і почнемо з так званих посилальних факторів або інакше кажучи, із зовнішньої пошукової оптимізації. Будь-якому ресурсу, який просувається в пошукових системах, потрібно набрати якомога більшу кількість зворотних посилань, які оптимізатори називають масою посилань. Посилальна маса може бути різною і її вплив на позиції сайту в пошуковій видачі вашого ресурсу визначатиметься не тільки і не стільки кількістю зворотних посилань, скільки їх якістю.


Пошукові системи зараз вже досить парно і з високою ймовірністю навчилися визначати і відокремлювати від загальної маси посилань ті посилання, які були вами куплені і що найсумніше, ПС перестав враховувати куплені посилання при ранжируванні (просуванні) за некомерційними запитами. Це дозволило йому очистити пошукову видачу від нерелевантних сторінок. За комерційними запитами куплені посилання ще враховуються, але ось та вага, з якою вони враховуються, буде сильно залежати як від якості ресурсу, що посилається, так і від якості вашого власного сайту.


Також, просуваючи сайт у сучасних умовах та реаліях, можна буде закупитись настільки невдалими посиланнями, які в результаті передадуть вашому ресурсу негативний траст, що призведе до просідання сайту за всіма запитами у пошуковій видачі (траст означає ступінь довіри пошукової системи до вашого ресурсу, але конкретної одиниці виміру трасту, яку можна було поміряти, на жаль, немає).

Професійні оптимізатори при закупівлі посилань (проведення зовнішньої оптимізації) використовують накопичені на власному досвіді чорні та білі списки сайтів, з яким можна чи не можна купувати посилання, але вебмастеру-початківцю розібратися у всіх цих перипетіях буде досить складно та й за великим рахунком не потрібно, бо існують способи обійтися зовсім без покупки зворотних посилань, але при цьому не отримати бублик у графі зовнішньої оптимізації.


Просуваючи свій сайт за допомогою описаних мною способів безкоштовного отримання зворотних посилань вам потрібно враховувати, що немає жодного сенсу отримувати більше одного зовнішнього зворотного посилання з одного ресурсу. Зворотні посилання з профілів трастових сайтів будуть більший час враховуватися пошуковими системами, якщо ви, крім поля зі зворотним посиланням, заповните інші поля особистих даних.


Також слід знати, що у разі безанкорних посилань, пошукові системи можуть врахувати як анкор текст, розташований праворуч або ліворуч від посилання, тому заповнюючи профіль на трастових сайтах використовуйте різні поля для введення тематичного вашому сайту тексту.


Тексти анкорів зовнішніх зворотних посилань вже не мають такого глобального значення як було до недавнього часу, але тим не менш, за цим текстом так само здійснюватиметься ранжування пошуковими системами і визначатиметься релевантність сторінки вашого ресурсу, що просувається, ключовим словам пошукового запиту. Тому, наскільки можна, використовуйте в анкорі зовнішніх зворотних посилань ключові слова, якими просувається сторінка, яку веде це посилання.


Ще однією особливістю безкоштовних способів отримання зворотних посилань є те, що більшість із них вестиме на головну сторінку вашого ресурсу, тим самим накачуючи її статичною вагою. Але при грамотній і всеосяжній внутрішній перелінковці, це статична вага буде рівномірно розподілятися по внутрішніх сторінках вашого сайту, дозволяючи їм займати більш високі позиції в пошуковій видачі за тими запитами, під які вони були оптимізовані.


Головне завдання, яке ми переслідуємо набираючи масу посилань за допомогою безкоштовних зворотних посилань з трастових ресурсів - це нарощування і підвищення трасту власного сайту. Хоча багато веб-майстрів-початківців більше схильні думати, що головне завдання і мета — збільшення ТІЦ (тематичного індексу цитування).


Але Тіц робить набагато менший вплив на те, як успішно буде просуватися ваш сайт і наскільки висока у нього буде відвідуваність (Тіц швидше є наслідком успішного просування, ніж його причиною). Саме підвищення трасту веде до значного збільшення відвідуваності ресурсу, т.к. у цьому випадку сайт піднімається за всіма запитами у пошукових видачах, за якими ви його просуваєте. Це дуже серйозний аргумент для того, щоб спробувати підвищити трастовість свого ресурсу, хоча б за рахунок зворотних посилань із профілів та блогів трастових сайтів, а про Тіц можна забути, якщо ви тільки не заробляєте на продажі посилань зі свого проекту.

Так, мало не забув сказати, що для утримання максимально можливої ​​статичної ваги всередині сайту потрібно буде закрити від індексації пошуковими системами всі зовнішні посилання зі свого сайту, у відкритті яких немає особливої ​​потреби. Я взагалі раджу закрити всі зовнішні посилання від індексації, відкриваючи лише деякі з них за потребою. І справа тут навіть не тільки в витіканні статичної ваги, а й у тому, що зовнішні посилання з коментарів можуть вести на погані з погляду пошукових систем ресурси, що в свою чергу може дуже нашкодити вашому проекту, бо якщо ви посилаєтеся на погані ресурси , то і ваш проект буде віднесений до покидьків інтернету (а воно вам треба?).


Для цих цілей, наприклад, WordPress можна використовувати плагін WP-NoRef. Але цей плагін допоможе вам закрити від індексації тільки ті зовнішні посилання, які будуть проставлені з ваших статей або коментарів, а зовнішні посилання із сайдбару або з лічильників відвідуваності вам доведеться закрити від індексації пошуковими системами самостійно. Багато хто заперечує думку про те, що статична вага витікає через зовнішні посилання відкриті для індексації, але це дійсно так, у всякому разі, це було б цілком логічно, а значить і розраховувати варто на найгірший випадок.


Як просувати сайт з урахуванням користувацьких (поведінкових) факторів


Давайте тепер перейдемо від посилальної (зовнішньої) оптимізації до так званих факторів користувача, які можуть як допомагати просувати сайт, так і заважати цьому процесу. Як я вже згадував трохи раніше, пошукові системи спочатку спиралися тільки на аналіз внутрішніх факторів для правильного ранжування сайтів у пошуковій видачі, але потім їм довелося ввести і елемент ранжування посилань, бо пошукова видача перестала бути релевантною введеному запиту через вухлих вебмайстрів і оптимізаторів, які просто спам'яли всі внутрішні чинники, що впливають на позицію сайту при ранжируванні.


Але посилальне ранжування, яке в певний момент розвитку SEO в інтернеті було основним фактором, на який впливали вебмайстри та оптимізатори, які намагаються просувати свій сайт у Топ пошуковій видачі за потрібними їм запитами, теж на даний момент втратило абсолютну довіру пошукових систем (посилання стали предметом торгівлі і отже про релевантність пошукової видачі, побудованої лише з урахуванням посилального ранжування, годі й говорити).


Хоча, раніше був час, коли можна було взагалі забити на внутрішню оптимізацію і наголосити лише на закупівлі посилальної маси в створених спеціально для цієї мети біржах (Sape і т.п.). Час був дуже простий і зрозумілий, і саме на цьому тлі з'явилася величезна кількість SEO контор і фрілансерів (щось на кшталт індивідуальних підприємців, які беруться за винагороду просувати сайти в Топ), які з ентузіазмом бралися за просування будь-яких проектів у Топ за будь-якими пошуковими запитами , Аби клієнт підганяв гроші на закупівлю зворотних посилань.


У той час оптимізаторам взагалі не треба було думати і дбати про те, щоб у клієнта було хоч що-небудь зроблено в плані внутрішньої оптимізації та підвищення юзабіліті сайтів для утримання на них відвідувачів (майстерні фактори просування). За допомогою необмеженої закупівлі маси посилань, можна було в Топ загнати все що завгодно, але ці часи вже безповоротно пішли і поступилися місцем сучасним реаліям, коли пошукові системи всерйоз згадали про внутрішні чинники оптимізації, не забули і про фактори зовнішньої оптимізації, ну і додали що новеньке - стали дивитися, як поводяться користувачі на сайтах і в пошукових видачах за тими чи іншими запитами.


Спочатку наведу визначення факторів користувача (їх іноді ще називають поведінковими) — це фактор ранжирування (для пошукової системи це фактор ранжирування, а для оптимізаторів це вже буде фактор, що впливає на просування, хоча все це одне і те ж саме, просто розглянуте з різних точок зору) що враховує поведінку користувачів на ресурсі або реакцію користувачів на сайт. Облік фактора користувача потрібен пошуковим системам як критерій задоволеності користувача відповіддю на той запит, який він вводить у пошуковому рядку.

Оцінка та облік факторів користувача - це своєрідний негативний зворотний зв'язок, який дозволяє пошуковим системам дуже чітко ранжувати сайти в пошуковій видачі. Якщо пошукова система, спираючись на аналіз факторів, вирішить що ресурс не цікавий або мало цікавий користувачам, то він неминуче буде знижений при ранжируванні в пошуковій видачі. У разі покращення з часом ставлення користувачів до цього ресурсу він ранжуватиметься вже трохи вище у пошуковій видачі.


Причому слід враховувати те, що фактори користувача є саме негативним зворотним зв'язком, який покликаний в першу чергу відсіювати погані ресурси, які не цікаві користувачам. Але ось сильно просунути сайт спираючись тільки на поліпшення або будь-яку накрутку поведінкових факторів у вас навряд чи вийде.


Пошуковики виборюють максимальну релевантність пошукової видачі (сайти в пошуковій видачі повинні мати відповіді на введені користувачами запити). У них така сама конкуренція і боротьба за відвідувачів, як і в нашому світі, шановні вебмайстри. Щоправда, борються вони і ділять усіх користувачів за раз, а не як ми з вами... Але загальна картина все одно простежується — чим більше клієнтів буде у пошукових систем, тим більше буде кліків по оголошеннях контекстної реклами і тим більше буде заробіток у пошукових систем . Та сама логіка буде застосовна і до будь-якого іншого сайту, орієнтованого на людей і на заробіток за допомогою контекстної реклами.


Так ось, облік факторів користувача при ранжируванні ресурсів у пошуковій видачі і стало останнім трендом у пошукових систем. Отже, у вебмайстрів і оптимізаторів, які намагаються просувати свої або чужі проекти в Топ пошукових видач, теж виникла необхідність проводити оптимізацію користувача. Але як це можна зробити і що враховують пошукові системи під час аналізу поведінки користувачів?


Ну, тут можна відповісти просто і однозначно - ваш сайт має бути цікавий відвідувачам. Крім внутрішньої та зовнішньої оптимізації вам доведеться ще потурбуватися і таким поняттям як юзабіліті сайту.


Вплив поведінки користувачів у пошуковій видачі - як просувати сайт оптимізацією Title та СНіПЕТ


Але тут цікаві ще й способи отримання пошуковими системами інформації з факторів користувача, що впливають на ранжування і просування різних сайтів. Ну, по-перше, пошукові системи аналізують поведінка користувачів пошуковій видачі, тобто. те, що їм цілком доступно. А що можна сказати при аналізі пошукової видачі щодо поведінки користувачів?


У принципі досить багато. Наприклад, якщо сайт знаходиться в пошуковій видачі в Топ 10, то на нього не відбувається переходів або ж користувачі відразу ж після того, як перейдуть на цей ресурс повертаються назад в пошукову видачу, то пошукові системи можуть зробити справедливий висновок, що з цим ресурсом не те, якщо він не подобається відвідувачам. Цей сайт через деякий час буде обов'язково зміщений з Топ 10 пошукової видачі значно в глибшу ...


Якщо ви подивіться на ту інформацію, яка відображається для кожного сайту в пошуковій видачі, то очевидно і самі зможете дійти висновку, що саме може вплинути на рішення користувачів про перехід саме на ваш сайт.


Звичайно, по-перше, це вміст мета тега Title. У мета тег Title обов'язково потрібно вставляти ключові слова, за якими просувається дана стаття і це правильно, адже без належної внутрішньої оптимізації контенту потрапити в Топ пошукової видачі на даний момент практично неможливо (ех, були ж раніше часи, коли зворотні посилання вирішували практично все , але вже давно пішли).

Але виявляється, що мало ще потрапити в Топ десять пошукової видачі за потрібними запитами, потрібно ще там утриматися. А ось у цьому нам і може допомогти правильно складений Title. Тобто. у нас, як і раніше, при написанні статті залишається надзавдання включити до складу мета тега Title ключові слова, але при цьому сам текст Title має бути написаний у такому стилі, щоб максимально привертати до себе увагу користувачів пошукових систем і спонукати їх перейти на ваш сайт.


Як бачите, у міру розвитку алгоритмів пошукових систем, завдання вебмайстра та оптимізатора все ускладнюються та ускладнюються. Тепер мало буде просто перерахувати в Title ключові слова, за яким ви збираєтеся просувати статтю, потрібно зробити це максимально помітно і призовно, інакше через врахування поведінкових факторів ваш сайт може так само швидко вилетіти з Топ 10, як він туди й потрапить.


Але не тайтлом єдиним... У пошуковій видачі крім Title відображається так само ще й невеликий фрагмент тексту з вашого ресурсу, який покликаний показати користувачам пошукових систем про що власне йдеться у вашій статті. Цей фрагмент тексту називається Сніппет, і основна проблема при роботі з ним полягає в тому, що пошукові системи часто формують його не на основі мета тега Description, а вибираючи з тексту найбільш релевантний пошуковому запиту фрагмент статті.


Хоча Google, наприклад, як і раніше, часто формує сніппет на основі вмісту мета тега Description, тому заповнювати цей мета тег потрібно в обов'язковому порядку і окремо для кожної статті. Текст у мета тезі Description повинен включати ключові слова, за якими ви намагаєтеся просувати статтю і бути привабливим і призовним, бо потрапивши в сніпет він дасть вам можливість безкоштовно рекламувати свою статтю в пошуковій видачі.


Звичайно ж, далеко не завжди сніпет формуватиметься на основі мета тега Description, але тим не менш, маючи велике бажання, можна спробувати вплинути на текст сніпету в пошуковій видачі шляхом оптимізації невеликого фрагмента тексту своєї статті. Само собою зрозуміло, що морочитися з цим варто тільки для тих пошукових запитів, які можуть привести на ваш сайт багато відвідувачів.


Для цього потрібно буде створити штучну ситуацію, коли в усьому тексті статті створений вами фрагмент здасться пошуковій системі найбільш релевантним для включення його до сніпету. По-перше, під сніпет пошукові системи зазвичай беруть текст розміром від 160 до 240 знаків і саме на цей розмір вам потрібно орієнтуватися при складанні прототипу сніпет. По-друге, прототип Сніппет повинен включати ключові слова саме в тих словоформах (відмінках, числах і т.п.), що і в пошуковому запиті, по якому ви просуваєтеся.


Бажано, щоб прототип Сніппет складався з однієї пропозиції, а в кількох попередніх і наступних пропозиції ключові слова взагалі б не зустрічалися. У самому ж кандидаті на сніпет щільність ключових слів має бути дуже високою. При дотриманні цих умов створюється ситуація, коли ви реально можете впливати на те, який текст буде відображатися в пошуковій видачі як сніпет для вашого сайту, а значить впливати і на фактори користувача, що дозволяють трохи краще або трохи гірше просувати ваш сайт.

Як враховується пошуковими системами, поведінка користувачів на сайті при ранжируванні.


Але пошуковим системам лише інформації про поведінку користувачів у пошуковій видачі буде недостатньо для повноцінного аналізу користувальницького фактора і тому вони всіма правдами і неправдами намагаються і намагатимуться отримати дані про поведінку користувачів саме на сайтах. Але як це зробити? Виявляється, є способи підглянути поведінку користувачів на тих чи інших ресурсах.


Ну, по-перше, ви напевно і самі вже здогадалися, що такі дані пошукачам можуть надавати їх власні інструменти аналітики (лічильники відвідувань Google Analytics), який, зауважте, поширюються абсолютно безкоштовно, а безкоштовний сир буває тільки в ...


Крім цього, з високою ймовірністю можу сказати, що ПС купує у власників лічильників відвідувань LiveInternet інформацію про поведінку користувачів на ресурсах, де встановлені лічильники LI, адже це переважна більшість проектів.


Ви можете сперечатися, що LI інформацію не продає, але насправді продає, причому не тільки ПС, але й деяким великим агрегаторам, призначеним для автоматичного просування сайтів. Так це було б і не логічно з точки зору бізнесу (не продавати таку потрібну інформацію), ну, а афішувати вони це в жодному разі не будуть, бо різко впаде популярність цього безумовно корисного лічильника, аналізуючи статистику якого можна дізнатися багато цікавого про своє сайт.


Звідси, до речі, можете зробити висновок — якщо ви займаєтеся створенням не перспективних на даний момент ГС (поганих сайтів, які мають на меті не надання корисної інформації, а лише заробіток на продажу посилань тощо), то не ставте собі безкоштовні лічильники відвідувань від відомих сервісів, бо це може допомогти пошуковим системам швидко обчислити ваш ГС та прикрити його різними фільтрами. Якщо ж ваш проект орієнтований на людей і ви вже провели всі необхідні дії щодо покращення юзабіліті, то обов'язково поставте один із зазначених мною вище лічильників відвідувань, щоб пошуковики знали наскільки білий та пухнастий ваш проект.


Але крім даних, що збираються лічильниками відвідувань, які ви самі встановили на свої проекти, пошукові системи мають й інші способи оцінки поведінки користувачів на тих чи інших ресурсах. Я говорю про Google бари, які всовуються у всі інгалятори різних безкоштовних програм. Тим самим пошукові системи мають можливість отримувати дані про всі дії власника бару на різні відвідані їм ресурси. Те саме можна сказати і про Alexa Toolbar, який особливо активно використовують користувачі.


Давайте подивимося, що можуть аналізувати в поведінці користувачів на сайтах. Ну зазвичай говорять про такі речі як глибина перегляду (скільки сторінок сайту в середньому переглядає один користувачів) і час проведений користувачем на сайті. Для більшості ресурсів буде справедливим той факт, що чим вище будуть ці два фактори користувача, тим більш якісний сайт. Але це не завжди так і я думаю, що пошукові системи дуже вибірково підходять до аналізу поведінки користувачів.


Тут, до речі, варто відзначити ще один важливий фактор користувача, який може бути легко виміряний і врахований пошуковими системами - показник відмов. Зазвичай показник відмов вимірюється у відсотковому відношенні тих користувачів (від загальної кількості відвідувачів), які прийшли на одну зі сторінок вашого проекту, але не здійснили переходу на інші сторінки та через короткий час залишили ресурс. Чим вище буде показник відмови, тим складніше вам просуватиме такий сайт.


Це особливо важливо розуміти і брати до уваги при просуванні комерційного сайту — при складанні семантичного ядра потрібно вибирати тільки цільові пошукові запити, за якими ви будете надалі просуватися. Якщо вибрати як основний запит для просування не цільовий, але високочастотний, то в результаті, навіть у разі успішного попадання в Топ 10 ви отримаєте дуже великий відсоток відмов (користувачі, які прийшли на ваш сайт за не цільовим запитом і не знайшовши нічого для себе цікавого) , відразу підуть). А це сильно підірве якість вашої оптимізації і швидше за все ваш ресурс випаде з Топу за цим не цільовим вашим ресурсом пошуковому запиту.

Проте вебмайстрам, які володіють або тільки планують створювати сайт для людей, хай і не комерційної тематики, слід потурбуватися саме збільшенням кількості переглянутих сторінок одних користувачів і постаратися утримувати користувачів на проекті якомога довше. Аналізувати ці фактори користувача щодо свого ресурсу можна за допомогою лічильників відвідувань.


Так, та сама грамотно створена сторінка помилки 404 може вплинути на краще на користувальницькі фактори і дозволити просувати сайт з більшим успіхом і меншими зусиллями. Дрібниц у цій справі немає. Згадайте і про внутрішню перелінковку. Адже крім того, що внутрішня перелінковка сприяють правильному розподілу статичної ваги між сторінками ресурсу, вона ще й може суттєво збільшити глибину перегляду та час, проведений вашими відвідувачами на сайті.

Як просувати сайт – за рахунок оптимізації


Дописати коментар

0 Коментарі