Песимізація сайту за смислову неунікальність контенту
Ви з самого початку вирішили робити свій СДЛ правильно: вигадали оригінальний дизайн, замовили унікальні статті, підібрали ключові слова, провели внутрішню оптимізацію. Згодом на сайті з'явилися відвідувачі, і ви почали відбивати вкладені в нього кошти.
І раптом, після чергового апдейту, трафік із ПС впав на 90% та/або кількість сторінок в індексі скоротилася в кілька разів (падіння могло бути як різким, так і поступовим). Ви впевнені, що це якась помилка, адже не можуть песимізувати стовідсотковий унікальний, який вам обходиться в 150 грн. за 1000 символів.
Але апдейт за апдейтом ситуація не покращується, і ви пишете в ПС лист, повне образи та здивування. Відповідь Платона ставить вас у глухий кут – ваш ресурс обмежений у пошуку, оскільки він не відповідає вимогам ПС до якості сайтів. Як так, адже статті пишуться професіоналами, дизайн не шаблонний та ознак переоптимізації на сайті не більше, ніж у конкурентів?! Ви викладаєте все це в листі у відповідь, але ніякі докази не працюють, і щоразу ви отримуєте від Платонов стандартну раду "Розвивати свій сайт" і список посилань на рекомендації ПС.
Така дуже поширена на сьогодні ситуація багатьох вебмайстрів ставить у глухий кут. Приблизно 35% клієнтів зараз звертаються до нас саме із цією проблемою, яку в нашій компанії прийнято називати “Проблема додаткової цінності”.
Хоч як це парадоксально, проблема полягає в контенті. У той час як вебмайстри скрупульозно стежать за технічною унікальністю свого контенту, ПС насамперед звертає увагу на смислову унікальність. Якщо контент вашого сайту дає відповіді на запитання, які вже давно розкрито на сотнях інших сайтів, чому пошуковик повинен надсилати відвідувачів саме до вас?
Щоб отримати високу оцінку ПС, стовідсоткової унікальності текстів недостатньо. Сайт повинен мати своє УТП, свою родзинку, яка виділить його серед маси подібних, змусить відвідувачів щоразу повертатися саме сюди і вводити назву сайту в пошуковому рядку.
Як ПС визначає відсутність додаткової цінності?
Багато вебмайстрів не вірять у існування проблеми додаткової цінності, вважаючи, що неможливо визначити смислову унікальність на алгоритмічному рівні. Мені ж завдання визначення додаткової цінності не таке вже й складне. Три підходи, які першими прийшли на думку:
Лінгвістичний аналіз тексту
З розбору речень на слова та аналізу синонімів можна визначити смислову суть тексту та зіставити її з іншими текстами, які є в базі. Саме тому «глибокий рерайт» не рятує контент від смислової неунікальності.
Відомо, що ПС приділяє особливу увагу аналізу природної мови.
Робота асесорів
На основі асесорських оцінок може бути сформована низка показників, характерних для сайтів без додаткової цінності.
Ручна модерація
Я мало в це вірю, але все ж таки є ймовірність, що деякі сайти можуть бути песимізовані вручну, якщо попадуться на очі Платону.
Група ризику
За нашими спостереженнями, за відсутність додаткової цінності найчастіше караються:
Інформаційні сайти
Переважна більшість сайтів, що страждають на цю проблему, – інформаційні (у комерційних ресурсів, як правило, інші проблеми та санкції).
Із симптомами песимізації за відсутність додаткової цінності за останні півроку до нас зверталися:
- сайти-огляди чогось (автомобілів, банків, гаджетів);
- Кредитні портали;
- Сайти з онлайн-іграми;
– сайти з фільмами а-ля Кінопошук;
- Блоги різних тематик (кулінарія, діти, спорт);
– ЗМІ (як регіональні, так і всеукраїнські);
- соціальні мережі.
Хочу звернути увагу, що більше половини таких сайтів поєднує однаковий підхід до створення. Спочатку вибиралася "маржинальна" тематика, потім підбиралися ключові слова та об'єднувалися в групи, на основі яких будувалася структура сайту. Та й потім під ці слова писався "унікальний" контент. Очевидно, що на першому плані стояла мета монетизації, а не створення справді корисного ресурсу. Концепція багатьох таких сайтів була просто злита з успішних нішевих ресурсів.
Є винятки. За весь час нам трапилося кілька сайтів, які, на нашу думку, варті уваги користувачів більше за своїх конкурентів. Але кількість таких ресурсів можна перерахувати на пальцях однієї руки. На жаль, від похибки алгоритму ніхто не застрахований.
Щодо молоді сайти
Ми помітили, що під цей фільтр частіше потрапляють сайти молодші за 3 роки (відсотків 70), хоча бувають винятки. Але я не думаю, що вік сайту діє як негативний фактор. Швидше за все, що за останні 3 роки псевдо-СДЛ розплодилися як гриби після дощу (тактовність не дозволяє мені використовувати сильнішу метафору).
Сайти з характерним набором ознак
Серед небезпечних ознак насамперед можу виділити такі:
– схожа структура переважної більшості сторінок (всі статті написані за одним шаблоном і однаково відформатовані, наприклад: 1 заголовок, 2 підзаголовки, 1 картинка, 3000 символів);
- особливий підхід до оптимізації, при якому більше половини сторінок оптимізовано під 1-2 СЧ запиту (сторінки створювалися спеціально під запит);
- Відсутність інших джерел трафіку, крім пошукового;
- Наявність тизерної та іншої низькопробної реклами;
- Наявність великої кількості непрямих партнерських посилань (з редиректами);
- Низькі поведінкові показники, відсутність повторних візитів (більшість користувачів переглядають 1 сторінку і йдуть, оскільки сайт нічим не зміг зацікавити).
Де взяти додаткову цінність?
Позбутися фільтра за відсутність додаткової цінності далеко не так просто, як вилікувати сайт від переоптимізації. Універсальних рекомендацій, як-от: почистити сайт від переспаму, переписати тайтли або замінити тексти – немає. Складність полягає у нетехнічному характері проблеми – щоб її вирішити, недостатньо розуміти принципи SEO, потрібно бути маркетологом та психологом в одному флаконі.
Що може допомогти
Зміна концепції сайту
Хто ваші гості? Які проблеми відвідувачів допомагає вирішувати сайт? Подумайте над тим, що люди вводять запит у пошуковий рядок не для того, щоб почитати статтю, а з метою знайти відповідь на якесь питання або вирішити конкретну проблему. Що можна зробити, для того щоб ваш сайт допомагав людям вирішувати їхні проблеми краще за конкурентів?
Додавання на сайт унікального функціоналу
Це може бути нестандартний внутрішній сервіс, будь-який онлайн тест, інформер або будь-яка інша фішка, яка змусить користувачів постійно повертатися саме до вас.
Нестандартне подання інформації
Якщо неможливо змінити концепцію або додати функціонал, спробуйте змінити принцип контенту. Нехай ваш сайт на 99% складається з інформації, яка є в інших, але навчитеся подавати її так, щоб відвідувачам було цікаво отримувати її саме з вашого джерела.
Це далеко не вичерпний перелік можливих дій, кожну ситуацію слід розглядати індивідуально.
На жаль, більшість вебмайстрів, сайти яких песимізовані через відсутність додаткової цінності, не готові до глобальних змін. Коли ми бачимо, що проблема «пацієнта» полягає саме в додатковій цінності, то заздалегідь попереджаємо, що лікування може бути тривалим та болісним. Є випадки, коли створення нового сайту здається нам кращим варіантом, ніж лікування старого (бо змінювати там потрібно абсолютно все).
0 Коментарі