Посібник з пошукової оптимізації для початківців від Google
Ласкаво просимо до Посібника з пошукової оптимізації для початківців від Google. Спочатку воно було задумане як довідковий документ для працівників Google, але ми вирішили, що воно буде не менш корисним для веб-майстрів, які раніше не мали досвіду пошукової оптимізації і бажають покращити видимість свого сайту як для користувачів, так і для пошукових систем. Звичайно ж ми не відкриємо вам магічних секретів автоматичного виведення сайту в топ, але описані нами способи допоможуть зробити ваш сайт зручнішим для сканування та індексування пошуковими системами.
Найчастіше весь процес пошукової оптимізації зводиться до внесення незначних змін на ваш веб-сайт. Окремо ці зміни справді незначні, але у поєднанні з іншими способами оптимізації вони здатні суттєво покращити навігацію по вашому сайту як для користувача, так і для пошукових роботів. Можливо, багато пунктів цього посібника вам вже відомі, оскільки стосуються основних компонентів будь-якої веб-сторінки, але також ймовірно, що ви не використовуєте їх повний потенціал.
Пошукова оптимізація впливає лише на основні результати пошуку та не стосується платних посилань, наприклад контекстної реклами AdWords.
Незважаючи на те, що назва цього посібника говорить про пошукові системи, ми хотіли б ще раз звернути вашу увагу на те, що в першу чергу оптимізація вашого сайту має бути розрахована на користувачів. Саме вони є цільовою аудиторією вашого сайту, використовуючи пошукові системи для того, щоб знайти його. Надмірна захопленість специфічними трюками для досягнення максимуму в топі може не принести бажаних результатів. Оптимізація для пошукових систем - це лише спосіб бути трохи попереду тоді, коли справа стосується видимості для пошукових роботів.
Щоб спростити опис принципів, ми створили вигаданий веб-сайт, який і ілюструватиме пункти цього посібника.
Ось інформація про наш сайт:
• Ім'я сайту/компанії: Моя Країна Листівок
• Доменне ім'я: moyastranaotkrytok.ua
• Тематика: вітальні листівки, галерея авторських та колекційних листівок, надсилання електронних поздоровлень.
• Розмір: невеликий, ~250 сторінок
Ваш сайт може бути більше або менше нашого і присвячуватися будь-якій тематиці, наш посібник з оптимізації застосовується до сайтів будь-якого розміру та тематики. Ми сподіваємося, що у нашому посібнику ви знайдете нові ідеї щодо покращення вашого веб-сайту.
Дайте кожній сторінці унікальний заголовок
Тег <title> повідомляє назву сторінки як користувачам, так і пошуковим системам. Тег <title> розміщується всередині тега <head> html-документа. В ідеалі назви всіх сторінок вашого сайту мають бути унікальними.
Заголовок нашого сайту вітальних листівок з назвою та коротким описом.
Вміст тега <title> буде назвою вашої сторінки у результатах пошуку. Слова, що містяться у пошуковому запиті користувача, будуть виділені жирним шрифтом у заголовках пошукової видачі. Це допомагає користувачеві знайти сторінки, які найбільше відповідають його запиту.
Назва основної сторінки сайту може містити ім'я вашого сайту або організації, а також іншу корисну інформацію, наприклад, адресу та короткий опис тематики або послуг.
Користувач надсилає запит [вітальні листівки]
Наша сторінка з'являється в результатах пошуку, назва якого буде першим рядком.
Якщо користувач вирішить перейти до вашої сторінки, її назва з'явиться в заголовку вікна браузера.
Назви інших сторінок вашого сайту також повинні точно описувати їх зміст і можуть містити назву вашого сайту або компанії.
Користувач надсилає запит [вітальні листівки з новим роком]
У пошуковій видачі з'являється релевантна сторінка нашого сайту (її назва описує її вміст).
Правильне використання тегів <title>
Назва повинна точно відповідати змісту сторінки - виберіть назву, яка найбільше відповідає її вмісту.
Не радимо:
• вибирати назву, що ніяк не відноситься до вмісту сторінки,
• використовувати назви за промовчанням, наприклад "Нова сторінка", "Untitled" або "Page 1".
Назва кожної сторінки має бути унікальною - в ідеалі кожної сторінки має бути своя унікальна назва, що говорить пошуковій системі про те, як ця сторінка відрізняється від інших сторінок вашого сайту.
Не радимо:
Використовувати одну й ту саму назву для всіх або майже всіх сторінок вашого сайту.
Назва має бути короткою, але точною – назви повинні бути короткими, але інформативними.
Якщо назва занадто довга, Google покаже в пошуковій видачі тільки її частину.
Не радимо:
використовувати надто довгі назви, що не несуть жодної функції,
наповнювати назву безладним набором ключових слів.
Використовуйте метатеги <description>
Метатег <description> дає пошуковій системі короткий опис вмісту сторінки. Якщо у Тезі <title> ми використовували одну фразу, то в <description> ми вже можемо написати кілька речень або невеликий параграф. У наборі Інструментів для Вебмайстрів Google є зручний інструмент для аналізу контенту, який допоможе вам підказкою, якщо ваші метатеги description занадто довгі/короткі або занадто часто повторюються (та сама інформація доступна для тегів <title>). Як і тег <title>, метатег <description> розміщується всередині тега <head> html-сторінки.
Тег <description> нашого сайту, що дає користувачеві уявлення про зміст сайту.
Метатеги опису важливі також тому, що Google може використовувати їх при створенні сніпетів до вашого сайту.
Примітка: Сніппет називається уривок тексту поданий разом з посиланням на сайт у результатах пошуку.
Зауважте, ми говоримо "може" тому, що Google може вибрати інший релевантний текст із вашого сайту, якщо він більш релевантний запиту користувача. Також Google може використовувати опис вашого сайту в проекті Open Directory, якщо ваш сайт до нього включений. Додавання метатегів description допоможе Google і в тому випадку, якщо пошуковий робот не може самостійно знайти відповідний текст для сніпета.
У результатах пошуку сніпети відображаються між назвою сторінки та посиланням на неї.
Слова у сніпеті виділяються жирним, якщо вони відповідають пошуковому запиту користувача. Таким чином, користувач отримує уявлення про те, що чекає його на вашій сторінці.
Оптимальне використання метатегу <description>
Коротко і точно опишіть зміст сторінки – постарайтеся зробити опис сторінки цікавим та інформативним для користувачів, які побачать його як сніпет на сторінці пошуку.
Не радимо:
вставляти в тег <description> опис, який не відповідає вмісту сторінки,
використовувати загальні слова в описі, наприклад, "це моя сторінка" або "сторінка про листівки",
наповнювати тег <description> ключовими словами,
вставляти у тег <description> повний текст сторінки.
Створіть унікальний опис кожної сторінки – унікальний опис кожної сторінки є корисним як для пошукової системи, так і для користувачів - наприклад, якщо в результатах пошуку з'явиться кілька сторінок вашого сайту (особливо при пошуку з оператором site:). Якщо на вашому сайті тисячі та мільйони сторінок, то проставити описи вручну найчастіше неможливо. У цьому випадку ви можете автоматично створити опис кожної сторінки на основі її вмісту.
Не радимо:
використовувати один і той же опис для всіх або майже всіх сторінок вашого сайту
Поліпшуйте структуру URL вашого сайту
Використання описових назв директорій та сторінок на сайті не тільки допоможе вам організувати структуру сайту, але також сприятиме правильному скануванню вашого сайту пошуковими системами. Більше "дружня" структура URL також вигідно виглядає у посиланнях на ваш сайт.
Відвідувачів можуть дещо спантеличувати довгі URL, що нагадують шифрування.
Така URL на нашому сайті навряд чи сподобається користувачам
Подібні посилання дуже незручні у використанні. Користувачеві буде складно набрати цю адресу по пам'яті або вставити як посилання. Також користувач може викинути "непотрібну" частину URL, особливо якщо ця частина складається з незрозумілих параметрів, і частина посилання, що залишилася, вийде битою.
Деякі користувачі можуть давати посилання на вашу сторінку, використовуючи структуру URL як ключовий текст. Релевантні слова URL дають користувачам і пошуковим системам більше інформації про сторінку, ніж безсистемний параметр або набір символів.
Нарешті, пам'ятайте, що URL-адреса сторінки з'являється в результатах пошуку Google після назви сторінки та сніпету. Так само як у випадку з назвою та сніпетом, слова, що відповідають пошуковому запиту, будуть виділені жирним шрифтом (примітка: Google.ru автоматично розпізнає трансліт в URL)
Google успішно сканує сайти з будь-якою структурою URL, але якщо ви приділите трохи часу створенню простої і зрозумілої структури URL, то це оцінять як пошукові системи, так і користувачі.
Деякі вебмайстри перетворюють динамічні сторінки на статичні. Google схвалює цю практику, але це складна процедура, яка, будучи проведена неправильно, може суттєво ускладнити сканування вашого сайту.
Зручна структура URL
Використовуйте слова в URL - URL, що складаються зі слів, що відповідають темі та структурі вашого сайту, покращують навігацію користувачів по вашому сайту. Вони легко запам'ятовуються і зручніше давати посилання.
Не радимо:
використовувати довгі URL-адреси з непотрібними параметрами та ідентифікаторами сесії,
використовувати загальні назви сторінок, наприклад "page1.html",
наповнювати URL набором ключових слів, наприклад "cards-otkrytki-prazdniki-otpravit-pozdravleniya.html".
Створіть впорядковану структуру сайту – використовуйте таку структуру сайту, коли контент буде впорядкований і користувачеві буде легко в ньому орієнтуватися. Намагайтеся розділяти різні типи контенту за різними директоріями.
Не радимо:
використовувати велику кількість вкладених директорій, як
".../dir1/dir2/dir3/dir4/dir5/dir6/page.html",
використовувати назви директорій, що не мають жодного відношення до їхнього вмісту.
Надайте лише одне посилання, що вказує на документ – щоб не вийшло так, що деякі користувачі посилаються на одну версію URL, а деякі на іншу версію (це може "розбити" цінність цього контенту на дві сторінки), використовуйте лише одну URL для звернення до документа у структурі та внутрішніх посиланнях на вашому сайті. Якщо ви виявите, що користувачі посилаються на один і той же документ через різні URL-адреси, встановіть 301-переадресацію з небажаного URL на основний.
Не радимо:
надавати одну й ту саму сторінку в кореневій папці та в піддомені (наприклад
"domain.com/page.htm" та "sub.domain.com/page.htm"),
змішувати URL із www. та без www. у внутрішній перелінковці,
використовувати непотрібні великі літери в URL (користувачі звикли до малих літер в URL і краще їх запам'ятовують).
Спростіть навігацію вашим сайтом
Простота навігації вкрай важлива для веб-сайту, оскільки вона допомагає користувачеві швидко знаходити потрібну інформацію. Пошуковим системам також небайдуже те, як вебмайстер вказує на важливість того чи іншого контенту за допомогою навігації. Незважаючи на те, що Google шукає інформацію на рівні сторінок, йому також важливо розуміти роль конкретної сторінки у структурі сайту.
На будь-якому сайті є стартова або "головна" сторінка, на яку найчастіше заходять користувачі і яка є вихідною для навігації по сайту. Якщо ваш сайт містить більш ніж пару сторінок, вам слід задуматися про те, як користувач зможе перейти з головної сторінки на сторінки з більш специфічним змістом. Якщо у вас достатня кількість сторінок на більш вузькій темі, то, можливо, варто створити окрему сторінку навігації на цю тему (тобто стартова сторінка -> список тематичних сторінок -> специфічна тема)?
У вас на сайті сотні продуктів, які необхідно розсортувати за директоріями та каталогами?
Структура нашого маленького сайту листівок
Карта вашого сайту – це звичайна сторінка, яка містить структуру вашого веб-сайту і зазвичай складається з багаторівневого списку сторінок. Відвідувачі можуть звертатися до цієї сторінки, якщо вони не можуть знайти потрібні розділи. Незважаючи на те, що пошукові роботи відвідують цю сторінку і використовують її для сканування, вона націлена перш за все на відвідувачів.
Файл Sitemap у форматі XML, який можна додати через Інструменти для Вебмайстрів Google, полегшує пошуковику Google сканування вашого сайту. Sitemap також є способом повідомити Google про те, який вид URL ви надаєте перевагу для свого сайту: наприклад, http://moyastranaotkrytok.ua/ або http://www.moyastranaotkrytok.ua/.
Google брав участь у створенні скрипта-генератора файлів Sitemap, який допоможе вам створити файл Sitemap для вашого сайту.
Оптимальна навігація сайтом
Створіть природну ієрархію – спростіть перехід із більш загального матеріалу вашого сайту до специфічного, який користувачі шукають на вашому сайті. Додайте навігаційні сторінки якщо вони необхідні та ефективно увімкніть їх у внутрішню систему посилань.
Не радимо:
• створювати складну мережу навігаційних посилань, наприклад, домагатися того, щоб кожна сторінка сайту посилалася на кожну сторінку,
• занадто захоплюватися розбиттям контенту на підкатегорії (через якого користувачам доведеться натиснути на 20 різних посиланнях, щоб дістатися потрібного контенту).
Використовуйте переважно текстову навігацію – побудова навігації вашого сайту на текстових посиланнях суттєво полегшує сканування вашого сайту пошуковими системами. Багато користувачів також віддають перевагу текстовим посиланням іншим способам, особливо якщо врахувати те, що не всі браузери правильно розуміють Flash і JavaScript.
Не радимо:
Будувати навігацію виключно на JavaScript (меню, графіка та анімація). Незважаючи на те, що багато, хоч і не всі пошукові системи можуть обробляти подібні посилання, наявність простих текстових посилань на всі сторінки істотно покращить доступність вашого сайту для користувачів.
Використовуйте навігаційні ланцюжки (так звані "хлібні крихти"). Навігаційний ланцюжок – це ланцюжок внутрішніх посилань у верхній чи нижній частині сторінки. Вона допомагає користувачеві швидко переходити до попереднього розділу або кореневої папки. У більшості навігаційних ланцюжків посилання на кореневу папку (або стартову сторінку) йде першою, далі ліворуч йдуть більш специфічні директорії.
Розмістіть на сайті html-карту сайту та сайт Sitemap у форматі XML. Наявність простої карти сайту з посиланнями на всі або найважливіші сторінки (якщо сторінок сотні та тисячі) може бути дуже корисною. Файл Sitemap у форматі XML допомагає пошуковим сайтам у скануванні сторінок сайту.
Не радимо:
давати вашій html-карті сайту старіти і обростати битими посиланнями,
просто перераховувати сторінки в html-карті, не організовуючи їх за темами чи категоріями.
Враховуйте ті випадки, коли користувач вводить неправильну URL – оскільки багато користувачів можуть непередбачено переміщатися сайтом, і це варто враховувати. Наприклад, замість того, щоб використовувати навігаційний ланцюжок на сторінці, користувач просто відріже шматок URL, сподіваючись знайти кореневу папку даної категорії. Наприклад, він буде на сторінці http://www.moyastranaotkrytok.ua/otkrytki/vintage/prazdniki/novy_god.html, а потім введе в адресний рядок браузера http://www.moyastranaotkrytok.ua/otkrytki/vintage/ в надії отримати список усіх старовинних листівок. Ваш сайт підготовлений до подібних запитів або видасть помилку 404 ("сторінка не знайдена")?
А якщо користувач введе до рядка пошуку http://www.moyastranaotkrytok.ua/otkrytki/?
Створіть інформативну сторінку 404. Іноді, слідуючи за битим посиланням або неправильно ввівши URL, ваші користувачі будуть потрапляти на сторінку 404. Ваша власна сторінка 404, яка пропонує користувачеві перейти на робочу сторінку сайту, зробить ваш сайт більш зручним. Ваша сторінка 404 може містити посилання на головну сторінку, а також посилання на популярні або релевантні сторінки вашого сайту.
Не радимо:
дозволяти пошуковим системам індексувати вашу сторінку 404 (переконайтеся, що ваш веб-сервер налаштований на відповідь статусом 404 при запиті неіснуючої сторінки),
не надавати сторінку 404 взагалі, або поміщати на неї лише коротке повідомлення "Не знайдено", "404",
використовувати для сторінки 404 дизайн, що відрізняється від дизайну вашого сайту.
Пропонуйте якісний контент та сервіси
Якісний і конкурентоспроможний контент – це те, що здатне вплинути на позиції вашого сайту набагато сильніше, ніж всі вищеописані фактори. Користувачі знаються на якісних сайтах, і можуть рекомендувати сайт, що сподобався, іншим користувачам у блогах, форумах, соціальних мережах, електронних листах. Природна реклама та рекомендації від одного користувача до іншого роблять репутацію вашому сайту серед користувачів, так і пошукових машин. Домогтися цього ефекту без якісного контенту неможливо.
Контент на вашому сайті може бути на будь-яку тему, але дуже бажано, щоб він відповідав таким вимогам:
Пишіть легкий читання текст - користувачам подобається, коли текст на сайті легко читається.
Не радимо:
• розміщувати кострубатий текст, що рясніє граматичними помилками,
• розміщувати текст у вигляді зображень (можливо користувач захоче скопіювати та вставити текст, але пошукова система не зможе його розпізнати),
Не відходьте від теми – краще організовувати контент так, щоб користувач бачив, де закінчується одна тема і починається інша. Розбиття контенту на логічні групи допомагає користувачеві легше знаходити потрібне.
Не радимо:
звалювати велику кількість тексту на різні теми в одну велику купу без поділу на теми або параграфи.
Використовуйте релевантну мову.
Подумайте про те, якими словами скористається користувач, щоб знайти ваш контент. Користувачі з різним рівнем зацікавленості у темі можуть використовувати різні ключові слова у своєму пошуковому запиті. Наприклад, колекціонери листівок швидше за все шукатимуть листівки за жанрами, роками або авторами, наприклад [радянські листівки 50-х років], тоді як користувачі, які просто шукають сервіс, що надає відправку електронних листівок, швидше за все введуть назви свят або загальні описи наприклад [прикольні листівки]. Розуміння цієї різниці при написанні тексту з комбінацією слів, розрахованої на вашого користувача, дозволить вам досягти певних результатів. Google AdWords надає зручний аналізатор ключових слів, який знаходить нові комбінації ключових слів для вашої сторінки і дозволяє обчислити їх пошукову частотність. Також в Інструментах для Вебмайстрів ви можете побачити список пошукових запитів, за якими користувач надходить на ваш сайт.
Створюйте новий, унікальний контент. Новий контент змусить лояльних користувачів повертатися на ваш сайт знову і знову, а також приведе нових користувачів.
Не радимо:
збирати (або навіть просто копіювати) існуючий контент, який не несе жодної додаткової інформації для користувачів,
наповнювати сайт частково або повністю скопійованими один з одним сторінками
Пропонуйте ексклюзивні послуги – спробуйте створити новий сервіс, що не має аналогів. Ви можете написати унікальне дослідження, розповісти про сенсаційні новини або використати творчий потенціал своїх користувачів. Можливо, ви зробите щось таке, на що в інших не вистачає досвіду або ресурсів.
Створюйте контент для користувачів, а не для пошукових машин. Зазвичай найкращий результат виходить тоді, коли сайт створюється для користувачів, і при цьому вебмайстер не забуває про доступність пошукових систем.
Не радимо:
наповнювати сторінки великою кількістю ключових слів, які можуть бути корисні пошуковим системам, але роблять вміст сайту марним і нечитабельним для користувачів,
поміщати на сторінки марні для користувачів блоки тексту на кшталт "помилкові написання, що часто наводять користувачів на цю сторінку",
приховувати частину тексту від користувачів та показувати його лише пошуковим машинам.
Пишіть релевантний анкорний текст
Анкорний текст - це текст, який користувач бачить як опис посилання, він поміщається в тег <a href="...">анкорний текст</a>
Анкорний текст розповідає Google про сторінку, на яку ви посилаєтеся. Посилання на сторінці можуть бути внутрішніми (посилатися на інші сторінки сайту) або зовнішніми (що ведуть на інші сайти). У будь-якому випадку, чим краще ваш анкорний текст – тим легше користувачеві орієнтуватися, і тим зрозумілішою є пошукова система, про що сторінка, на яку ви посилаєтеся.
Як правильно використовувати анкорний текст
Вибирайте інформативний текст - Анкорний текст повинен містити хоча б коротку інформацію про сторінку за посиланням.
Не радимо:
використовувати як анкорний текст загальні слова на кшталт "сторінка", "стаття", або "клікніть тут",
використовувати анкорний текст, який не має жодного відношення до матеріалу за посиланням,
використовувати URL сторінки як анкорний текст (хоча можливі винятки, наприклад, якщо потрібно прорекламувати нову адресу сайту).
Прагніть до стислості. Ваша мета – короткий та інформативний текст, зазвичай одна точна фраза.
Не радимо:
• писати довгий анкорний текст, наприклад, цілу пропозицію або параграф.
Використовуйте відомий формат посилань. Зробіть анкорний текст посилань візуально відмінним від звичайного тексту вашого сайту. Користувача вводять в оману помітні посилання або посилання, на які він може натиснути випадково.
Не радимо:
• використовувати для анкорного тексту посилань стиль, який візуально не відрізняється від звичайного тексту сторінки.
Не забувайте про анкорний текст для внутрішніх посилань – можливо, ви приділяєте увагу перш за все посиланням, що вказують на інші веб-сайти, але внутрішні посилання не менш важливі, оскільки вони допомагають Google краще сканувати ваш сайт.
Не радимо:
наповнювати анкорний текст великою кількістю ключових слів,
ставити зайві посилання, які мають навігаційної цінності користувачам.
Правильно використовуйте теги заголовків
Теги заголовків (не плутати з html тегами <head> або заголовками протоколу HTTP) використовуються для розмітки структури сайту для користувачів. Є 6 розмірів заголовків, починаючи з найважливішого <h1> і закінчуючи найменш важливим <h6>.
На сторінці з статтею новин ми помістимо назву сайту в Тег <h1> а назву статті в Тег<h2>
Текст у тегах заголовків зазвичай більше, ніж звичайний текст сторінки, що служить візуальною підказкою користувачеві про його важливість і тематику контенту під цим заголовком. Заголовки різних розмірів дозволяють створити ієрархічну структуру вмісту сайту та покращити навігацію на сторінці.
Як правильно використовувати заголовки
Уявіть, що ви пишете тези. Подібно до тез у статті або газеті, текст вашої сторінки має основну тему та підпункти, що її розвивають. Продумайте їх та позначте за допомогою різних заголовків.
Не радимо:
розміщувати в тегах заголовків текст, що не має навігаційної цінності,
використовувати теги заголовків там, де більше підійшли б теги <em> або <strong>,
безладно перемикатися від заголовків одного розміру до іншого.
Не розкидайтеся заголовками. Використовуйте заголовки лише там, де вони дійсно потрібні. Занадто велика кількість заголовків на сторінці дезорієнтує користувача та ускладнює розуміння того, де закінчується одна тема та починається інша.
Не радимо:
• засмічувати сторінку зайвими заголовками,
• поміщати весь текст сторінки в тег заголовка,
• використовувати заголовки лише для стилізації тексту без визначення структури сторінки.
Оптимізуйте використання зображень
Зображення часто здаються одним із найпростіших елементів сайту, але їх використання також можна оптимізувати. Кожному зображенню відповідає ім'я файлу та атрибут "alt", обидва ці елементи корисні.
Аттрибут "alt" дозволяє ввести текст, який відображатиметься, якщо зображення з якоїсь причини неможливо показати.
Текст в атрибуті alt коротко описує зображення
Навіщо використовується цей атрибут? Якщо користувач переглядає ваш сайт через браузер з відключеними картинками або використовує програму читання тексту з екрана, текст alt буде служити описом зображення.
Також alt-текст використовують у графічних посиланнях, у разі він обробляється пошуковими системами як анкорний текст посилання. Незважаючи на це, ми не радимо використовувати велику кількість графічних посилань для навігації по вашому сайту, оскільки текстові посилання справляються з цією роллю не гірше. Ну і, нарешті, грамотний опис зображення в Теге alt разом з інформативним ім'ям файлу допомагають системам пошуку картинок, таким як Пошук Картинок Google, проіндексувати зображення з вашого сайту.
Правильне використання зображень
Використовуйте короткі та інформативні веб-сторінки, імена графічних файлів та інформативності.
Не радимо:
використовувати загальні назви файлів "image1.jpg", "pic.gif", "1.jpg"(для сайтів із тисячами зображень можна використовувати автоматичну систему перейменування файлів),
надто довгі імена файлів,
наповнювати alt текст великою кількістю ключових слів або вставляти цілі пропозиції.
Використовуйте текст alt для графічних посилань. Якщо ви хочете використовувати графічні посилання, alt текст повідомить Google інформацію про сторінку посилання.
Не радимо:
писати надмірно довгий alt текст, який може бути порахований за спам,
використовувати для навігації на сайті лише графічні посилання.
Зберігайте зображення в окремій директорії. Замість того, щоб розкидати графічні файли по безлічі директорій вашого сайту, зберіть їх у одній папці (наприклад, moyastranaotkrytok.ua/images/). Це спрощує шлях до ваших зображень.
Використовуйте типи файлів, що широко підтримуються. Більшість браузерів підтримують графіку у форматі JPEG, GIF, PNG та BMP. Також непогано, якщо розширення файлу збігається з його типом.
Ефективно використовуйте robots.txt
Файл "robots.txt" повідомляє пошукові системи про те, які частини вашого сайту відкриті для їх доступу та індексації. Цей файл, що зазвичай називається "robots.txt", поміщається в кореневу директорію вашого сайту.
Всім пошуковим роботам (позначається символом *) заборонено доступ до директорії /images/ або будь-якої URL-адреси, що починається з /search
Ви можете заборонити доступ пошукових роботів до тих частин вашого сайту, які вважають нецікавими для користувачів пошукових систем.
Врахуйте , що у випадку, якщо ваш сайт містить піддомени, і ви хочете заборонити сканування сторінок на них, вам доведеться створити окремий robots.txt для цього піддомену.
Також є деякі інші способи заборонити індексацію частин вашого сайту, наприклад, за допомогою атрибуту "NOINDEX" у метатезі robots, закриття частин сайту паролем через файл .htaccess та видалення вже проіндексованого контенту через Інструменти для Вебмайстрів.
Правильне використання robots.txt
Використовуйте надійніші методи приховування конфіденційної інформації. Не варто покладатись на robots.txt при блокуванні конфіденційної чи секретної інформації.
По-перше, пошукові системи все ще можуть поміщати посилання на заблоковані вами сторінки, не вказуючи заголовок або сніпет, якщо десь у мережі є посилання на цей матеріал (наприклад у логах реферерів). По-друге, нестандартні пошукові системи або пошукові системи, які не підтримують стандарти доступу для роботів, можуть ігнорувати вказівки з robots.txt. І, нарешті, цікавий користувач може заглянути до вашого сайту roobots.txt і побачити, які директорії ви хочете приховати. Шифрування контенту та встановлення паролів через файл .htaccess - набагато надійніші способи.
Не радимо:
дозволяти індексацію сторінок пошуку та їм подібних (користувачі не люблять з однієї сторінки пошуку переходити на іншу без особливої корисної інформації),
дозволяти індексацію великої кількості однакових чи майже однакових сторінок. Чи потрібні в індексі 10000 практично однакових сторінок?
дозволяти індексацію сторінок, згенерованих проксі-сервером.
Використовуйте rel="nofollow" для посилань
Використання атрибута rel="nofollow" сигналізує Google про те, що роботу не слід переходити за деякими посиланнями на вашому сайті або передавати цим сторінкам репутацію вашого сайту. Атрибут rel="nofollow" додається до анкорного тексту посилання.
Якщо ви посилаєтеся на сайт, якому не довіряєте, використовуйте nofollow
Коли це може стати в нагоді? Якщо на вашому сайті є блог, відкритий для коментарів, то в цих коментарях можуть з'явитися посилання на сайти, з якими вам не хочеться мати нічого спільного. Поля відкритих коментарів на сайтах взагалі дуже вразливі для спамерів. Nofollow для небажаних посилань гарантує вам те, що ви не ризикуєте поділитись чистотою своєї репутації із сумнівним сайтом. Більшість движків для блогів автоматично ставлять nofollow на коментарі, ті, які цього не роблять, можна налаштувати відповідним чином. Ця порада стосується будь-яких розділів вашого сайту, на яких користувачі можуть самі додавати контент, наприклад, гостьових книг, форумів, міні-чатів і т.д. Якщо ви не проти підтримати сайти, на які посилається користувач (тобто ви довіряєте користувачам), то в nofollow для посилань немає необхідності. Однак, слід врахувати, що посилання на сумнівні сайти можуть вплинути на репутацію вашого сайту в Google.
Інший випадок використання nofollow застосовується тоді, коли у статті на своєму сайті ви бажаєте послатися на інший сайт, але не хочете ділитися з ним своєю репутацією. Наприклад, ви пишете у своєму блозі про спам у коментарях і згадуєте веб-сайт, який нещодавно рекламувався таким чином. Ви хочете попередити інших про цей сайт, тому даєте на нього посилання, але в жодному разі не хочете додавати рейтинг до цього сайту. Ось тут то вам і стане в нагоді nofollow.
Якщо ви хочете додати nofollow до всіх посилань на сторінці, то ви можете використовувати nofollow у метатезі robots, який розміщується всередині тега <head> на цій html-сторінці.
Правильно просуйте ваш веб-сайт
У той час як більшість посилальної бази вашого сайту буде наростати в міру того, як люди будуть знаходити його і ставити посилання, ми розуміємо, що можливо вам захочеться розповісти світові про результати вашої титанічної праці щодо створення сайту та написання контенту. Ефективне просування вашого контенту призведе до того, що цільова аудиторія швидше його знайде та оцінить.
Як правильно рекламувати ваш веб-сайт
Напишіть про новий контент та послуги у своєму блозі. Пост у блозі на вашому персональному сайті, що повідомляє відвідувачам про додавання нових матеріалів – це чудовий спосіб дати знати про новий контент або сервіси. Інші вебмайстри, які читають ваш блог або RSS-стрічку, можуть так само поширити новину.
Не забувайте про офлайнову рекламу – зусилля щодо реклами вашого сайту в офлайні також цілком виправдані. Наприклад, якщо у вас бізнес-сайт, додайте його URL на візитки, фірмові бланки або рекламні проспекти. Ви також можете повідомити своїх клієнтів про новини на сайті за допомогою листів.
Використовуйте соціальні мережі. Сайти, створені навколо взаємодії користувачів та обміну інформацією, помітно полегшують вам пошук цільової аудиторії для вашого сайту.
Не радимо:
рекламувати кожне незначне оновлення - привертайте увагу до справді значних речей,
залучати сайт до схем, що штучно розкручують його популярність і виводять його в топ цих схем.
Додайте компанію до Бізнес Центр Карт Google. Якщо у вас локальний бізнес, додайте його до Бізнес-центру Карт Google, це допоможе вам знаходити клієнтів, які шукають місцеві компанії і на картах Google Maps.
Взаємодіяти з іншими сайтами схожої тематики – швидше за все, існує велика кількість сайтів, тематика яких близька до вашої. Зазвичай взаємодія із нею досить продуктивно. Гарячі теми у вашому співтоваристві можуть підказати вам ідеї для контенту або побудови соціально-орієнтованого ресурсу.
Не радимо:
спамити всілякі сайти вашої тематики з проханням розмістити посилання на ваш контент
купувати посилання з інших сайтів з метою отримати Page Rank замість трафіку.
Використовуйте безкоштовні інструменти для вебмайстрів
Більшість пошукових систем забезпечують своїх веб-майстрів безкоштовними інструментами. Інструменти для Вебмайстрів Google дозволяють вебмайстрам краще контролювати взаємодію їхніх веб-сайтів з Google та отримувати корисну інформацію про свій сайт. Використання інструментів для веб-майстрів Google не дає вашому сайту будь-яких особливих привілеїв, проте грамотне їх використання дозволить налаштувати ваш веб-сайт для ефективного ранжування в Google. Цей сервіс допомагає:
• побачити, які частини сайту є проблемними для сканування роботом Googlebot,
• завантажити файл Sitemap у форматі XML,
• створити та проаналізувати файл robots.txt,
• видалити URL вже проскановані Googlebot,
• вибрати основний домен,
• перевірити правильність метатегів title та description,
• переглядати найчастіші пошукові запити, за якими відвідувачі приходять на сайт,
• побачити свій сайт з погляду Googlebot,
• видалити небажані посилання, які Google може відображати у результатах пошуку,
• отримувати повідомлення про порушення стандартів якості та надсилати заявки на перегляд сайту.
Yahoo! (Yahoo! Site Explorer) і Microsoft (Live Search Webmaster Tools) також надають безкоштовні інструменти для вебмайстрів.
Використовуйте сервіс веб-аналітики
Якщо ви вже покращили сканування та навігацію на вашому сайті за допомогою інструментів для вебмайстрів, то вам напевно цікавий трафік, що приходить на ваш сайт. Для цього дуже корисні програми веб-аналітики, наприклад Google Analytics.
Google Analytics дозволяють вам:
побачити те, як користувачі знаходять ваш сайт і поводяться на ньому,
зрозуміти, який контент на вашому сайті найбільш популярний,
виміряти вплив оптимізації на ваш сайт (наприклад зрозуміти як зміна метатегів та заголовків вплинуло на ранжування вашого сайту)
Для просунутих користувачів інструменти аналітики у поєднанні з логами вашого веб-сервера надають ще більше інформації про доступ користувачів до документів на вашому веб-сайті (наприклад, додаткові пошукові запити, що ведуть на ваш сайт).
Крім того, Google має спеціальний інструмент: Google Website Optimizer який дозволяє вам спостерігати за тим, які зміни на сайті дозволяють отримати найкращу відвідуваність. У поєднанні з Google Analytics та Інструментами для Вебмайстрів цей інструмент надає море можливостей щодо покращення вашого сайту.
0 Коментарі