Google – особливості просування в цій пошуковій системі
Відмінною рисою головної сторінки Google є її повний аскетизм.
У далеких дев'яностих всі сайти та портали рясніли різнокольоровими банерами та написами. Тому працюючи над дизайном головної сторінки Гугла Сергій Брін використав принцип мінімалізму, дозволивши собі лише розмалювати літери логотипу Google у різні кольори.
Вийшло добре, але був курйозний випадок, коли тестова група, якій було поставлено завдання щось знайти через Google, кілька хвилин сиділа перед екраном комп'ютера з досить спантеличеним виглядом. Виявляється, що вони чекали, коли ж головна сторінка Гугла завантажиться повністю (не було в інтернеті тоді сайтів у стилі мінімалізму). Тому розробникам довелося збільшити шрифт копірайту знизу головної сторінки, щоб він став для користувачів своєрідним маркером закінчення завантаження сторінки.
А знаєте, що найцікавіше в історії Google? Те, що вона могла б закінчитись приблизно на цьому місці. Як ви вважаєте, що вони придумали?
Ну, звичайно, продати всі права на використання технології PageRank і поставити хрест на розвитку проекту Google. Що примітно, вони пропонували свій продукт за порівняно невелику суму в один лимон зеленню таким відомим на той час титанам як AltaVista, Yahoo та іншим компаніям, які вже не перебувають на слуху. Примітно, що AltaVista навіть зуміла збити ціну на чверть, але в результаті все одно не купила Google.
Після цього Ларрі Пейд і Сергій вирішили забити все-таки на навчання (багато хто з нас приймав таке ж рішення навіть через набагато менш вагомі причини) і зайнятися впритул доопрацюванням і просуванням в життя новаторської на той час пошукової системи з нікому невідомою назвою Google.
Все впиралося в те, що для розвитку були потрібні гроші на покупку серверів. Без цього розвиток було б неможливим, бо навіть за порівняно малої на той момент популярності Гугла він вимагав вже досить великих ресурсів для зберігання та обробки на льоту численних запитів користувачів.
Отже, нагадаю, що домен Google був зареєстрований у вересні 1997 року, а через рік була вже зареєстрована компанія Google Inc. За кілька днів до цього Сергію Бріну та Ларрі Пейджу вдалося отримати свій перший чек на розвиток від грамотного дядька із Sun Microsystems. Кажуть, що при виписці чека компанії як такої ще не існувало, тому, вказавши в чеку назву Google Inc, вже при офіційній реєстрації компанії довелося орієнтуватися саме на цю назву (інакше виникла б проблема з переведенням у готівку грошей).
Ця сума була витрачена на покупку комплектуючих і складання нових серверів, які були покликані обробляти постійно зростаючу кількість запитів до Google, бо популярність пошуковика зростала. Хоча навіть незважаючи на те, що наприкінці 1998 року на головній сторінці Гугла, як і раніше, красувався напис Beta, провідні ЗМІ, що пишуть про IT технології, вже звернули увагу на молоду пошукову систему і висловили свої позитивні відгуки про її роботу.
Популярність Google зростала і отримані сто тисяч зелені дуже швидко були витрачені на комплектуючі. Хлопці знову вперлися в стіну, але їм знову таки вдалося зробити неймовірне - отримати двадцять п'ять лям зелені на розвиток від двох венчурних контор, при цьому не загнавши себе в кабалу (залишивши за собою повне право управління компанією та вирішення всіх питань на власний розсуд) . Молодці, чого вже казати.
Проект має приносити дохід або хоча б перебувати на рівні самоокупності. Щоправда, є приклади великих інтернет проектів, які не заробляють на своєму дітищі. Це насамперед Вікіпедія. Однак їй допомагають триматися на плаву інші заможні компанії, власники яких розуміють важливість Вікі для Інтернету. Такою компанією і є Google, яка пожертвувала кілька лямів на Вікі.
Але Google не наважився піти шляхом безсрібників. Сергію Бріну та Ларрі Пейджу довелося трохи поступитися принципами неприйняття розміщення реклами на сторінках свого дітища. Але зробили вони це дуже елегантно і їхній спосіб надання реклами несе набагато більше позитиву користувачам, ніж банери, які тоді використовувалися.
Я говорю про контекстну рекламу Google АдВордс, яка представляє собою текстові рядки з посиланням на сайт рекламодавця. Причому оголошення показуються у суворій відповідності до того, який саме запит ввів користувач у пошуковому рядку Гугла. Така реклама не створює дискомфорту для користувачів пошукової системи, зате приносить їй воістину фантастичні доходи.
До речі, Google не жадібний і дозволяє заробляти на контекстній рекламі будь-яким бажаючим вебмайстрам, показуючи її на своїх сайтах. Щоправда, за це він залишає собі близько половини суми, яку виплачує рекламодавець, але це цілком логічна плата за використання бази рекламодавців Гугла. Багато вебмайстрів живуть лише контекстом Google Adsense.
Google свій контекст запустив у 2000 році. Google не відразу став використовувати схему оплати тільки за кліки здійснені користувачами за оголошеннями рекламодавців, а йшов до цього кілька років.
Ну, а ідея організації безперервного аукціону з продажу тих чи інших пошукових запитів (при введенні яких будуть показуватись оголошення рекламодавців) взагалі є геніальним рішенням, що дозволяє суттєво збільшити доходи Гугла та максимально спростити та полегшити схему ціноутворення. Як кажуть, потрапили до яблучка.
За 2001 рік Google опинився в плюсі аж на сім лям зелені, а зараз прибуток лідера світового пошуку обчислюється мільярдами. Окрім американської аудиторії Google вже давно орієнтований на весь світ. Пошук можна здійснювати 200 мовами на різних регіональних сайтах. Крім, власне, технологій пошуку дана компанія за час свого існування відкрила масу супутніх сервісів починаючи з Google картинок і закінчуючи одним з найпопулярніших на сьогоднішній день браузерів - Google Chrome.
Google - особливості просування та Seo оптимізації.
Частка інформаційних запитів вища у Google. Тому блоги на зразок мого можуть мати частку переходів з Гугла навіть вище, ніж з інших ПС.
Все це пов'язане з націленням аудиторії пошукових систем. Нехай на мене ніхто не ображається, але в ПС превалюють обивателі, які бажають щось купити чи розважитися, у Гуглі ж сидять інтелектуали (ну, типу того), які бажають щось дізнатися.
Напевно, всі ви вже відчули на собі те, що Google не тільки швидше працює, швидше індексує нові сторінки, але й те, що в ньому можна набагато швидше вилізти в Топ, ніж це можна було б зробити в ПС.
Google враховуватиме анкори всіх посилань (з однієї статті) ведучих на одну й ту саму сторінку, тільки якщо це будуть хеш-посилання.
Ну, і знову ж, як мені здається, Google більше ПС любить тексти подібні до тих, що ви можете зустріти на цьому блозі - великі за обсягом і структуровані (заголовки за допомогою Html тегів H1-H6, ну, і ще можна було б таблиці використовувати для різноманітності).
По будь-якому структуровані тексти дадуть вам перевагу. Пошуковики враховують щільність ключів у пасажах, а списки, таблиці та заголовки дозволяють створити більшу кількість пасажів, а значить можна буде використовувати більшу кількість входжень ключів без ризику потрапляння під фільтр за переоптимізацію текстів.
У Google регіони являють собою країни, а не окремі суб'єкти України, як у ПС. Тому слід це враховувати, а також враховувати ті фактори, за якими Google може віднести ваш сайт до того чи іншого регіону.
У Гугла є ще одна особливість - він більшу увагу при ранжируванні приділяє показникам конкретної веб-сторінки (релевантність якої розраховує) і меншу увагу приділяє показникам всього сайту. Мається на увазі, у порівнянні з ПС, для просування в якому дуже важливо мати трастовий ресурс.
Що нам це дає? Ну, виходить, що молодому сайту, що не має достатньої трастовості, набагато простіше пробитися в Топ Google, ніж у Топ ПС, за умови, що стаття буде якісною, оптимізованою і добре прокачаною посиланнями з якісних донорів (наприклад, з біржі вічних посилань gogetlinks або з біржі статей miralinks) та з внутрішніх сторінок цього ж сайту (внутрішня перелінковка повною мірою та нарівні із зовнішніми посиланнями сприяє нарощуванню статичної та динамічної ваги сторінки).
Пошукова система Google надає велике значення наявності та кількості вхідних посилань (зовнішніх та внутрішніх) на документ і більше поважає прямі входження пошукового запиту. У ПС посилальний фактор має дещо менше значення і там дуже важливо буде не переборщити з прямими входженнями пошукового запиту і більше використовувати словоформи і розведення.
Сам не перевіряв і не відчув, але вважається, що наскрізні посилання (проставлені зі всіх сторінок сайту, наприклад, у сайдбарі сайту-донора) добре працюють саме в Гуглі, т.к. йому важливим є саме кількісне співвідношення посилальної маси. ПС просто склеює протяги і навряд чи їх сумарна вага перевищує вагу звичайного зовнішнього посилання з однієї єдиної сторінки цього ж самого сайту-донора.
0 Коментарі