Для того, щоб почався суттєвий приплив відвідувачів з пошукових систем вам доведеться пристойно попрацювати над внутрішньою, зовнішньою та оптимізацією користувача свого проекту.
Внутрішня пошукова оптимізація сайту, що дозволяє просувати його ефективніше
Зазвичай внутрішня пошукова оптимізація включає написання тексту статті з таким розрахунком, щоб у ній зустрічалися вибрані вами ключові слова, за якими ви хочете просунутися в Топ 10 пошукової видачі. Як часто повинні включатися ключові слова в тексті статті окреме питання, але мабуть, що щільність ключових слів понад 5 відсотків від загальної кількості слів у статті буде неприпустимою, бо буде зарахована пошуковими системами як спам або штучна накрутка.
Ключові слова в тексті намагайтеся вживати в різних словоформах ( відмінках, числах і т.п.) і не вживати їх двічі в межах однієї пропозиції, а також намагатися рівномірно розподілити їх за статтею. Для посилення впливу ключових слів, деякі з них (у жодному разі не всі, а то пошукові системи дадуть вам по руках) потрібно буде виділити тегами STRONG, EM і укласти в Html теги заголовків h1-h6.
Тепер найважливіше при внутрішній оптимізації - обов'язково вживіть ключові слова в мета тегу Title (заголовку сторінки). Якщо цього не зробити, то просунути цю статтю буде дуже складно або взагалі неможливо.
Мета тег Title мало того, що повинен включати ключові слова — він повинен правильно формуватися використовуваною вами CMS (системою управління контентом). Бо часто в Title, створюваному автоматично на основі заголовка статті, спочатку йде назва всього ресурсу, а вже потім назва цієї конкретної статті. Чим це погано? Так, усім погано. У Title пошуковими системами враховується лише обмежена кількість слів і якщо назва вашого проекту дуже довга, то всі мета теги Title будуть для пошукових систем однаковими і вам не принесуть жодної користі, а лише одну шкоду.
У правильно сформованому в автоматичному режимі мета тегу Title на початку має йти назва статті, розташованої на цій сторінці, а вже після нього назва вашого ресурсу. Це обов'язково потрібно враховувати під час створення сайту (формування правильного Title у Joomla та Title для WordPress). Так само правильно складений і сформований мета тег Title може істотно вплинути на користувальницькі фактори, що, у свою чергу, може як допомогти, так і завадити просувати свій сайт.
При написанні тексту статей слід ще враховувати те що, що пошукові системи віддають перевагу добре структурованим текстам, у яких використовуються заголовки різних рівнів (H1-H6) , якщо обсяг тексту буде досить великим цього. Але заголовок рівня H1 на кожній сторінці повинен бути в однині, інакше це може бути зараховано як спам. Всі інші рівні заголовків можна використовувати необмежено, але вони повинні дотримуватись вкладеності (всередині заголовка рівня H3 можна використовувати заголовки H4-6, але не H2). Ну, і ключові слова в заголовки не забудьте додавати, бо їхній вплив після укладання в Html теги заголовків дещо збільшується.
Також пошукачам подобається коли текст розбавляється різними Html списками, таблицями або зображеннями. При вставці зображення в текст за допомогою Html тега IMG обов'язково пропишіть йому атрибут ALT, у якому вживете ключові слова, бо вони також будуть враховані пошуковими системами. Так, і саме зображення отримує шанс взяти участь у пошуку зображення від Google. Правда, реальний трафік з пошуку по картинках може існувати тільки в певних тематиках, але кілька десятків переходів на добу вам теж, мабуть, не завадять. Назви файлів із зображеннями також можна буде скласти з ключових слів, перетворених транслітом.
Ще один важливий момент, який може в тій чи іншій мірі вплинути на те, наскільки просто вам просуватиме сайт — це активація ЧПУ (людино-зрозумілих урлів) у CMS, що використовується вами. ЧПУ дає можливість замінити адреси (URL) сторінок вашого сайту з виду (edit.php?post_type=page) на зрозумілий користувачам та пошуковим системам вигляд (https://seosemsajta.blogspot.com/p/kontakty.html).
ЧПУ посилання дають одразу дві переваги. По-перше, вашим відвідувачам буде легше орієнтуватися по сайту навіть просто використовуючи URL-сторінок, особливо, якщо ви включите в ЧПУ адреси сторінок назви розділів і категорій, до яких вони належать. А по-друге, ключові слова, написані транслітом в URL схильних до ЧПУ перетворення, будуть враховуватися пошуковими системами, що наочно можна побачити в пошуковій видачі за будь-яким запитом (вони будуть виділені жирним).
ЧПУ краще робити на трансліті, а не на кирилиці, а як роздільник використовуйте тире, бо воно сприймається пошуковими системами, як символ поділу слів (на відміну від символу підкреслення).
Внутрішня оптимізація повинна також обов'язково включати і внутрішню перелінковку. Що таке внутрішня перелінковка і для чого вона потрібна? Для прикладу зайдіть на сайт Вікіпедії та переконайтеся, що зі сторінки з будь-якою статтею буде йти безліч посилань на інші статті прямо з тексту матеріалу (я не говорю про елементи навігації, меню тощо, а саме про посилання, що вставляються з тексту статті , Бо це найбільш ефективний спосіб внутрішньої перелінкування).
Існують різні теоретичні схеми правильної внутрішньої перелінковки, наприклад, під низькочастотні пошукові запити. Але особисто я роблю внутрішнє перелінкування за схемою «сфера», коли статті однієї тематики посилаються на безліч статей цієї тематики. Виходить кілька сфер внутрішньої перелінковки, які так само пов'язані між собою.
Загалом, внутрішню перелінковку та її значущість для просування сайту можна порівняти з кровоносною системою людини. Чим більше буде пронизаний внутрішніми посиланнями ваш сайт (не варто робити на сайті великий наскрізний блок з посиланнями, який відображатиме на всіх сторінках, а саме лінкуватиме з тексту статей), тим рівномірніше розподілятиме по його сторінках статично вагу (це аналог крові) і тим вище стоятимуть сторінки вашого проекту в пошуковій видачі.
Статична вага передається між будь-якими сторінками в інтернеті за посиланнями, якщо вони закриті від індексації пошуковими системами. Причому не важливо, чи це будуть сторінки вашого ж ресурсу (внутрішні посилання) або ж це будуть сторінки інших ресурсів (зовнішні посилання). Тому, якщо ваш проект містить достатню кількість добре перелінкованих між собою сторінок, то статична вага (яку можна побічно оцінити за тулбарним значенням Google PageRank) може бути дуже суттєвою і дозволить сторінкам вашого ресурсу стояти вище в пошуковій видачі за інших рівних умов.
Також врахуйте, що довжина тексту ваших статей також може допомогти або, навпаки, перешкодити успішно просунути сайт. Текст не повинен бути надто коротким ( мені здається, що потрібно хоча б 1000 слів), але й надто довгим робити його немає сенсу, бо це було перевагою кілька років тому, але після того, як оптимізатори стали зловживати цим фактором, що впливає на релевантність ( писати рушники на кшталт деяких моїх статей), пошукові системи різко знизили вплив довгих текстів на ранжування.
Але короткі статті ризикують просто випасти з індексу пошукових систем, особливо, якщо у вас на сайті має бути дуже великий наскрізний блок (сайдбар, купа меню, накручений футер і т.п. блоки, що відображаються на всіх сторінках ресурсу). Так, звичайно ж, пошукові системи вміють відокремлювати наскрізні блоки від тексту статті та враховують їх по-різному, але це не заважає їм викидати короткі статті з індексу за неповне дублювання контенту.
Унікальний контент та проблема дублювання, що заважає просувати сайт самостійно.
Ми тут, до речі, з вами підійшли до архіважливої проблеми, що заважає просувати сайти багатьом вебмастерам-початківцям. Я говорю про дублювання контенту. Зрозумійте і запам'ятайте раз і назавжди — пошукові системи не люблять повні або часткові дублікати сторінок, причому не важливо, чи це дублікат вашої ж сторінки або дубль статті, комунізованої з іншого сайту. Хоча, у другому випадку покарання може бути жорсткішим, особливо останнім часом.
Чому пошуковим системам не подобаються дублі у будь-якому вигляді? Та все дуже просто та банально. Індексуючи купу дублікатів, пошукові системи змушені задіяти додаткові резерви для індексування та зберігання цих дублів (комп'ютерні потужності), а будь-які зайві витрати викликають у пошукових систем бажання боротися з причинами, що викликають ці додаткові витрати — дублікатами.
Тому не допускайте ситуацій, коли на вашому сайті можуть з'явитися повні або часткові дублікати контенту. Що для цього потрібно робити чи не робити? Ну, по-перше, не потрібно комуніздити чужі статті, хай навіть частково. Це не добре з усіх точок зору, в тому числі і з точки зору того, що просувати сайт з не унікальним контентом буде на порядок складніше, та й ризик потрапити під страшний фільтр АГС буде дуже високий.
Тобто. виходить, що унікальний контент - це той мінімум, який вам буде необхідний для того, щоб успішно просунути сайт, але одного унікального буде, на жаль, не достатньо. Чому нажаль? Та тому що пошуковики ще не такі розумні, щоб нарівні з людиною вміти відрізняти хороші статті просто їх прочитавши. Пошукові системи оперують тільки такими одиницями інформації як слова і якщо ви у своєму унікальному з усіх точок зору тексті не згадайте кілька разів про що саме ваша стаття, то і в Топі пошукової видачі за бажаним запитом вам, швидше за все, не бути.
Тому, якщо хочете, щоб з пошукових систем до вас приходили відвідали, то окрім написання унікального контенту стурбуйтеся хоча б мінімальною його внутрішньою оптимізацією і при можливості перелінкування, відповідно до описаних мною вище принципів.
Переборщувати із внутрішньою оптимізацією теж не можна, але й не робити її взагалі буде досить безглуздо і далекоглядно. Не забувайте, що ви пишите для людей, а якщо цих людей не буде (не буде трафіку з пошуковою системою), то і писати вам виходить немає сенсу.
Продовжимо про дублювання контенту, бо ми трохи збилися. Отже, для того щоб сайт можна було просувати без проблем потрібно позбавитися по можливості всіх повних і не повних дублів контенту. Вважатиме, що тексти у нас унікальні і вони досить довгі, щоб не бути визнаними пошуковими системами неповними дублями через великі наскрізні блоки. Але практично будь-яка CMS (система керування контентом) створює повні та неповні дублі контенту (версії сторінок для друку, rss стрічки тощо) і з цим обов'язково потрібно боротися.
Спосіб боротьби з дублями полягає у створенні заборон для пошукових систем, враховуючи які вони не посміють торкнутися індексації дублі контенту. Так ми не тільки збережемо обличчя перед пошуковими системами (а немає у нас дублів — ось такі ми білі та пухнасті), а й знизимо навантаження на сервер, яке створюється роботами всіх пошукових систем. До індексації слід з цієї причини також заборонити і всі службові файли використовуваної вами CMS.
Для заборони індексації ми використовуватимемо так званий файл robots.txt, важливість якого для подальшого успішного просування сайту дуже важко переоцінити. Якщо ви з будь-яких причин вважаєте, що використовувати robots.txt на вашому сайті не потрібно, то ви помиляєтеся через те, що просто не знаєте або не враховуєте всіх позитивних моментів від його правильного використання.
Підкреслюю, саме правильного файлу robots.txt, тому що досить часто виникають ситуації, коли початківці вебмайстра забороняють до індексації пошуковими системами сторінки, що просуваються зі статтями, що може призвести до повного пропадання пошукового трафіку (відвідувачів, що прийшли на ваш проект з пошукових систем). Працювати з файлом robots.txt слід осмислено та обов'язково перевіряти через панель Google правильність його роботи.
Ті, хто використовує як CMS WordPress можуть скористатися плагіном All in One SEO Pack, що допомагає вирішити цілу низку питань щодо правильної індексації сторінок блогу пошуковими системами, а також дозволяє заборонити до індексації сторінки з неповними дублями і прописати в Html заголовок сторінок дублів спеціальний тег Canonical, який підкаже пошуковим системам, що перед ними дубль і покаже адресу сторінки з оригіналом тексту, яку і потрібно буде проіндексувати. Загалом, плагін All in One SEO Pack для WordPress це суцільний цимус, що істотно допомагає просувати сайт.
Варто ще згадати про таку річ, як склеювання дзеркал сайту з WWW і без WWW. Ви, напевно, вже зустрічали в інтернеті доменні імена сайтів як із WWW, так і без нього. В принципі, ви, напевно, розумієте, що обидва варіанти будуть одним і тим же ресурсом, але пошукові системи дотримуються іншої думки і цілком можуть порахувати доменні імена з WWW і без WWW двома різними сайтами з усіма наслідками. А які можуть бути наслідки?
Так, в принципі, найсумніші. Припустимо, що зворотні зовнішні посилання будуть проставлені в основному на ваш домен з WWW, а недалекоглядні пошукові системи зроблять головним дзеркалом ваш домен без WWW. В результаті вся накопичена маса посилань буде втрачена.
Так ось, щоб цього уникнути потрібно прописати у файлі .htaccess кілька рядків для склеювання дзеркал з WWW і без WWW, а у файлі robots.txt додати для ПС спеціальну директиву Host, яка наказує йому вибрати в якості головного дзеркала той чи інший варіант (з WWW та без WWW).
Отже, ми підібрали низькочастотні та середньочастотні пошукові запити, за якими просуватиме сайт, написали унікальні тексти з потрібними ключовими словами, одночасно провівши їх внутрішню пошукову оптимізацію, створили розгалужену схему внутрішньої перелінковки, а також заборонили до індексації всі повні та не повні дублі контенту. . Ми молодці, і, загалом, вже тільки цього буде достатньо для просування та попадання в Топ за деякими низькочастотними пошуковими запитами (принаймні щодо тих, де немає конкуренції між оптимізаторами, тобто такими ж розумними чолами як і ми з вами).
Як просувати сайту комплексно - внутрішні, зовнішні та користувальницькі фактори
Але для того, щоб просувати сайт успішно і потрапити в Топ по більшості намічених пошукових запитів однієї лише внутрішньої оптимізації буде не достатньо. Потрібно буде обов'язково приділити достатньо часу та сил ще двом факторам, що впливають на успішність просування сайту – зовнішня оптимізація та поведінка користувачів на вашому ресурсі.
Ці три кити (внутрішня і зовнішня оптимізації, а також користувальницькі фактори) будуть визначати, наскільки успішно буде просуватися ваш сайт. Причому недолік або ваша недоробка в одному з цих напрямків може призвести до нівелювання всіх успіхів, досягнутих за двома іншими напрямками просування та оптимізації. У сучасних умовах просувати сайт потрібно комплексно, одночасно по всіх трьох напрямках вести неухильне наступ і успіх не забариться.
0 Коментарі