Відразу зазначу, що дана публікація має на меті внести ясність у питання про те, як і навіщо просувати свій сайт, який незмінно виникає у початківців вебмайстрів на початковому етапі їх знайомства з реаліями сучасного Інтернету. Багато хто з власників власних проектів чи оптимізаторів вже, напевно, забули, що слова «релевантність», «анкор» та інші терміни в галузі SEO (пошукового просування сайту) були їм колись не зрозумілі.
Став і я себе ловити на думці, що останнім часом всі статті по тому, як просувати сайт пишу в основному з розрахунком на більш менш підготовлену аудиторію, забуваючи роз'ясняти основні моменти, які для мого замиленого погляду стали зрозумілими.
Як і навіщо просувати сайт в інтернеті
Давайте припустимо, свій проект ви вже створили, тобто. встановили двигун вашого майбутнього сайту, зробили відповідні налаштування і починаєте потихеньку наповнювати його матеріалами.
Якщо ж створення свого сайту у вас тільки в планах, то це, можливо, навіть на руку, бо ви вже на початкових етапах розвитку проекту зможете вносити до нього всі необхідні коригування для майбутнього успішного просування.
Але все ж таки припустимо, що проект ви вже успішно запустили і відвідувачам ніщо не заважає заходити на нього і насолоджуватися читанням опублікованих вами матеріалів. Проблема на даному етапі розвитку проекту якраз і полягає в тому, що цих самих відвідувачів, здатних гідно оцінити виконану вами роботу, у вас не буде через різні причини. Бувають, звичайно, винятки, коли новий проект відразу отримує високу відвідуваність, але ці винятки лише підтверджують правило.
Отже, найактуальнішим завданням для вебмастерів-початківців стає залучення відвідувачів на свій сайт, але тільки не зовсім зрозуміло звідки їх взяти. Якщо розглядати всі можливі варіанти для залучення відвідувачів, то найбільш очевидним для багатьох може здатися анонсування своїх матеріалів у різних форумах чи соціальних мережах, які підходять вам за тематикою.
Але спосіб залучення відвідувачів (без відвідувачів будь-який проект можна вважати мертвим) із соціальних медіа (форуми, соціальні мережі тощо), не є ідеальним і хороший лише на початковому етапі просування сайту, коли важливий кожен новий відвідувач і можна витрачати багато часу написання анонсів. Але перспектив збільшення відвідуваності проекту у такого способу просування немає, хоча для вебмастерів-початківців це може бути дуже гарною підмогою (на безриб'я і рак — риба).
Однак, вебмастерам-початківцям дуже важливо відразу ж зрозуміти, що для того, щоб у вашого проекту були серйозні перспективи розвитку, потрібно прагнути до отримання максимально можливої кількості відвідувачів з пошукових систем. Саме тому потрібно проводити пошукову оптимізацію, щоб якнайбільше сподобатися пошуковим системам (власне, в цьому і криється сенс пошукового просування сайту).
Нехай навіть ви є на даний момент тільки початківцем (але перспективним) вебмайстром і ще не можете чітко відповісти на питання як просувати сайт у пошукових системах, зате ви як досить досвідчений користувач інтернету можете зрозуміти і простежити той шлях, який має пройти потенційний відвідувач вашого ресурсу шляху до нього.
Отже, потенційний відвідувач вашого ресурсу для того, щоб потрапити на нього через пошукові системи, повинен буде ввести в пошуковому рядку запит. У відповідь на свій запит у пошуковому рядку ПС (обробляє близько 60 відсотків усіх пошукових запитів інтернету) або Google (понад 20 відсотків пошукового пирога), перед вами відкриється сторінка зі списком статей, взятих з різних сайтів.
Ця сторінка з результатами на той чи інший запит користувача називається пошукова видача. Якщо ви звернете увагу, то на даній сторінці пошукової видачі буде наведено лише 10 перших результатів, які на думку пошукової машини найбільше відповідають введеному вами запиту. Тут ми впритул підійшли до такого основного терміну, як релевантність сторінки пошукового запиту.
Тобто. Чим більш релевантна буде сторінка вашого сайту, введеного користувачем у пошуковому рядку запиту, тим вище ваш сайт буде стояти в пошуковій видачі. Найкращим варіантом буде попадання вашого ресурсу в перші десять сайтів (божевільний Топ 10), бо більшість користувачів інтернету не йдуть у пошуковій видачі далі першої сторінки і перебуваючи на місцях нижче десятого в пошуковій видачі, ви практично будете позбавлені притоку відвідувачів, які набирають цей пошуковий запит .
Але як пошукові системи визначають те, наскільки сторінка вашого сайту буде релевантна тому чи іншому пошуковому запиту? Визначати релевантність сторінок пошукові системи повинні досить добре і точно, а значить, у них для цього є відповідні механізми. Справа в тому, що якщо сторінка розташована в Топ 10 не буде мати нічого спільного з запитом, що вводиться користувачем пошукової системи, то рейтинг такої пошукової системи може різко впасти, а отже впадуть і доходи цього пошуковика, що абсолютно для них не допустимо.
Отже, пошукові системи кровно зацікавлені щоб їх пошукові видачі за всіма пошуковими запитами повністю були релевантні (відповідали) запитам, що вводяться. У всякому разі, у Топ 10 пошукової видачі не повинно бути сміття. Але яким чином пошукові системи визначають релевантність сторінки вашого сайту тому чи іншому пошуковому запиту користувачам цих пошуковиків, що вводяться?
Якщо ви дізнаєтеся відповідь на це запитання у всіх деталях і з урахуванням усіх нюансів, то станете одним із найпопулярніших фахівців з просування в інтернеті. Але, на жаль, знати на всі 100 відсотків, як саме пошукові системи ранжують (роздають місця у пошуковій видачі ґрунтуючись на релевантності сторінок різних сайтів) не можливо, проте можна і потрібно знати основні фактори просування, які при ранжируванні враховують пошукові системи.
Як просувати сайт контекстною рекламою
До речі, поки ми ще не пішли далеко від пошукової видачі, хочу звернути вашу увагу на те, що при введенні будь-якого запиту, користувач бачитиме не лише ті десять найкращих сайтів, статті на яких повністю (в ідеалі) відповідає введеному пошуковому запиту . Користувачеві також обов'язково показуватимуться блоки контекстної реклами, які є основним джерелом доходу пошукових систем.
Ті сайти, посилання на які будуть приведені в оголошеннях контекстної реклами, зовсім не повинні бути оптимізовані під пошукові системи (там взагалі може бути що збоку бантик) і потрапляють вони на сторінку пошукової видачі суто за гроші. Причому вище буде показуватися те оголошення, яке має вищу ціну за клік (рекламодавці платять за кожен перехід по їх рекламному оголошення).
А так само блоки контекстної реклами в пошуковій видачі згодом займають все більше і більше місця (у пошукових систем, як і всіх інших, грошей багато не буває), а отже все частіше користувачі переходитимуть саме за посиланнями контекстної реклами, а не реальними результатів пошукової видачі Google. Отже, якщо ваш майбутній проект є комерційним підприємством, то вам варто розглянути можливість просування сайту контекстною рекламою.
Так, вам у цьому випадку доведеться платити за кожного залученого відвідувача, але потік трафіку (цим поганим словом оптимізатори узагальнюють усіх відвідувачів сайту) на вашому проекті з'явиться відразу після розміщення контексту в Google, що не може не радувати, бо просування сайту методами SEO ( оптимізація під пошукові системи — спробувати сподобатися пошуковими системами і заслужити у них повагу, яку серед оптимізаторів називають трастом) дадуть результат лише як мінімум через кілька місяців.
Причому, у разі комерційного проекту, можна просувати сайт як за допомогою SEO оптимізації, так і за допомогою контекстної реклами, що дозволить отримати ще більше прибутку від проекту, а також швидше змусити проект приносити прибуток. Але якщо ви створюєте не комерційний сайт чи блог, то сенс купувати контекстну рекламу для залучення відвідувачів буде марною тратою грошей, бо ви не зможете окупити свої витрати.
Для некомерційних проектів відповідь на запитання «Як просувати сайт» має, як правило, одну відповідь — проводити пошукову оптимізацію з самого початку існування проекту, а на ранньому етапі розкручування можна буде скористатися методами просування в соціальних медіа.
Для вебмастерів-початківців на цьому етапі постає резонне питання — як просувати свій сайт у пошукових системах. Питання дуже добре і знання, хоча б загалом, відповіді на нього може принести успіх вашому проекту, а вам пристойний заробіток на своєму сайті. Відразу зазначу, що ваш зовсім не комерційний проект може приносити істотний дохід, при вдалому просуванні та розкручуванні.
І основний заробіток, до речі, для подібних проектів так само, як і в пошукових системах, йтиме з розміщення блоків контекстної реклами. Сама можливість, хай і в деякій перспективі, пристойно заробляти на своєму некомерційному проекті і є відповіддю на одне з питань, які я поставив у заголовку статті — Навіщо просувати свій сайт.
Відповідь: для отримання морального та матеріального задоволення. В ідеальному варіанті це може дозволити зробити ваше хобі (ведення сайту) вашим основним джерелом доходу, але це тільки в ідеалі і після певного часу необхідного на розкручування, просування, оптимізацію та придбання постійної читацької аудиторії. Хоча цілком можна буде вкластися на рік — півтора за належної наполегливості та працездатності.
Як просувати сайт у пошукових системах
Отже, повернімося до наших баранів — як просувати сайт у Google.
Загалом, для цього потрібно лише зробити всі сторінки свого проекту релевантними обраним вами заздалегідь пошуковим запитам, які з певною частотою запитують у пошукових систем користувачі (ваші потенційні відвідувачі). Добре було б при цьому заздалегідь знати які запити і як часто запитуються у пошукових систем.
Ви зрозуміли основну передумову? Потрібно визначитися, які саме пошукові запити будуть наводити відвідувачів на сайт, а потім написати статті, які потрібно буде оптимізувати під ці пошукові запити. Усе це називається скласти семантичне ядро.
Оптимізація текстів для надання їм релевантності обраним в Вордстат пошуковим запитам називається внутрішньою оптимізацією і включає кілька базових дій, здійснивши які ви зможете розраховувати на адекватне ставлення пошукових систем до вашої статті при її ранжируванні (сподіваюся, повторно в рамках однієї статті, не потрібно буде нагадувати, що таке ранжування і релевантність, бо в будь-якому випадку, на інтуїтивному рівні сенс цих термінів вам повинен бути вже зрозумілим, інакше мені доведеться з'їсти свій капелюх, як недбайливому лектору).
0 Коментарі