Загальні принципи всього магазину.
Логотип магазину.
Завжди повинен знаходитися у верхній частині сторінки, в тому самому місці і бути добре помітним. На всіх сторінках, окрім головної, логотип є посиланням на головну сторінку.
Номер телефону.
Завжди знаходиться завжди в тому самому місці на сторінці;
Номер телефону вказується із кодом міста;
Добре помітний у перші кілька секунд перегляду сторінки;
Біля телефону завжди має бути посилання «замовте зворотний дзвінок».
Пошук по сайту.
Форма пошуку знаходиться у верхній частині сторінки, у шапці або бічній колонці;
Форма добре помітна навіть при швидкому перегляді сторінки;
Біля форми пошуку є посилання розширений пошук;
Кнопка «знайти» має бути обов'язково.
Основний фон магазин білий або світлий.
Колір контрастний шрифт фону.
Усі посилання у контенті магазину підкреслені.
Критично важливі посилання мають підказки.
Усі зображення в магазині повинні мати тег alt
Не використовуйте скрипти, що змінюють вигляд курсору, не використовуйте скрипти типу «падаючий сніг», що спливають без відома користувача вікна та банери.
Сторінка помилки 404 повинна виконана в дизайні магазину та містить посилання на основні розділи магазину, карту сайту та форму пошуку.
Сайт повинен коректно відображатись у всіх популярних браузерах і мати версію для мобільних телефонів.
Базова навігація магазину.
Меню каталогу товарів завжди розташоване вертикально;
Вкладені пункти меню товарів мають відображатися без перезавантаження сторінки;
Меню каталогу товарів повинно мати трохи більше 8 пунктів.
Пункти меню каталогу товарів мають бути відсортовані або за алфавітом або за групами товару.
Меню каталогу товарів має містити віртуальні категорії «новинки», «розпродажі», «кращі товари», у яких товари підібрані за якимось принципом.
Навігація магазину розташована горизонтально.
Для всіх сторінок магазину використовуються «хлібні крихти».
Поточний пункт меню завжди виділено.
Посилання на сторінки «варіанти оплати», «способи доставки», «ЧаВо», «Контактна інформація» повинні бути присутніми.
Кошик.
Бокс кошика повинен знаходитися на всіх сторінках магазину завжди в тому самому місці.
Бокс кошика має бути помітним при перших трьох секундах перегляду сайту.
У боксі кошика, коли кошик порожній, може бути інформація про розпродажі, акції та спеціальні пропозиції.
При додаванні товару в кошик, після натискання кнопки «купити» з'являється повідомлення про те, що товар до кошика доданий.
У боксі кошика при додаванні товару відбувається видима зміна.
У боксі кошика, завжди виводиться список доданого туди товару, з цінами, можливістю редагувати кількість товару і посиланням «оформити замовлення».
Сторінка кошика.
Сторінка кошика не містить каталог товарів.
Сторінка кошика не містить рекламних банерів, спец. пропозицій.
На сторінці кошика відсутня анімація.
Для сторінки кошика використовується більший шрифт, ніж на сайті
На сторінці корзини є інформація про доставку.
На сторінці кошика є інформація про те, як зробити замовлення за телефоном.
На сторінці кошика є інформація про те, як поставити запитання або зв'язатися з менеджером магазину.
На сторінці кошика має бути кнопка «повернутись до покупок»
Сторінка кошика працездатна при вимкненому JavaScript.
Інформація про знижки, бонуси та подарунки вважається автоматично в кошику і не вимагає від користувача жодних додаткових дій.
Процес оформлення замовлення.
Оформлення замовлення має відбуватися лише на одній сторінці.
Оформлення замовлення не повинно перериватись, якщо користувач не зареєстрований.
Не зареєстрованим користувачам для оформлення замовлення потрібно вказати лише e-mail та номер телефону.
У процесі оформлення замовлення пропонується декілька варіантів доставки.
У процесі оформлення замовлення вказується максимум варіантів оплати.
За натисканням кнопки «оформити замовлення», покупцю показується сторінка з інформацією про успішно відправлене замовлення та словами подяки.
За фактом оформлення замовлення покупцеві надсилається e-mail з подяками, детальним списком замовлених товарів, реєстраційними даними, зазначенням обраного способу оплати та доставки контактними телефонами менеджерів.
Час реакції менеджера магазину на замовлення не повинен перевищувати 5 хвилин.
Головна сторінка магазину.
Головна сторінка магазину має містити осмислений заголовок магазину.
Головна сторінка містить короткий текст «про магазин», побудований на вигодах та (або) Унікальній Торговій Пропозиції (УТП)
Головна сторінка містить як мінімум одну конкретну пропозицію щодо купівлі товару.
Головна сторінка містить помітне посилання на пропозицію допомоги з вибору товару та оформлення замовлення.
Пункти меню оплата та доставка повинні бути легкообхідними з будь-якої точки сторінки
Головна сторінка не повинна містити pop-up банерів та спливаючих вікон.
Головна сторінка не повинна містити жодних звуків, що запускаються без дій користувача
Головна сторінка містить докладну контактну інформацію (номер телефону, адресу, e-mail, посилання на форму зворотного зв'язку та детальну контактну інформацію).
Необхідно давати посилання на сторінку із сертифікатами товару.
Якщо у вас є офіс або реальний магазин, на головній необхідно розмістити інформацію про магазин, з фотографією та посиланням на карту проїзду.
Інформаційні сервіси (підписка, форма реєстрації) повинні знаходитися у верхній частині екрана.
Карточка товару.
Картка товару містить добре помітний заголовок – назву товару.
Для кожного товару має бути опис товару, написаний людською мовою.
Є технічні характеристики.
У технічних характеристиках обов'язково повинні бути вказані вага товару та розміри в упаковці.
Обов'язково має бути зазначена ціна товару за одиницю.
Ціна товару має бути добре помітна.
Кнопка "купити" або "покласти в кошик" має бути добре помітна.
Для кожного товару має бути фотографія.
Додаткові фотографії товару мають показувати товар з усіх боків, бажано фото товару у запакованому вигляді. Для деяких товарів, розміри яких важко визначити візуально, потрібно використовувати фотографію з лінійкою.
На картці товару відсутні відволікаючі елементи (новини, реклама)
Ви можете використовувати вкладки для розділення вмісту.
Для кожного товару повинні бути визначені супутні товари з можливістю додати до кошика разом з основним товаром.
Каталог товарів.
Сторінка розділу та підрозділу містить: заголовок, короткий опис, перелік товарів з фільтрами.
Користувач повинен мати можливість сортувати товар у категорії.
Блок товару як мінімум містить назву товару, зображення товару, короткий опис товару, ціну товару, значки та іконки акцій та знижок, кнопку «купити» або «додати в кошик».
У розділах та підрозділах містяться посилання на популярні розділи.
Існує як мінімум два альтернативні способи навігації за каталогом.
Реєстрація.
Користувачеві пояснюється вигода реєстрації. Текст, який пояснює вигоду, може бути або поруч із кнопкою «зареєструватися», або сторінку реєстрації перед формою введення даних.
При помилці у введенні даних помилковий пункт виділяється кольором та текстовим повідомленням.
При помилці введення даних форма не перевантажується і введені дані не потрібно вводити повторно.
При реєстрації потрібно запитати згоду отримання розсилки від магазину.
Usability тестування самотужки
А тепер я розповім про те, як просто і практично без витрат провести якісне Usability тестування вашого сайту самотужки.
Для цього Вам знадобиться:
Вільне помешкання.
Комп'ютер чи ноутбук.
Відеокамера або камера з можливістю запису відео та звуку. У процесі тестування ми будемо записувати на камеру дії користувача на моніторі та його коментарі.
5 осіб, які працюватимуть тестерами.
Блокнот для нотаток.
Особливості підбору тестерів.
Перед початком тестування переконайтеся, що всі тестери знають, як користуватися інтернетом, і мають якийсь досвід.
В ідеалі було б чудово, щоб тестери були з цільової аудиторії вашого сайту.
Визначаємо цілі.
Визначимося, що саме ми тестуватимемо.
Якщо це магазин, то нам цікаво буде з'ясувати такі моменти:
• Чи все зрозуміло покупцям у процесі пошуку та вибору товару
• Чи зрозумілий процес оформлення замовлення
• Чи зрозуміла процедура оплати товару
• Наскільки зручно користуватися пошуком у магазині.
Визначення задач.
На підставі цілей визначимо завдання нашим тестерам.
Дотримуйтесь правила, один тестер – одне завдання. Важливо перед початком тестування пояснити тестерам, що в даному випадку тестується інтерфейс сайту, а не вміння тестера виконувати завдання.
Завдання можуть бути приблизно такими:
Підібрати в подарунок mp3 плеєр та оформити замовлення.
Вибрати в категорії «телевізори» телевізор своєї мрії та оформити замовлення, сплативши за допомогою кредитної картки.
За допомогою форми пошуку знайти на сайті модель телефону для дружини/чоловіка та оформити замовлення.
Як виглядає процес тестування?
• У момент тестування важливо, щоб у приміщенні не було нікого стороннього, тільки ви і тестер. Саджаємо тестера за комп'ютер, вмикаємо камеру на запис, відкриваємо наш сайт і ставимо завдання. Від тестера потрібно виконати завдання, озвучуючи свої дії та роздуми, які виконуються в процесі вирішення задачі.
Йому забороняється звертатися до вас за допомогою, всі завдання він має вирішити самостійно.
• У цей час ви в блокноті відмічайте ті ситуації і сторінки на яких у користувача виникли труднощі і свої нотатки з цього приводу.
Якщо за 10 хвилин тестер не зміг виконати завдання, тест припиняється.
Негативний результат – теж результат.
Підсумки
За підсумками тестів у вас має скластися список помилок юзабіліті та проблемних місць, де у користувачів виникли проблеми.
Особливо звертайте увагу на ті моменти, де складнощі виникли і кількох тестерів.
На мій досвід використання цього методу, він дозволяє збільшити конверсію магазину в середньому на 50%.
Проблеми юзабіліті та навігації по сайту
Як я вже неодноразово писав, зараз пошукові системи звертають велику увагу на поведінку користувачів на сайті і цей фактор нарівні з внутрішньою оптимізацією та масою посилань безпосередньо впливає на визначення релевантності вашого ресурсу за тим чи іншим пошуковим запитом.
Як звичайно буває в таких випадках, вже з'явилися контори, які намагаються надавати послуги з накрутки факторів користувача, хоча ще до кінця і не зрозуміло на що саме в поведінці користувачів пошукові системи звертають особливу увагу. Адже для різних ресурсів той самий показник може означати зовсім різне, бо не завжди багато переглянутих сторінок і довгий час, проведений на сайті, є позитивним моментом, що говорить про гарне юзабіліті сайту.
Але думати про зручну навігацію та інші атрибути юзабіліті доводиться вже всім без винятку вебмайстрам.
На жаль, в галузі покращення навігації по сайту та підвищення загального рівня юзабіліті не достатньо буде просто захотіти щось зробити в цьому напрямку. Все набагато складніше, бо потрібно спробувати поглянути на свій проект очима читачів, які щойно вперше прийшли і загубилися в складній навігації і вважали за благо скоріше піти з цього незрозумілого «щось», де «юзабіліті» навіть не пахне.
0 Коментарі