З численних питань про те, як спланувати розкрутку сайту, який алгоритм необхідно слідувати для просування свого ресурсу в пошукових системах, з'явилася дана стаття, яка, сподіваюся, буде корисна ряду новачків у SEO.
Певного алгоритму розкрутки не існує самого по собі, кожен оптимізатор слідує своїм пунктам. Отже, з чого почати просування?
Визначення цілей
Зрозуміло, що коли йдеться про SEO, то найімовірніше ви хочете, щоб ваш сайт знаходився у пошукових системах. Проте, все ж таки запитаєте себе, навіщо він повинен там бути? Яка ваша мета розкручування? Як ви перевірятимете результати просування, чи досягли ви якогось ефекту або провели за комп'ютером безцільно прожиті роки?
Цілями в даному випадку можуть служити:
- просто наявність сайту в пошуковій системі;
— високі позиції в пошукових системах за якимись цікавими на ваш погляд запитами;
- обгін конкурентів у позиціях за деякими запитами;
- Збільшення відвідуваності ресурсу (трафіку);
— пошук цільової аудиторії та постійних зацікавлених клієнтів;
— збільшення коефіцієнта конверсії та, відповідно, заробітку на рекламі чи партнерській програмі;
- бажання бути модним:) (так, такі теж є).
Залежно від обраної мети формуватиметься свій план просування та свої методи формування звітів та аналізу результатів розкручування. Припустимо, що ми просто хочемо, щоб наш сайт знаходився в пошуку, причому вище конкурентів, якщо такі є.
Формування ядра запитів та їх угруповання
Деякі називають цей крок упорядкуванням сематницького ядра. Полягає він у наступному: необхідно знайти ту групу запитів, яка найбільше максимально підходить до вашого сайту. На даному етапі слід чудово розуміти свою майбутню аудиторію, її інтереси, вік, стать, поставити себе на місце користувача та уявити, які запити були б найбільш релевантними для вашого сайту. Якщо ви спеціаліст своєї справи, то ви зможете швидко видати низку високочастотних пошукових фраз, за якими вас шукають навіть офлайн.
Наприклад, у вас сайт присвячений продажу букетів квітів, отже, найімовірніше, головний запит матимуть вигляд “доставка букетів”. Дивимося статистику ключових слів за цим запитом у ПС (також там можна вказати регіон пошуку) і бачимо, що поряд із нашим запитом користувачі також шукають: замовити квіти, купити квіти, бізнес-букет, замовлення букетів і т.д. Виберіть основні із цих високочастотних запитів.
Коли ви визначитеся з ВЧ, переходьте до визначення СЧ та НЧ запитів.
Групувати запити слід за їх належністю до певного ВЧ, наприклад фрази з однієї групи:
– доставка букетів
– доставка букетів квітів
- Букети на замовлення з доставкою
– квіти доставка купити букет
Аналіз конкуренції за кожним із запитів
Коли ви визначитеся з ядром запитів, тоді слід проаналізувати ринок та визначити своїх головних конкурентів, їх методи розкручування, позиції та тенденції. Зазвичай під час аналізу конкурентів виявляється безліч нововведень і доводиться коригувати деякі з попередніх пунктів плану просування сайту.
Вводьте в пошук спершу ваші високочастотні запити і дивіться, які сайти стоять на перших місцях, чи є контекстна реклама за цим запитом?
Аудит сайту
Після того, як ми познайомилися з нашим конкурентом, нам необхідно докладно дізнатися про свій сайт і для цього провести його аудит. Аудит сайту це досить широке завдання і вимагає часу та уваги, цей етап повинен проводитися людиною, яка вже має певні знання в SEO, а також досвід подібних аналізів. У процесі аналізу свого сайту необхідно виявити всі його переваги та недоліки.
Також на цьому етапі слід проаналізувати, як в даний час відносяться пошукові системи до цього сайту (індексують, чи немає фільтрів, хто раніше посилався на наш сайт і т.д.).
Зауважте, що до цього моменту ми не робили жодних дій із сайтом , незважаючи на те, що була зроблена величезна робота. Була зроблена дуже важлива підготовча частина, без якої не можливе жодне просування. Не завжди цю роботу розуміють замовники, тому що нічого візуально не змінилося, проте лише з цим багажем знань можна рухатися далі.
Внутрішня оптимізація
Наступний етап у нашому плані розкрутки сайту – це внутрішня його оптимізація. Даний етап готує сайт до просування, робить його видимим у пошукових системах та змушує їх полюбити даний ресурс, як загалом і користувачів, що зайшли на нього. Внутрішня оптимізація складається з кількох частин, виділимо три основні з них.
1. Вибір сторінок під кожну групу ключових слів
За всіма запитами рухати одну головну сторінку неможливо і безглуздо, тому слід вибрати ті сторінки (якщо їх немає, то додати), які ви оптимізуватимете під ту чи іншу ключову фразу з вашого ядра запитів.
Зазвичай головна сторінка оптимізується під високочастотні запити (висококонкурентні), сторінки другого рівня (напр., категорії) під середньочастотні та інші сторінки зі статтями чи продуктами магазину з описом мають оптимізуватись під низькочастотні запити. Це робиться тому, що на багатьох движках, що використовуються для створення сайтів, вага перерозподіляється так, що більша його частина припадає на головну сторінку, а менша на вкладені сторінки, що знаходяться в 2-3 (і більше) кліках від головної.
2. Оптимізація контенту
На цьому кроці необхідно оптимізувати контент на вибраних сторінках, щоб він був максимально релевантним тим ключовим словам, під які сторінки будуть розкручуватися. В оптимізацію контенту входить:
Оптимізація тайтлів сторінок.
Редагування тексту.
Редагування заголовків тексту, атрибутів alt alt і т.д.
Поліпшення дизайну та інших характеристик якості цільових сторінок. Створення умов для мотивації відвідувача до дій (купівлі товару, підписки на оновлення, збереження посилання в закладках тощо).
3. Оптимізація внутрішньої перелінкування відповідно до ядра запитів
Звичайно, що найважливіші сторінки повинні мати максимум ваги. Уявіть, що у вас є кілька магазинів з продажу букетів, один розташований у центрі міста, інший на його околиці. Центральний магазин матиме великий попит, тому вам необхідно буде туди постачати товар набагато частіше, ніж у другому. Також і зі сторінками під час SEO оптимізації. Ті сторінки, які даватимуть максимальну віддачу, потрібно прокачати максимальною вагою.
Це називається перелінковкою. Чим краще ви перелінкуєте сторінки свого сайту, тим менше цьому доведеться приділяти уваги в майбутньому.
Додавання сайту до пошукових систем та інші пошукові ресурси
Після того, як ви оптимізували сайт внутрішньо, необхідно повідомити про нього іншим людям. Для цього передусім зареєструйте його в пошукових системах.
Зовнішня оптимізація
Зовнішня оптимізація це також невід'ємна частина просування, тому що на даний момент пошукові системи оперують із зовнішніми посиланнями для визначення рейтингу та популярності сайту. Якщо всю попередню роботу ви можете виконати один раз, то зовнішню оптимізацію необхідно проводити постійно, щоб підтримувати потрібні позиції у пошуку.
Залежно від підходу до заслання (синонім зовнішньої оптимізації) зовнішні посилання розміщуються на певних ресурсах на вільній або платній основі. Це можуть бути каталоги сайтів (що категорично не рекомендується для молодих незміцнілих ресурсів), сайти схожої тематики та регіону (останнім часом актуально), каталоги статей та прес-релізів та багато інших сайтів. Методів посиланнябудування сотні, не обмежуйтеся лише двома-трьома, шукайте їх на форумах і блогах, а також самостійно розвідуйте лазівки, де можна отримати хороші посилання навіть з великими тимчасовими витратами, наприклад, використовуйте просування статтями.
Подумайте, де може бути ваша основна аудиторія і знайдіть ці місця в мережі. Це можуть бути різноманітні форуми, групи у соціальних мережах та будь-які інші соціальні ресурси. Дуже корисно розмістити інформацію про ваш сайт на цих ресурсах, щоб люди та пошукові системи дізналися про вас і почали індексувати.
В даному випадку не варто перегинати ціпок, як це властиво багатьом "оптимізаторам", коли вони починають спамити по форумах своїми анонсами, запрошувати всіх відвідати свій сайт. Пам'ятайте, що одне гарне посилання "для людей" дасть більше довіри до сайту, ніж 100 спамних. Ознайомтеся також із теорією трасту сайту.
Якщо у вас комерційний сайт, тоді необхідно розглянути також пункти купівлі посилань як основного моменту сучасної зовнішньої оптимізації сайту різними SEO компаніями.
1. Визначення бюджету посилання
2. Складання текстів посилань
3. Розміщення посилань на зовнішніх ресурсах
4. Контроль розміщених посилань
5. Аналіз ефективності розміщення
6. Коригування стратегії
7. Підготовка звіту
8. Оптимізація та коригування посилального бюджету
Метою цієї статті не було розповісти про те, як просувати сайт. Це неможливо пояснити навіть в окремій книзі, оскільки, по-перше, кількість підходів до оптимізації та розкрутки сайту дуже велика і, по-друге, Інтернет як живий організм постійно розвивається і вдосконалюється: те, що працювало вчора вже неефективно сьогодні, потрібно завжди бути, так би мовити, в струмені, якщо займатися SEO.
Сподіваюся, тепер ви знаєте, з чого почати просування свого сайту!
0 Коментарі