About Me

header ads

Чому падає трафік на сайті

 Чому падає кількість відвідувачів на сайті


Вас ніколи не цікавило питання: "Чому падає трафік на сайті?". Звичайно, якісні проекти з постійною розкруткою та підтримкою таким зазвичай не "страждають", але це може статися практично з будь-яким ресурсом. У статті я розберу можливі причини падіння кількості відвідувачів на сайті, а також запропоную варіанти їх усунення.


Всі причини падіння трафіку я поділив на дві великі групи: зовнішні та внутрішні. Внутрішні – це ті, що трапляються по “вині” вебмайстрів, оптимізаторів, власників сайтів. Тобто, тих, хто має доступ до ресурсу. Зовнішні це пошукові системи, користувачі, тобто непідконтрольні об'єкти. Почну із зовнішніх причин.


Зовнішні причини падіння трафіку


Фільтри пошукових систем.


На веб-сайті можуть бути накладені різні фільтри. Також сайт можуть просто забанити пошукові системи. У більшості випадків відбувається значне зменшення кількості проіндексованих сторінок або падіння позицій за ключовими словами у пошуковій видачі.


Рішення. Якщо ваш сайт білий і пухнастий, але ви побачили радикальні зміни в його індексації або кількості трафіку з пошукових систем, можна відразу написати в службу підтримки. Можливо, вони з'ясують проблему, чи вкажуть на неї, чи допоможуть її вирішити. Якщо ви з якихось причин не хочете нікому показувати свій ресурс, то спочатку потрібно зрозуміти під який фільтр потрапив сайт. Після цього виявити причини, через які проекти потрапляють під нього, та усунути їх. Для кожного фільтра є різні особисті ситуації.


Сезонність трафіку.


Багато вебмайстрів не аналізують зростання відвідуваності. А тоді, коли він падає, то вони й самі впадають у паніку. Причиною ж може бути лише сезонність трафіку.


Рішення. Проаналізуйте контент вашого сайту на наявність сезонних документів: тури, вітальні листівки, свята і так далі. Також, як правило, відвідувачів менше влітку та у вихідні дні. Але є й винятки.


Зміна алгоритмів пошукових систем.


Пошуковці постійно щось змінюють та “підкручують” у своїх алгоритмах. В основному це не яскраво виражається на відвідувачах з пошуку. Але іноді формули розрахунку релевантності документів сильно змінюються, що веде за собою і зміни в трафіку.


Рішення. Зазвичай, зміна технологій чи алгоритмів афішується, чи “розкривається” самими вебмастерами (оптимізаторами) через деякий час після впровадження. У таких випадках з'являються і дані про нові розробки пошуковиків: які фактори стали більш важливими, які менш і таке інше. За отриманою інформацією, потрібно провести роботи над сайтом, або розвивати його в новому ключі.


Збільшення конкуренції.


Якщо ви не розвиваєте сайт і він знаходиться у вільному плаванні, то конкуренти можуть не сидіти на місці. У цьому може бути причина падіння трафіку. Ваші позиції в пошукових системах поступово падатиму вниз, а відвідувачі переходитимуть до конкурентів.


Рішення. Намагайтеся завжди розвивати свій проект: збільшувати кількість корисного контенту, вводити нові «фішки». Не забувайте також про якісну масу посилань. У такому разі конкуренти вам не лякаються.


Проблеми з масою посилань.


Зворотні посилання на сайт – це важливий фактор ранжування. Погані "обратки" (посилання з лінкопомийок, порноресурсів і так далі) крім того, що нічого хорошого сайту не принесуть, так ще можуть завдати шкоди.


Рішення. Варто стежити за масою посилань з панелей вебмайстрів і, у разі проблем, спілкуватися зі службою підтримки пошукових систем. Це я б так зробив, бо ніколи з подібним не стикався. Але на форумах часто бачив повідомлення про зниження позицій через зовнішні чинники.

Внутрішні причини падіння трафіку


Значні зміни на сайті.


Це може бути зміна движка, структури, дизайну (шаблону), помилки в robots.txt, тобто якісь суттєві зміни. Якщо структура на сайті стає менш зрозумілою, змінюється вкладеність сторінок (стає глибшою), код стає менш валідним – все це може послужити тому, що пошукові системи почнуть гірше ранжувати ваш ресурс.


Рішення. Усі зміни на сайті мають бути продумані до їх застосування. Якщо змінюється дизайн, то він має бути валідним. Якщо змінюється система управління контентом, вона повинна бути перевірена і надійна. Також варто грамотно налаштувати 301 редирект у разі зміни адрес сторінок і обережно підходити до зміни важливих файлів зокрема robots.txt.


Відсутність сайту.


Якщо ваш проект часто або довгий час був недоступний відвідувачам та пошуковим системам, то це позитивно ніяким чином не позначиться на ваших позиціях у видачі.


Рішення. Якісний та надійний хостинг дуже важливий для розвитку сайту, тому варто довіряти лише перевіреним компаніям. Слідкуйте за тим, щоб ваш сайт був доступний відвідувачам.


Віруси, погані скрипти, попандери, клікандери.


У разі вірусів пошукові системи та браузери повідомлятимуть про небезпеку відвідування вашого сайту. Через це кількість відвідувачів може різко впасти. Якщо на сайті вони довгий час не забираються, то це може позначитися і на позиціях у видачі.


Рішення. Не розміщуйте неперевірені скрипти, попандери, клікандери. У разі, якщо було виявлено вірус на сайті, то в найкоротші терміни видалити його, додатково подбавши про безпеку ресурсу.


Проблеми у вихідних посиланнях.


Причина може бути не тільки у вхідній масі посилань, але і у вихідних посиланнях. Сюди я відношу продажні посилання, приховані посилання шаблону, посилання, отримані зломом.


Рішення. Потрібно стежити за безпекою сайту, за вихідними посиланнями, намагатися посилатися на тематичні ресурси та утримуватися від проставлення посилань на сумнівні сайти.

Сайт перестав оновлюватись.


Існують такі проекти, оновлення на яких є обов'язковим фактором. Яскравим прикладом буде новинний сайт. Новини "старіють" з блискавичною швидкістю, тому старими матеріалами на такому ресурсі вже практично ніхто не цікавитиметься. Також більшу частину трафіку новинні сайти одержують з агрегаторів новин. Нема нового контенту – немає трафіку з агрегаторів. До певної міри блоги теж залежать від частоти оновлення: у період виходу нового посту спостерігається збільшення кількості відвідувачів.


Рішення. Якщо ваш сайт багато в чому залежить від актуальності інформації або її періодичності, то не забувайте про це.


Загальна схема дій


Якщо ви побачили падіння кількості відвідувачів на вашому сайті, то можливий наступний план дій:


У статистиці відвідувань необхідно знайти дату, коли трафік почав падати.

Згадати, які дії вчинили з сайтом незадовго до цієї дати.

Скористатися одним із рішень.


Також варто проаналізувати не тільки загальне падіння трафіку, але й подивитися статистику щодо відвідувачів, які прийшли з пошуку, виявити позиції щодо основних трафікогенеруючих ключових слів і так далі. Це допоможе вибрати причину, яка викликала проблему.

Чому падає трафік на сайті


Дописати коментар

0 Коментарі