About Me

header ads

Nofollow та noindex

 Nofollow і noindex або як закрити від індексації посилання та не втратити статичну вагу


Сьогодні я хочу торкнутися проблеми розуміння того, чи можна зараз використовувати теги nofollow та noindex для того, щоб закрити посилання від індексації пошуковими системами, бо останнім часом відбулася кардинальна зміна алгоритму роботи як тега noindex, так і тега nofollow.


Проблема тут полягає в тому, що Google змінив принцип розрахунку статичної ваги при використанні тега nofollow (взагалі-то, nofollow не є тегом як таким, але для спрощення я його називатиму саме так, щоб не вносити додатковий сумбур до термінології) і зміна це давно і гаряче обговорюється на різних тематичних форумах щодо просування та оптимізації сайтів.


Але розповісти про все в двох словах це не наш метод і тому давайте все ж таки розберемося з nofollow і noindex грунтовно і з усіма подробицями, бо seosemsajta.blogspot.com в першу чергу - блог для вебмастерів-початківців, інтереси яких я зобов'язаний ставити в основу .


Посилальне ранжування та статична вага – дві важливі функції зворотних посилань.


Тому я зараз трохи підпущу «води», як висловлюються деякі панове в коментарях, і спробую на пальцях та абстрактних прикладах показати, як саме працювали теги nofollow та noindex до описаних вище змін та як вони працюють зараз. Ну, і спробуємо зрозуміти як закрити від індексації посилання при поточному розкладі і чи взагалі це можна зробити.


Так, і відразу обмовлюся, що моя думка жодною мірою не є абсолютною істиною, бо вона лише виражає мою точку зору на цю проблему з урахуванням пошуковими системами тегів nofollow і noindex і, природно, може бути помилковою через різні причини. Тому в коментарях вітається заперечення цієї теорії, але все ж таки, бажано, щоб це було хоч трохи аргументовано. Заздалегідь дякую всім коментаторам, бо в суперечці народжується істина.


Отже, давайте спочатку повернемося трохи в минуле і подивимося, як можна було за допомогою тегів nofollow і noindex закрити від індексації посилання (найчастіше все ж таки намагаються закрити від індексації зовнішні посилання, бо вони сприяють витіканню статичної ваги з сайту, але про це поговоримо трохи пізніше).


Посилання для пошукових систем виконують відразу дві основні функції, які допомагають пошуковикам формувати найбільш релевантну пошукову видачу.


Так ось, тексти посилань, які називають ще анкорами, дозволяють пошуковим системам проводити так зване рангування посилань, що істотно впливає на положення сайту в пошуковій видачі. Саме з цієї причини для просування сайту за будь-яким пошуковим запитом (особливо за високочастотними та середньочастотними запитами, бо для просування за низькочастотними запитами взагалі може не знадобиться купівля зовнішніх посилань) оптимізатори намагаються закупити якнайбільше зворотних посилань з текстами (анкорами), що містять ключові слова з того запиту, яким просувається дана сторінка сайту.


Свого часу низка ентузіастів зробили так, що на запит «жалюгідний невдаха» у Google відкривався сайт тодішнього президента Америки Джорджа Буша молодшого. Що примітно, на самому сайті взагалі не зустрічалося дане словосполучення, але на цей сайт була проставлена сила-силенна зворотних посилань з текстом (анкором) «жалюгідний невдаха», в результаті чого вийшов такий казус. Наразі вже такий фокус не пройде, бо посилальне ранжування не має такого колосального впливу на ранжування сайту і потрібно, щоб і на самому сайті Буша зустрічалася ця фраза.


Але на цьому роль посилань у пошуковому просуванні сайту не закінчується, бо всі пошукові системи в обов'язковому порядку для кожної сторінки кожного окремого сайту розраховують так звану статичну вагу. Можливо, що різні пошукові системи розраховують статичну вагу сторінок по-різному, але суть залишається не зміненою — статична вага передається сторінці тільки за посиланням і при цьому не враховується текст (анкор) цього посилання.


Щоправда, будь-яка сторінка (документ, як їх називають пошуковики) відразу після своєї появи

(індексації її пошуковими системами) має початкову мінімальну статичну вагу, яка може бути необмежено збільшена за рахунок вхідних зовнішніх та внутрішніх посилань на цю сторінку. Тут ключовим моментом і те, що статичний вага передається як зовнішніми посиланнями, а й внутрішніми.


Причому сторінка (документ), посилаючись на інші зовнішні або внутрішні сторінки, зовсім не втрачає свою власну статичну вагу, яка повністю залежить тільки від кількості і якості посилань, що входять на неї. Під якістю я маю на увазі власну статичну вагу сторінок донорів (донори - ті сторінки, з яких проставлені посилання на ваш документ, який у цьому випадку виступає акцептором).

Кожну сторінку сайту можна буде представити як окремий басейн, в який буде підводитися вода по ряду труб різного діаметру (наші вхідні внутрішні та зовнішні посилання з документів з різною статичною вагою), а так само буде ряд труб, якими вода побіжить на сторінки вашого ж або будь-якого іншого сайту (вихідні внутрішні та зовнішні посилання). Рівень води в басейні буде еквівалентний статичній вазі, набраній даним документом (вебсторінкою вашого ресурсу).


Допущення ж полягатиме в тому, що вода, витікаючи трубами вихідних посилань, не зменшуватиме рівень води в басейні (статична вага документа). Ось саме на такому прикладі ми і розглянемо для наочності роль тегів nofollow і noindex (до і після змін, що відбулися) і те, як можна закрити від індексації посилання.


Тепер дивіться уважно. Припусти, що у нас з однієї вебсторінки проставлено 4 внутрішні посилання та одне зовнішнє (в аналогії з басейном це буде еквівалентно п'яти вихідним трубам однакового перерізу). В результаті, максимальна статична вага, яка може передати цей документ (вебсторінка), буде поділена рівно на 5 частин і лише одна п'ята цієї ваги передасться на кожну з 4 внутрішніх сторінок вашого сайту, а одна п'ята ваги піде за зовнішнім посиланням.


Як закрити від індексації посилання (nofollow?)


А тепер уявіть, що ви маєте можливість попросити пошукові системи не індексувати це саме одне зовнішнє посилання (закрити його від індексації або в аналогії з басейном — перекрити вентиль на трубі, що веде не на ваш сайт). Тоді максимальну статичну вагу документа, яку він може передати, потрібно буде ділити вже не на 5 частин, а лише на 4, що дозволить внутрішнім сторінкам вашого ресурсу отримати більшу статичну вагу.


Начебто дрібниця, але якщо у вашого ресурсу тисяча сторінок, а ви закриєте від індексації кілька наскрізних зовнішніх посилань (які будуть присутні на всіх веб-сторінках ресурсу, наприклад, посилань з лічильників відвідувань), то сумарний приріст статичної ваги документів вашого сайту буде відчутним. А статична вага безпосередньо впливає на положення вашого сайту в пошуковій видачі при ранжируванні (звісно, за інших рівних умов оптимізації).


Так, думаю, що з питанням, навіщо закривати зовнішні посилання від індексації, ми розібралися і тепер залишилося тільки з'ясувати, а як закрити посилання від індексації? Раніше було все просто - укладаєте непотрібне вам посилання в тег noindex, що відкриває і закриває, а в Html тег посилання A прописуєте атрибут nofollow, наприклад, так:


<noindex>


<a rel="nofollow" href="http://сайт.ua/">Зовнішній ресурс</a> </noindex>


У WordPress для автоматизації процесу закриття від індексації всіх зовнішніх посилань можна використовувати, наприклад, WP-NoRef плагін. При використанні цього плагіна, якщо в тег посилання прописати спеціальний клас, зовнішнє посилання залишиться відкритим для індексації пошуковими системами. Це може знадобитися, наприклад, при наданні посилання у постовому або рекламному огляді.


І такий спосіб закриття від індексації чудово працював. Статична вага не передавалася за закритим таким чином посиланням і внутрішні сторінки вашого сайту, в результаті, отримували дещо більшу статичну вагу, ніж у випадку з відкритим зовнішнім посиланням. Але так було раніше, а зараз із закриттям посилань від індексації все стало дуже і дуже проблемно, якщо не сказати більше...


Але це ж стосується тільки утримання статичної ваги на сайті, в той час як посилання закрите тегом nofollow як і раніше не буде враховуватися пошуковими системами і тут важливо розуміти, що, наприклад, в коментарях просто необхідно закривати посилання від індексації, бо велика кількість зовнішніх посилань на спамні ресурси (ви можете перевірити всі сайти коментаторів?) зробить ваш сайт теж спамним в очах пошукових систем.


Отже, повернемося до того, що Google змінив алгоритм роботи тега nofollow — тепер за посиланням, в яке вставлено nofollow, статична вага на документ не передаватиметься, але в той же час, це не збільшить частку статичної ваги, що передається на внутрішні сторінки, що залишилися. відкритим для індексації внутрішніх посилань. Такий ось фінт вухами.


А ось поточна ситуація з тегом nofollow і ставленням до нього Google виглядає як видирання труби зовнішнього посилання з коренем - посилальна вага вже не потече на зовнішній ресурс, але й у нас у басейні залишиться дірка, а отже, внутрішні сторінки вашого сайту, як і раніше, недоотримуватимуть статичної ваги.

Можна, звичайно, проставляти зовнішні посилання через редиректи або джаву, але Google такі посилання вже навчився враховувати. У зв'язку з цим взагалі не зрозуміло, як бути із зовнішніми посиланнями з коментарів та лічильників відвідувань. Вони по будь-якому виходить смоктатимуть статичну вагу з сайту в порожнечу (при закритті їх від індексації nofollow), або на ресурси коментаторів або лічильників (у разі відмови від використання nofollow).


Деякі вебмайстри, до речі, використовують у коментарях не простий nofollow, а rel="external nofollow", хоча external тут зовсім не передбачає закриття зовнішніх посилань, а означає відкриття посилання у зовнішньому вікні (аналог атрибуту target="_blank", який у XHTML став не валідним, тобто не відповідним стандартам), але цей external працювати буде тільки у зв'язці ще й зі спеціально написаним скриптом на JavaScript. Загалом це вже зовсім з іншої теми і до закриття посилання від індексації жодного стосунку не має.


Власне, я вирішив спробувати взагалі прибрати посилання з коментарів і подивитися, як це вплине на загальне положення мого блогу в пошуковій системі Google. Якщо змін на краще не буде, то поверну все як і було.


Якщо комусь цікаво, прибрати посилання з коментарів WordPress досить просто. Вам потрібно буде підключитися до сайту по FTP і відкрити на редагування файл comments.php з папки з темою WordPress, що використовується вами. У цьому файлі вам потрібно знайти місце, де буде прописано наступний шматочок коду:


<?php comment_author_link() ?>


і замінити його на трохи змінений варіант:


<?php comment_author() ?>


А також, для того, щоб прибрати з форми додавання нового коментаря в WordPress рядок для введення URL, вам потрібно буде видалити подібну ділянку коду:


<p>


<input type="text" name="url" id="url" value="<?php echo $comment_author_url; ?>" size="28" tabindex="3" class="textarea" />

<label for="url">

<?php _e('<acronym title="Uniform Resource Identifier">URI</acronym>'); ?> </label>


</p>


Якщо наведена мною теорія виявиться правдивою, то має статися поступове збільшення накопиченої на блозі статичної ваги, що не забариться позначитися на позиціях сайту в пошуковій видачі Google.

Nofollow та noindex


Дописати коментар

0 Коментарі