About Me

header ads

Контент вашого ресурсу. Юзабіліті

 Важко розібратися в тонкощах навігації WordPress, особливо якщо раніше у читача не було досвіду спілкування з блогами, створеними на цьому движку і взагалі з блогами, бо навігація в цьому випадку буде сильно відрізняти від звичної навігації на стандартних сайтах.


У перекладі usability означає «зручність використання», «дружній інтерфейс» або, простіше кажучи, ергономічність. Яке просте і правильне слово і як складно зробити свій проект таким, щоб про нього можна було б сказати «А юзабіліті у нього на висоті!». Набагато простіше зробити навпаки.


Як я намагався покращити юзабіліті сайту


Першим серйозним кроком, спрямованим на покращення юзабіліті, було створення сторінки «Всі питання». Мені здалося, що простої карти сайту на плагіні Sitemap Generator буде мало, бо там наводилися посилання на всі статті повністю. Але справа в тому, що практично всі статті на блозі включають опис вирішення відразу декількох питань, і діляться на частини відповідними внутрішніми заголовками.


Тому я вирішив при написанні статей вставляти перед усіма внутрішніми заголовками так звані якорі хеш-посилань. Таким чином, у мене з'явилася можливість створювати посилання на конкретні місця у статті, де описується вирішення того чи іншого питання.


На сторінці «Всі питання» я спробував так само зробити своєрідний зміст (знову ж за допомогою хеш-посилань, що посилаються на конкретні місця цієї ж сторінки, де наведені хеш-посилання на згадану тему). Як воно вийшло практично мені дуже складно судити, бо сам я вже без сторінки «Всі питання» орієнтуватися на своєму власному блозі не можу, як не парадоксально це звучить. Напевно, це лише зайвий раз підкреслює жахливе юзабіліті блогу на WordPress.


Взагалі, використання хеш-посилань було мені потрібне не тільки для підвищення юзабіліті, але й для створення внутрішньої перелінковки, без якої успішне просування та розкрутка сайту практично не можлива (я не перебільшую, бо це дійсно так).


Схожі матеріали, хлібні крихти та інші способи покращення юзабіліті сайту


Також для покращення внутрішньої перелінковки та утримання відвідувачів на сторінках блогу, практично відразу ж було встановлено плагін, що реалізує виведення списку схожих матеріалів — WordPress Related Posts. Joomla для виведення схожих матеріалів є стандартний модуль. Взагалі, у Joomla і WordPress є достатня кількість модулів і віджетів, які покликані поліпшити юзабіліті сайту, але наскільки вони ефективні це вже інше питання.


Так, і не тільки сумнівна ефективність у плані покращення юзабіліті сайту від застосування таких модулів та віджетів насторожує та зупиняє мене від їхнього безконтрольного використання. Тут все зводиться до того, що ви сильно збільшуєте розмір наскрізного блогу, який буде присутній на всіх сторінках проекту, а це може не сподобатися пошуковим системам. По-перше, обов'язково переконайтеся, що в Html коді сторінок вашого проекту наскрізний блок стоїть нижче за основний контент сторінки.


Це дуже важливо і може нашкодити в просуванні вашого ресурсу, але так само важливий і загальний розмір наскрізного блоку, бо ваша змістовна частина сторінки з унікальним текстом може загубитися на його фоні і ця сторінка може бути видалена з індексу пошукових систем, як не цікава для користувачів.


Тепер окремо за WordPress та додаванням різних віджетів, які нібито дозволяють покращити юзабіліті та спростити навігацію по блогу. Все не так просто, як думають багато хто з початківців блогерів. Потрібно закривати від індексації або архіви тегів, або тимчасові архіви, або рубрики, бо інакше можливе часткове дублювання контенту та деякі санкції з боку пошукових систем.


Але тут ще важливо розуміти, що якщо ви закрили від індексації пошуковими системами, наприклад, архів тегів та тимчасовий архів, то потрібно буде прибрати з усіх сторінок блогу та посилання на ці сторінки, інакше статична вага вашого сайту витікатиме в чорну дірку (ці ж сторінки не існують для пошукових систем і ніяк не асоціюються з вашим блогом). Отже, віджети з хмарою тегів та тимчасовими архівами потрібно буде відключити, а також прибрати вказівку тегів наприкінці кожної статті.


На жаль і ах, але дуже часто бажання покращити юзабіліті свого сайту йде врозріз із його пошуковою оптимізацією. І я навіть знаю, що ви мені скажете з цього приводу — Наплюй на пошуковики і думай про своїх відвідувачів та їх зручність навігації за проектом. Ви, звичайно ж, будете праві, особливо якщо задля юзабіліті робите саме так.

Але юзабіліті служить для зручності користувачів, а користувачів в основному приводять до нас пошукові системи. Виходить замкнене коло, що означає, що без хорошого відношення до проекту пошукових систем нам не обійтись. Отже, пораду про наплювальну поведінку по відношенню до пошукових систем я дозволю собі проігнорувати.


Так само, з власного досвіду (читача, а не вебмайстра) можу стверджувати, що юзабіліті сайту дуже підвищує можливість користувача завжди розуміти, в якому розділі або рубриці сайту він зараз знаходиться. Це важливе питання юзабіліті зазвичай вирішується або підсвічуванням або виділенням в меню того пункту, де зараз знаходиться користувач, або за допомогою додавання хлібних крихт на сайт.


У WordPress найпростіше реалізувати другий варіант (хлібні крихти), коли, наприклад, під шапкою блогу буде виводитися навігаційний рядок, який показуватиме шлях до того місця, де зараз знаходиться читач. Хлібні крихти WordPress можна організувати на базі плагіна Breadcrumb NavXT.


У Joomla можна використовувати шаблон, в якому реалізовано підсвічування відкритих пунктів меню, та й хлібні крихти в Joomla реалізовані за допомогою стандартного модуля і практично у всіх шаблонах Джумла для них приділяється спеціальна позиція, що значно спрощує роботу з ними. Взагалі, якщо порівнювати юзабіліті сайтів створених на Joomla і WordPress, то мабуть, що Joomla в плані юзабіліті виглядає все ж таки краще.


Про аксіоми юзабіліті, що наказують давати користувачам можливість потрапити на головну

сторінку при клацанні по логотипу або за назвою блогу, я думаю, нагадувати не варто. Але ось на те, щоб посилання в тексті були схожі на посилання, а не на простий текст, напевно, варто звернути увагу, бо досить часто зустрічав зворотну ситуацію, яка досить сильно вводить в ступор (написано, «качати тут», а слово «тут », хоч і є посиланням, але нічим не відрізняється від звичайного тексту).


Отже, реалізувавши все, що зазвичай використовують у WordPress для покращення навігації та юзабіліті, у мене все одно залишилося дуже багато претензій до зручності користування блогом (чуже юзабіліті, будь воно не гаразд).


Що ще можна було б зробити для покращення юзабіліті та спрощення навігації по сайту


На додаток до плагіна, що виводить схожі матеріали, я спробував додавати наприкінці кожної статті посилання на ключові публікації на тему цієї статті. Для цього я використовував так звані короткі коди (які можуть допомогти вставити оголошення контекстної реклами в тексти статей у WordPress).


Дуже просто реалізувати в Joomla виводити для різних сторінок проекту різні меню. Адже дуже зручно, коли ви, припустимо, читаєте статтю з рубрики з основ Html, а в бічному меню бачите всі інші статті з цієї ж теми, а матеріал, який ви читаєте в даний момент, буде ще й виділений відповідним чином у це меню.


Юзабіліті та розкрутка не мають простого рішення


Закінчивши говорити про поліпшення юзабіліті я хочу трохи відволіктися і висловити свою думку на тему ставлення багатьох вебмастерів-початківців і закоренілих до питання надання своєму проект відтінку успішності. Я розумію, що всім хочеться побачити простий набір нескладних рішень, який можна буде використати особливо не напружуючись. Тому я можу припустити, що цей матеріал, як і у випадку матеріалу з розкрутки сайту для багатьох, може здатися не тим, що вони очікували побачити.


Справа в тому, що зазвичай у популярних статтях на цю тему наводять короткий список заходів, що підвищують юзабіліті або дозволяють розкрутити сайт (як правило побиті штампи, що використовують кліше типу «10 способів покращити юзабіліті»), переглянувши які ви зможете зробити висновок, що у вас з цією справою все прекрасно. Але якби все було так просто, то всі проекти, які використовують штампи з юзабіліті та розкручування, мали б багатотисячну аудиторію без особливих проблем. Адже це далеко не так.

Нічого простого в цьому світі немає — все доволі заплутане і взаємопов'язане. І веб-мастеринг теж не є винятком. Можливо, що я не мав рації в якихось своїх твердженнях, але те, що все (як у розкрутці сайту, так і в поліпшенні його юзабіліті) дуже складно — тут я матиму рацію з високою ймовірністю. Інакше б усі проекти в інтернеті були в Топі за всіма пошуковими запитами, а користувачі, одного разу на них потрапивши, вже ніколи не йшли б на інші сайти. Утопія, та й годі.


Конкуренція в інтернеті постійно зростає, і напевно вже настав час зняти рожеві окуляри, що дозволяють завжди дивитися в майбутнє з оптимізмом, особливо не докладаючи зусиль для того, щоб це майбутнє дійсно було б пофарбоване в рожевий колір. Немає простих рецептів, немає простих відповідей, але є напрямки, в яких на даний момент краще рухатися і є можливість заздалегідь дізнатися, як не наступати на ті ж граблі, що і ваші попутники.

Контент вашого ресурсу


Дописати коментар

0 Коментарі