Контент — що це таке як унікальний контент допомагає в просуванні сайтів
Що таке контент у загальному його розумінні знають, напевно, всі (ну чи майже всі), а от поговорити про те, який контент потрібен сьогодні сайту для його успішного просування, гадаю, варто.
Отже, у загальному поданні контент (у перекладі з англійської content означає зміст) — це не тільки текст, що розміщується на сайті, в газеті, журналі або будь-якому іншому інформаційному ресурсі. Контент – це ще й зображення, відеоматеріали, сервіси, форми та інші атрибути інформаційних ресурсів.
Т.к. Сьогодні ми будемо говорити про контент стосовно саме сайтів, то тут, звичайно ж, варто зробити застереження, що тексти для успішного просування в пошукових системах мають першорядне значення, але і всі інші атрибути змісту веб-сторінок (зображення, відео, структурування тексту за допомогою відповідних Html тегів) теж не варто скидати з рахунків, бо це так само стосується контенту сайту.
Контент та його важливість для просування сайту
Тут мені відразу ж хотілося б розставити усі крапки над i. Те, що було актуально щодо контенту ще зовсім недавно і що могло принести позитивні результати при просуванні сайту, зараз вже частково втратило свою актуальність. Це зовсім не означає, що все, про що я писав у статтях з пошукової оптимізація та просування сайту, потрібно забути та додати анафемі. Зовсім ні, просто на це потрібно буде дивитися під іншим кутом.
Давайте розумітися. Пошукові системи завжди були зацікавлені в тому, щоб надавати своїм користувачам видачу, в якій релевантність та ранжування сайтів максимально відповідали б дійсності. Тобто. спочатку розташовувалися б найгідніші матеріали, що повністю відповідають на запит користувача, а далі вже весь інший контент на тему, відсортований за низхідною його цікавістю користувачеві.
Але проблема створення такої видачі за кожним окремим пошуковим запитом полягала в тому, що вручну все це зробити було неможливо, а отже, потрібно було створювати алгоритми визначення релевантності документів певним запитам користувачів.
Історично так склалося, що саме контент став першою метрикою для пошукових систем за допомогою якої вони визначали релевантність документів у видачі. Чому саме контент? Ну, напевно, тому що його дуже легко було аналізувати в автоматичному режимі і за допомогою цього аналізу (щільність ключових слів, довжина тексту тощо) можна було побічно судити про релевантність пошукового запиту контенту і його цінності для користувачів.
Саме з тих часів до лексики оптимізаторів твердо увійшли такі поняття як щільність ключових слів на сторінці (нудота), оптимальна довжина текстів, важливість вмісту заголовка сторінки Title, інших заголовків на сторінці, слів укладених у теги акцентування та всього іншого, що можна було б віднести до контенту сайту (у тому числі і альтернативний текст зображень, що використовуються в статті).
У ті стародавні часи можна було б однозначно сказати, що контент керує і визначає в основному успішність просування сайту. Але... Аналізуючи контент пошуковики фактично намагалися, говорячи мовою юристів, винести вирок вашій статті, спираючись лише на непрямі докази (ознаки). Адже не можна однозначно сказати, що текст з великою кількістю ключових слів (слів з пошукового запиту) буде цікавішим користувачеві, ніж текст з малою кількістю ключів і навпаки.
А як можна оцінити контент однозначно і з дуже високою ймовірністю? Правильно — поглянути на нього очима людини, якій цей контент може бути цікавим. Потрібно запитати самих користувачів подобається їм цей контент чи ні. У цьому випадку вирок (ранжування) статті буде винесений вже не на основі непрямих доказів (щільності ключів, довжини тексту тощо), а спираючись на прямі докази - подобається контент користувачам або він викликає у них відторгнення та відразу.
ПС зараз уже оцінюватимуть контент безпосередньо та враховуватимуть його цікавість для користувача. Тенденція розвитку пошукових технологій така, що з часом збільшуватимуть вплив фактори ранжування в пошукових системах, які дозволять оцінити затребуваність та інтерес контенту з боку користувача. Старі метрики якості контенту (щільність ключових слів, довжина текстів, форель тощо) поступово втрачають свою вагу і відходять на дуже далекий план.
Загальний термін, яким називають облік поведінки користувачів у пошуковій видачі та на сайтах – поведінкові фактори. І саме завдяки впровадженню цих технологій контент знову став кермувати та визначати успішність просування сайту.
Ах так, я ж забув сказати про проміжний етап розвитку пошукових систем — рангування посилань. Безумовно, воно, як і раніше, впливає на успішну розкрутку вашого проекту, але після введення обліку поведінки користувачів на сайті, посилання вже не керують (не домінують).
Тут знову ж таки варто обмовитися. Пошукові системи ні в якому разі не відкидають всі ті фактори, які колись були профільуючими при ранжируванні.
Та це й зрозуміло. Якщо суд має прямі докази (пряма оцінка користувачами контенту), то непрямі докази (характеристики цього контенту та маса посилань) вже відступають на другий план. Вибачте за постійне відхилення до юриспруденції, але мені здається, що образне порівняння іноді допомагає простіше зрозуміти суть. Тобто, якщо користувачам подобається ця стаття, то пофігу скільки в ній буде вжито ключових слів, яка довжина тексту і як багато ключів знаходиться в Title. Є прямий доказ - контент подобається користувачам, а значить він має право високо ранжуватися в пошуковій видачі.
Інша справа, що фактори користувача не можуть використовуватися пошуковими системами як абсолютний і вирішальний все фактор ранжирування. Мені здається, що вони використовуються як негативний зворотний зв'язок, що дозволяє викинути нафіг з топу сторінки з нецікавим користувачам контентом (незважаючи на оптимізацію і масу посилань), але і одночасно допомагає втриматися в топі не дуже оптимізованим сторінкам (мало ключів і мало посилань), які подобаються відвідувачам ( інше питання, як цим самим статтям з хорошим, але не оптимізованим контентом потрапити до Топу, хоча б на якийсь час).
Всі сторінки в індексі пошуковики розбивають на групи і ведуть облік поведінкових факторів спираючись на стандарт обчислений або заданий вручну асесорами (спеціально навченими людьми) саме для цієї групи, Для різних груп однакові значення поведінкових факторів можуть означати зовсім різне.
Тобто, якщо ви вкладаєтеся в допустимий коридор значень поведінкових факторів, визначених для вашої групи, то контент вашого сайту буде ранжуватися без жодних перешкод з урахуванням його оптимізованості та кількості та якості зовнішніх посилань, що ведуть на нього.
Але це ми всі говорили про новий спосіб ранжування веб-сторінок пошуковими системами, а тема статті більше спонукає мене повернутися до теми контенту та його ролі в просуванні сайту в сучасних умовах та реаліях.
Роль контенту зараз, звичайно ж, дуже велика і вона зросла саме завдяки впровадженню обліку поведінкових факторів. Посилання, які правили бал протягом останніх кількох років, зараз все більше відходять на другий план, а на перший план, у свою чергу, знову виходить контент (недарма кажуть, що історія розвивається по спіралі).
Хоча, без належної маси посилань, як і раніше, дуже важко розраховувати на просування за конкурентними пошуковими запитами. Та й усі правила складання анкорів посилань, як і раніше, актуальні і їх ніхто не скасовував. Серед усіх сайтів, контент яких подобається відвідувачам, пошукові системи повинні вибрати найкращі і для цього враховуватиметься посилальна маса і наближеність контенту до якогось ідеалу (оптимізованість).
Роль контенту в сучасному просуванні
Отже, у нас виходить, що контент повинен виконувати одразу дві важливі ролі у просуванні. По-перше, він має бути оптимізований під ті ключові слова, за якими ви хочете просунутись (раніше контент виконував лише цю основну функцію). Це потрібно для того, щоб пошукові системи привернули до вашої статті увагу.
Але зараз у контенту з'явилася ще одна дуже важлива роль — допомогти сайту втриматися в топі за рахунок поведінкових факторів. Хороший і релевантний запиту текст, хороші ілюстрації, відео, правильне та логічне структурування тексту – все це робить контент вашого сайту привабливим та корисним для відвідувачів. Ну, а для пошукових систем це буде знаком, що нагадує ранжувати ваш сайт більш високо.
Інша річ, що молодому сайту з новим, унікальним та супер корисним контентом дуже важко буває набрати хороші поведінкові фактори. Чому? Та тому що цих самих відвідувачів (чиє поведінка мають відстежити пошукові системи) у нього просто немає, а якщо і є, то вибірка за ними не буде репрезентативною.
Кажуть, що донедавна ПС надавав так званий «бонус новачкові», тимчасово піднімаючи його в пошуковій видачі та відстежуючи при цьому поведінку користувачів на цьому сайті, а значить оцінюючи значущість та цінність контенту на цьому ресурсі.
Google же, кажуть, досі активно використовує такий спосіб тимчасового підйому новачків у Топ пошукової видачі для того, щоб у цієї пошукової системи з'явилися статистичні дані щодо факторів користувача, що допомагають оцінити корисність контенту на цьому новому сайті.
Напевно, так воно і є насправді, тому що інакше вирішити проблему з правильною оцінкою якості контенту на новому сайті буде просто неможливо. Хоча, в штаті пошукових систем напевно працює багато світлих голів, здатних знайти різні рішення для цієї проблеми.
Отже, давайте подумаємо, яким же вимогам повинен відповідати контент на сайті, щоб він був здатний виконувати дві згадані трохи вище завдання щодо просування проекту:
1. Ну, однозначно контент має бути унікальним. Пошукова система Google деякий час тому запуском нового алгоритму Панда дуже наочно показала, що копіпаст запросто здатний відправити сайт в бан.
Тому унікальний контент — це обов'язкова умова успішного просування сайту, але не достатньо.
2. Зовсім нічого поганого не буде в тому, якщо при написанні статті ви заздалегідь розробите
семантичне ядро.
Чомусь багато вебмайстрів, не те щоб просто нехтують оптимізацією контенту під конкретні пошукові запити (це ще можна зрозуміти — ліньки та інша брехня), а таки завзято виступають за те, що сайт для людей (СДЛ) не повинен бути вигажений заточкою під певні ключові слова. Зазвичай у мене на цьому місці закінчуються слова (цензурні).
Напевно, частково відповісти на небажання багатьох вебмайстрів морочитися з оптимізацією вмісту сайту зможе те, що за сильну переоптимізацію контенту навіть зараз можна потрапити під фільтр пошукових систем.
Але не треба зводити все це до абсурду. Одна справа — тонка і грамотна оптимізація контенту, а інша — тупий пошуковий спам. Треба чітко розділяти ці поняття і не шарахатися від невеликої та тонкої оптимізації контенту під пошукові системи, як чорт від ладану.
Чи переоптимізовано ваш контент (тексти)
Давайте спробуємо розібратися докладніше з тим, що ж можна буде віднести до явної переоптимізації текстів (контенту) і що саме може призвести до бана, або просто погіршення ситуації з просуванням сайту:
1. Пекуче бажання додати в контент сайту якомога більше ключових слів, часто може призводити до того, що тексти стають не читаними і важко сприймаються користувачами. Про цікавість такого контенту для користувачів і говорити не доводиться. Це, мабуть, найяскравіший приклад переоптимізації текстів, який стає очевидним пошуковим системам шляхом аналізу поведінкових факторів.
2. При тому, що текст, напханий ключами, стає не читаним, адже він ще й стає неграмотним з точки зору побудови речень. І це відразу буде помічено пошуковими системами.
Існують алгоритми, що дозволяють обчислювати статистичну ймовірність штучності того чи іншого текстового контенту. Якщо ключові слова були впихнуті в текст насильно і у великій кількості, такі алгоритми відразу ж покажуть відхилення від середньостатистичного рівня і текст буде віднесено до спамного і переоптимізованого.
З урахуванням того, що щільність ключових слів зараз вже не має такого вирішального значення, як раніше, достатньо буде лише натякнути пошукачам про що саме ваша стаття (по одному ключу в одному або двох абзацах) і не займатися при цьому примноженням спамного контенту.
Визначити текстовий спам для пошукових систем не проблема – процес повністю автоматизований і дає стовідсотковий результат.
3. Що цікаво, текстова переоптимізація може розглядатися лише щодо конкретного пошукового запиту та конкретного тексту, який бере участь у ранжируванні за цим запитом. Тут ось що мається на увазі. Якщо ви оптимізуєте контент під конкретні пошукові запити (намірено або помилково), але цей контент не відповідає на запитання користувачів з пошукових видач, то поведінкові фактори дуже швидко зведуть нанівець усі ваші праці.
Це теж можна віднести до переоптимізації або пошукового спаму. Бо ви таким чином вводите пошуковик в оману з приводу того, про що розповідає ваша стаття. Притягнуті за вуха ключові слова, нехай і в допустимих (не спамних) кількостях, все рано не зроблять ваш контент релевантним пошуковому запиту, тому що поведінка користувачів на вашому сайті і пошуковій видачі все розставить по своєму місці.
4. Все те саме (оптимізація контенту під не релевантний цьому тексту запит) може статися і випадково через неправильне розуміння змісту тексту пошуковими системами.
Ну, припустімо, окремі слова якогось багатослівного пошукового запиту можуть зустрічатися в різних частинах контенту вашої сторінки, а пошуковики його візьми, та й відранжуй за цим не релевантним запитом. Це може здорово погіршити поведінкові фактори для вашого сайту (звісно ж, згодом пошуковик все одно побачить та виправить свою помилку).
Хоча, якщо ви знайдете такі не релевантні запити, то можете просто трохи змінити контент, щоб пошукачам вже не було за що зачепитися і тим самим ви покращите свої поведінкові фактори. Ну, або можна буде трохи видозмінити контент, щоб він уже хоч якоюсь мірою відповідав на цей пошуковий запит. Другий варіант доопрацювання контенту краще, але не завжди реалізуємо на практиці.
5. Декілька років тому була епопея з накладенням фільтра за довгі переоптимізовані тексти (переважно на головній сторінці). У просторіччя цей фільтр часто називають портяночним.
Із цього приводу хотілося б внести ясність. Штучки в той час робилися для того, щоб запхати в контент головної сторінки якомога більше ключів, зберігши при цьому щільність входження на прийнятному рівні. Зробити це можна було, як ви розумієте, тільки за рахунок збільшення довжини цих самих текстів.
Фільтровий фільтр з'явився в той час, коли про поведінкові фактори ще не говорили і спирався він на суто статистичні фактори визначення переоптимізованих текстів (щільність ключових слів, довжина текстів, скупченість ключів в одному або кількох місцях контенту сторінки).
Контент вашого ресурсу
Не писати довгі та безглузді тексти, які ніхто не читатиме до кінця, бо це може серйозно погіршити поведінкові фактори вашого сайту
Не групувати ключові слова в одному місці, а планомірно розподіляти їх за контентом сторінки.
Вносити різноманітність до контенту сторінки за допомогою ілюстрацій (тег img), відео, Html списків, внутрішніх заголовків H1-H6 та інших речей, які дуже сприятливо сприймаються пошуковими системами та дозволять вам покращити поведінкові фактори
Якщо ви все-таки захочете сподобатися пошукачам та читачам, то ваші довгі тексти мають бути цікавими, релевантними запитам, під які вони оптимізуються та змушувати відвідувачів затриматися для вивчення контенту хоча б на якийсь час, а не повертатися назад у пошукову видачу для пошуку відповіді на іншому сайті.
Досить цікавим є спостереження, що використання списків Html, таблиць, параграфів та інших способів структурування контенту може дозволити використовувати більшу кількість ключових слів на сторінці без ризику потрапити по фільтр за переоптимізацію, т.к. у цьому випадку ключі будуть знаходитися на більшій відстані один від одного (адже пошукові системи бачать ті Html теги, які утворюють списки, параграфи та таблиці, і які дозволяють розбити вміст на пасажі — логічні одиниці контенту), ніж у випадку суцільного монолітного тексту.
0 Коментарі